شمانیوز
شما نیوز

سئو سایت و 3 نکته ارزشمند آن برای مبتدیان

آیا با دنیای سئو سایت تازه آشنا شدید و می خواهید در یک سال آینده رتبه یک گوگل را به دست آورید؟ در این مقاله با 3 استراتژی سئو آشنا می شویم.

 

آیا با دنیای سئو سایت تازه آشنا شدید و می خواهید در یک سال آینده رتبه یک گوگل را به دست آورید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است ، بسیار مهم است که در ابتدا تسلط کامل بر روی سئو داخلی پیدا کنید. سپس به مرور وارد مباحث سئو خارجی شوید. در این مقاله با 3 استراتژی سئو آشنا می شویم که باعث افزایش رتبه شما خواهند شد!

 

1- بر روی تولید محتوای هدفمند تمرکز کنید

 

Capture

 

دیگر دوران آن که درباره همه چیز در سایت خود بنویسید ، گذشت ! گوگل با آپدیت الگوریتم های خود ، عاشق سایت های تخصصی شده است. سایت هایی که با تولید محتوای ارزشمند سعی در خلق ارزش دارند. ارزشی که به طور کامل نیاز یک فرد را برطرف می کند. شما باید یاد بگیرید که به صورت تخصصی در زمینه کاری خود به تولید محتوا بپردازید. شما ابتدا باید به صورت کامل متوجه شوید که سئو سایت چیست ، سپس سعی کنید با رعایت اصول آن یک رسانه تخصصی ایجاد کنید. رسانه ای که کامل ترین اطلاعات را به مخاطبان هدف شما بدهد. باید سایت شما کاربر را شگفت زده کند. به طوری که نیاز نباشد به سایت رقیب مراجعه کند. آنقدر ارزشمند که کاربر برای خودش برنامه روزانه بگذارد تا محتوای سایت شما را به صورت منظم مطالعه کند.

 

2- برچسب عنوان و توضیحات متا را بهینه کنید

 

Capturedg

اگر شما تا به حال یک بار هم در گوگل به جستجو پرداخته باشید ، متوجه عنوان آبی رنگ در بالای هر نتیجه شده اید. به این عنوان آبی رنگ متای عنوان می گویند. در پایین متای عنوان ، لینک مطلب وجود دارد و در پایین آن توضیحاتی را درباره آن مطلب مشاهده می کنید. توضحات موجود در نتایج جستجو ، متای توضیحات نام دارند. حال تصور کنید می خواهید در زمینه خرید باکس گل رز به جستجو بپردازید. آیا اگر شما عبارت " باکس گل رز " را مشاهده نکید ، بر روی آن لینک کلیک می کنید؟ در حالت عادی پاسخ منفی است. چون شما دنبال سایتی می گردید که در باره آن موضوع مطلبی نوشته باشد. پس حتما دقت کنید که در متای عنوان و توضیحات هر صفحه ، کلمه و یا عبارت کلیدی مناسب را استفاده نمایید. این کار هم به ربات های موتور جستجو و هم به جستجو کننده ها کمک می کند تا درک درستی از محتوای شما داشته باشند. متا تک عنوان به صورت مستقیم بر روی رتبه بندی سایت شما تاثیر می گذارد. اما متای توضیحات به صورت مستقیم بر روی رتبه بندی سایت ها تاثیر ندارد. ولی به صورت غیر مستقیم باعث جذب کاربر و افزایش رتبه سایت شما می شود.

 

آدرس صفحات سایت را بهینه کنید

سئو آدرس سایت یکی از فاکتورهای مهم در SEO می باشد. فراموش نکنید که کلمه کلیدی شما در URL صفحه به کار رود. فرقی نمی کند که انگلیسی و یا فارسی باشد. ولی از نظر اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی اگر انگلیسی باشد بهتر است. دلیل آن هم نمایش صحیح کاراکترهای انگلیسی می باشد.

 

نوشتن عنوان جذاب و استفاده کلمه کلیدی در آن

اگر می خواهید در این قسمت از سئو موفق شوید ، باید مانند یک روزنامه نگار عمل کنید. آن ها سعی می کنند از جذاب ترین عناوین ممکن استفاده نمایند. چون به خوبی می دانند فردی که در جلوی دکه روزنامه فروشی ایستاده است ، بمباران عکس ها و عنوان های سایر روزنامه ها می شود. پس تنها شانس آن ها در آن زمان کوتاه جذب مشتری با یک عنوان کوتاه و جذاب می باشد. این موضوع یک مهارت مهم در سئو به حساب می آید و تنها با تجربه و تمرین به دست می آید.

 

3- استفاده از ابزار قدرتمند گوگل سرچ کنسول

 

Capturehfh

متاسفانه افرادی که تازه وارد دنیای سئو می شوند ، از ابزار های آن استفاده نمی کنند. کمپانی گوگل یک ابزار بسیار قدرتمند در اختیار سئو کارها قرار داده است. نام آن گوگل سرچ کنسول ( google search console ) می باشد. اما متاسفانه خیلی از افراد تازه وارد سایت خود را به آن متصل نمی کنند. و یا حتی اگر متصل هم کنند ، نحوه استفاده درست از داده های آن را نمی دانند. اگر کار با این ابزار ارزشمند را یاد بگیرید ، مطمئن باشید که سایت شما پیشرفت شگفت انگیزی از نظری بهینه سازی خواهد داشت. در سرچ کنسول شما با داده های با کیفیت و رایگان روبه رو می شوید. داده هایی که می توانید به صحت آن ها استناد کنید و از آن ها در راستای پیروزی بر رقبای خود استفاده کنید.

 

متصل نکردن سایت به سرچ کننسول

بعضی از افراد فکر می کنند که نباید سایت خود را به سرچ کنسول متصل کنند ! آن هم به دلیل اینکه گوگل متوجه نحوه عملکرد آن ها می شود! این واقعا یک طرز فکر اشتباه است. اگر شما سئو را به صورت اصولی انجام دهید اصلا نباید نگران هیچ موضوعی باشید. گوگل حتی بدون متصل بودن سایت شما به سرچ کنسول می تواند عملکرد آن را به خوبی بسنجد.

 

هدف از راه اندازی سرچ کنسول گوگل

هدف گوگل ارتقای نتایج جستجو می باشد. آن ها می خواهند نتایجی را نمایش دهند که دقیقا کاربر به دنبال آن می باشد. به همین دلیل با این ابزار می خواهند به مدیران سایت ها کمک کنند تا کیفیت سایت خود را بالا ببرند. شما از طریق سرچ کنسول می توانید متوجه رفتار کاربران شوید. متوجه شوید که با سایت شما چگونه تعامل می کنند. و یا حتی به دنبال چه چیزهایی می گردند که شما آن را ارائه نداده اید! تمامی این اطلاعات نقشه راه موفقیت سایت شما خواهند شد.

حرف آخر برای تبدیل شدن به یک سئو کار !

اگر می خواهید سئو کار شوید ، باید صبر و حوصله داشته باشید. سئو سایت یک فرایند بلند مدت است که شامل بیش از 200 فاکتور می باشد. اما در این مطلب تنها به 3 فاکتور موفقیت در گوگل اشاره کردیم. اما رعایت همین 3 عامل می تواند رشد بزرگی در موفقیت SEO سایت شما داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied