شمانیوز
شما نیوز

پلیس برای چه افرادی گذرنامه صادر نمی‌کند؟

معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی پایتخت درباره عدم صدور گذرنامه برای برخی از اشخاص توضیحاتی داد.

پلیس برای چه افرادی گذرنامه صادر نمی‌کند؟

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تابناک: معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی پایتخت درباره عدم صدور گذرنامه برای برخی از اشخاص توضیحاتی داد.

سرهنگ علی مرادی معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: در ایام اربعین امسال مأموران مستقر در پایانه‌های مرزی کشور در بررسی و کنترل اسناد مسافرتی، به تعدادی گذرنامه برخورد کردند که از سوی صاحبان اصلی آن‌ها در اختیار مسافران قرار گرفته بود.

او با اشاره به این که ماموران پایانه‌های مرزی پس از تحقیقات اولیه، پرونده‌های تشیکل شده را به مراکز استانی و یا محل‌های صدور گذرنامه‌ها ارسال کردند، گفت: مأموران معاونت مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، نیز با دریافت این پرونده ها، موضوع را بررسی و پس از تحقیقات تکمیلی صاحبان اصلی و استفاده کنندگان از این مدارک را برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

او اضافه کرد: افرادی که گذرنامه و یا اسناد مسافرتی خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند و کسانی که از این مدارک برای خروج از کشور استفاده می‌کنند، مرتکب جرم جعل و استفاده از سند مجعول شده اند.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه علاوه بر تحمل مجازات قانونی، گذرنامه افراد متخلف ابطال خواهد شد، افزود: این افراد از محرومیت و محدودیت برای صدور و دریافت گذرنامه جدید برخودار خواهندشد.

معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با تأکید بر اینکه شهروندان گذرنامه و اسناد مسافرتی خود را در اختیار سایر اشخاص قرار ندهند، از شهروندان خواست: در حفظ و نگهداری مدارک مسافرتی دقت کافی را داشته باشند و از همراه داشتن آن به غیر از موارد ضرروری دوری کنند.

او با بیان اینکه صدور گذرنامه المثنی به جای گذرنامه گم شده یا مخدوش شده نیازمند بررسی و رعایت تشریفات اداری طولانی است، از شهروندان خواست در نگهداری و حفظ گذرنامه نهایت دقت را داشته باشند.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه صدور مجدد گذرنامه برای صاحبان گذرنامه مفقودی منوط به پیدایش آن می‌باشد، افزود: از تحویل آن به سایر افراد تحت هر عنوانی از قبیل: اخذ ویزا، ارز یا اقامت و ... خودداری کنند.

سرهنگ مرادی گفت: در صورت مفقود شدن گذرنامه صاحبان مدارک بلافاصله به اداره گذرنامه در کشور ایران و یا نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران و مقامات محلی در خارج از کشور مراجعه و مفقودی گذرنامه شان را اعلام کنند.

معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی پایتخت از شهروندان خواست: قبل از مسافرت مدت اعتبار، اجازه خروج معتبر گذرنامه تان دقیقاً بررسی کنند تا هنگام مسافرت با مشکل مواجه نشوند.

او تصریح کرد: کسانی که در خارج از کشور مرتکب اعمال خلاف قانون از قبیل: سرقت، کلاهبرداری، خرید و فروش مواد مخدر، ولگردی و فساد اخلاقی شوند از خروج مجددشان جلوگیری خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied