شمانیوز
شما نیوز

درمان ناباروری با محصولی «ایران‌ساخت» محقق شد

یک شرکت دانش بنیان با تکیه بر توان و تخصص نیروی انسانی موفق به بومی‌سازی سامانه تزریق درون سلولی شده است. هزینه نمونه آلمانی این دستگاه یک میلیارد تومان و نمونه ایران ساخت آن با قیمت 350 میلیون تومان در بازار وجود دارد.

درمان ناباروری با محصولی «ایران‌ساخت» محقق شد

به گزارش شمانیوز به نقل از خبرگزاری فارس: یک شرکت دانش بنیان با تکیه بر توان و تخصص نیروی انسانی خلاق خود موفق به بومی‌سازی سامانه تزریق درون سلولی شده است. دستگاهی که نمونه آلمانی آن یک میلیارد تومان هزینه دارد و با این اقدام نمونه ایران ساخت دستگاه با قیمت ۳۵۰ میلیون تومان در بازار وجود دارد.

سعید خداخانی مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: میکرومانیپورلاتور یا سامانه تزریق درون سلولی یکی از محصولات دانش بنیان این شرکت فناور است که درمان ناباروری یکی از مهمترین کاربرهای آن است. این محصول دانش بنیان دارای دو بازوی کنترل موقعیت و یک زوج مکانیزم میکروانجکشن است که توسط آن امکان نفوذ به غشا سلول برای انجام عملیات درون سلولی مهیا می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات توسط دستگاه با دقت میکرون انجام می‌شود و فناوری ساخت آن در کشورهای محدودی چون آلمان، آمریکا و ژاپن وجود دارد که با ایران ساخت شدن آن، ایران نیز در لیست کشورهای صاحب این فناوری قرار گرفت. البته محصول شرکت آلمانی در بازار با استقبال بیشتری مواجه است به همین دلیل محصول ما نیز از نظر کارکردی و نوع کاربری به این محصول نزدیک است و بومی سازی شده است.

خداخانی همچنین بیان کرد: البته این محصول علاوه بر حوزه ناباروری در حوزه‌هایی مانند زیست فناوری، ژنتیک و سلول‌های بنیادی نیز کاربرد دارد و مسیر انجام عملیات درون سلولی را هموار می‌کند. همچنین در خارج از این حوزه‌ها مانند میکروالکترنیک نیز می توان از دستگاه استفاده و کاربردهای نوینی برای آن تعریف کرد.

وی با بیان اینکه حل چالش‌های فنی و مهندسی صنایع کشور از اهداف این شرکت فناور است، افزود: توان و تخصص نیروی انسانی خلاق به کار آند تا بومی‌سازی محصولات فناورانه را برای رفع نیاز کشور انجام دهیم و محصولات با قیمتی کمتر در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد. برای مثال نمونه آلمانی این محصول دانش بنیان یک میلیارد تومان است در صورتی که مدل ایران ساخت با کیفیتی مشابه ۳۵۰ میلیون تومان عرضه می‌شود و یک تیم خلاق و جوان ایرانی عملکرد آن را به طور کامل پشتیبانی می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied