شمانیوز
شما نیوز

شیوع آنفلوانزای پرندگان در چین همزمان با کرونا

همزمان با گسترش کروناویروس در چین، وزارت کشاورزی این کشور از شیوع آنفلوانزای پرندگان خبر داد.

شیوع آنفلوانزای پرندگان در چین همزمان با کرونا

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از انتخاب: همزمان با گسترش کروناویروس در چین، وزارت کشاورزی این کشور از شیوع آنفلوانزای پرندگان خبر داد.

وزارت کشاورزی چین اعلام کرد که موجی از آنفلوانزای H۵N۱ پرندگان در استان هونان در جنوب این کشور آغاز شده، اما هیچ مورد ابتلای انسانی به این بیماری گزارش نشده است.

وزارت کشاورزی چین گفت که این نوع آنفلوانزای پرندگان در مزرعه‌ای در شهر شائویانگ مشاهده شده که دارای ۷ هزار و ۸۵۰ قطعه مرغ بوده و ۴ هزار و ۵۰۰ قطعه کشته شده‌اند.

پیشتر در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ و بار دیگر در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ موجی از شیوع آنفلوانزای پرندگان در برخی کشورها روی داد که با اقدام مشترک سازمان جهانی بهداشت و جامعه بین‌المللی کنترل شد.

اعلام خبر شیوع آنفلوانزای پرندگان در چین در حالی است که این کشور از ماه گذشته با موج وسیعی از نوعی جدید از ویروس کرونا درگیر است که تاکنون ۳۰۴ کشته برجا گذاشته است.

وزارت بهداشت چین در آخرین آمار خود گفته است که تاکنون ۱۴ هزار و ۳۴۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز چهارشنبه، ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا (CFR) در حدود ۲ درصد تخمین زده می‌شود اما در عین حال این سازمان تصریح کرد که این یک برآورد خیلی زود و موقتی است که ممکن است تغییر کند.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره کمون یا نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌بار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied