شمانیوز
شما نیوز

فاصله‌گذاری اجتماعی چیست؟ + عکس

طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف تردد‌های غیر ضروری در سطح کشور تصویب شده است.

فاصله‌گذاری اجتماعی چیست؟ + عکس

به گزارش شمانیوز و به نقل از فرارو: طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف تردد‌های غیر ضروری در سطح کشور (مصوب ستادملی مدیریت و مقابله با کرونا) از بامداد جمعه هشتم فروردین‌ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه اجرا می‌شود و در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اجرای طرح تمدید خواهد شد.

 

 جزئیات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا 

 
- صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است. نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو صورت می‌پذیرد.

- خروج افراد غیرساکن و مسافر شهر‌های محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌شود. این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهر‌ها را نداشته و از کنار گذر‌ها عبور خواهند کرد.

- بر مبنای این طرح همچنین مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان زمان طرح تعطیل است و پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی، استخر‌ها و... که محل تجمع افراد هستند، تعطیل خواهند بود.

- همچنین اصناف و مشاغل مشمول مقررات این طرح در قالب گروه بندی سه گانه (گروهی که باید کاملا فعال باشند جدول شماره یک، گروهی که باید تعطیل شوند و گروهی که بر اساس اقتضا و شرایط محلی فعالیت آن‌ها می‌تواند مجاز باشد، جدول شماره دو) به شرح پیوست، فعالیت می‌کنند.

- ادارت دولتی برابر بخشنامه صادره معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی حداکثر با یک سوم نیرو‌های اداری و به صورت شیفت بندی خدمات رسانی خواهند کرد.

- برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد شود (اعم از رسمی و غیررسمی) ممنوع است.

- تردد خودرو‌های امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم، سوخت مشمول ممنوعیت‌ها نمی‌شود.

- محدودیت حداکثری در جابجائی مسافر با هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری ضمن اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی، اعمال می‌شود.

- طرح کنترل‌های بهداشتی در مبادی خروجی با تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با مشارکت بسیج، هلال احمر و سایر بخش‌های ذیربط در نقاط مورد نظر، اجرایی خواهد شد.

- ممنوعیت‌های تعیین شده شامل کارکنان دستگاه‌های دولتی که محل سکونت آن‌ها با محل کارشان در یک نقطه قرار ندارد نمی‌گردد و تیم‌های تشخیصی مستقر در مبادی کنترلی با احراز موضوع نسبت به صدور تردد این دسته از کارمندان اقدام می‌کنند.

- همچنین به منظور تضمین اجرای طرح، خودرو‌های افراد متخلف از این مقررات به مدت یک (۱) ماه با اخذ کلیه هزینه‌های جانبی توقیف می‌شود. همچنین جریمه نقدی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و پلمپ واحد‌های صنفی متخلف با هماهنگی سازمان تعزیزات حکومتی به مدت یک ماه، در دستور کار قرار دارد.

در بخش دیگر این طرح آمده است: کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور در اطلاعیه‌های بعدی جزییات و نکات مورد تاکید را مستمرا به اطلاع کلیه مردم عزیز ایران می‌رساند و همچنین  این کمیته آماده دریافت نظرات پیشنهادات است.

برای اطلاع عموم، کمیته مستقر در وزارت کشور در سطح ملی و ستاد‌های استانی و شهرستانی مدیریت بیماری کرونا مستقر در استانداری‌ها و فرمانداری ها، مسئول پیگیری فرایند اجرای طرح بوده و به صورت روزانه ضمن رصد شرایط، نسبت به اتخاذ تدابیر لازم اقدام خواهد کرد.  

 

1080P-3D-Images-For-Desktop-620x349

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied