شمانیوز
شما نیوز

افزایش سنوات تحصیلی در مقطع کارشناسی

معاون آموزشی وزیر علوم گفت:تقریبا تمام دانشگاهها در سال جاری اعلام کردند که دانشجویان کارشناسی در نیمسال نهم از پرداخت شهریه معاف شدند و شهریه آنها از درآمدهای اختصاصی دانشگاه تامین می شود.

 افزایش سنوات تحصیلی در مقطع کارشناسی

به گزارش شمانیوز و به نقل از مهر، کاهش سنوات دانشجویی و به تبع آن دریافت شهریه نیمسال های پایانی در دو سه سال اخیر موجب اعتراضات دانشجویان در دانشگاه های مختلف دولتی شده است.

براساس ماده ۱۵ آئین‌نامه آموزشی مصوب وزارت علوم، ‌ سنوات مجاز دانشجویان ورودی سال ۹۳ به بعد ۸ نیمسال یعنی ۴ سال است.

دانشجویان در صورتی که در مقطع کارشناسی نتوانند در ۸ نیم سال تحصیلی، روند تحصیل خود را به پایان برسانند شامل این قانون شده و نمی توانند از تسهیلات صندوق رفاه، خدمات رفاهی، خوابگاه و تغذیه استفاده کنند که این امر هزینه های زیادی برای دانشجویان به همراه خواهد داشت. ضمن اینکه باید شهریه نیز بپردازند.

علی خاکی صدیق  با اشاره به افزایش سنوات تحصیلی در مقطع کارشناسی در سال جاری گفت: طول دوره تحصیل دانشجویان کارشناسی ۸ ترم است و دولت بابت ۸ ترم تحصیل این دانشجویان پول می دهد.

وی ادامه داد: اکثر دانشگاه ها اعلام کرده اند که ترم ۹ را  از درآمد های اختصاصی دانشگاه بابت دانشجویان هزینه می کنند، برخی دیگر از دانشگاه ها که البته تعداد کمی هستند نیز اعلام کرده اند، ترم ۱۰ را نیز پرداخت می کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم تاکید کرد: افزایش سنوات دانشجویی در اختیار هیئت امنای دانشگاه ها است ولی تا جایی که من اطلاع دارم یک ترم (ترم ۹) را همه دانشگاه ها از محل درآمدی که دارند بابت دانشجویان هزینه می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied