شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز جمعه 15 فروردین

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز جمعه 15 فروردین

بازگشایی مشاغل و مراکز کسب و کار با هشدار وزیر بهداشت همراه بود

وزیر بهداشت در نامه ای به رئیس جمهور درباره دستورالعمل ابلاغی وزارت صمت برای بازگشایی مشاغل و مراکز کسب و کار هشدار داد.

 
 
divider1
کشف دهکده ووهان در آلمان با بررسی عجیب‌ترین موارد ابتلا به کروناویروس

مردم در دهکده Heinsberg معروف به ووهان آلمان بدون هرگونه تماس، کووید ۱۹ گرفته‌اند و پروفسور «هندریک اشتریخ» و تیم همراه به دهکده رفته تا ریشه ابتلا را کشف کنند. نکته عجیب اینکه به گفته پروفسور اشتریخ مدیر انستیتو ویروس شناسی دانشگاه Bonnhas، کووید ۱۹ آنطوری که مردم معتقدند، پخش نشده باشد. مردم در این منطقه بیشترین آسیب دیدگی را از کروناویروس دیده، اما هیچ تماسی با مورد آلوده نداشته‌اند. طبق آمار تاکنون ۱۳۰۲ مورد ابتلا و ۳۷ فوتی در این منطقه گزارش شده و هیچ مورد سرایتی هنگام خرید از فروشگاه، لمس دستگیره در، آرایشگاه و اصلاح موی سر و ... گزارش نشده است و همین نکته دانشمندان را به تفکر عمیق واداشته است.

divider1

روزنامه جام جم هم الکترونیکی شد

روزنامه جام جم از روز شنبه ۱۶ فروردین فعالیت رسانه‌ای خود را در قالب انتشار نسخه الکترونیکی پی خواهد گرفت.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

عده‌ای با سروصدا ذهن مردم را مشوش می‌کنند

فرید براتی سده، مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور به خبرآنلاین گفت: اصلا ما ظرفیت پذیرش ۱۱هزار نفر معتاد متجاهر را نداریم که بخواهیم آن‌ها را ترخیص کنیم و این افراد هم کرونا ندارند. من امروز عدد دقیق را بررسی کردم و دیدم که کلا ۵۲۰ نفر از از این معتادان از این مراکز ترک اعتیاد که تحت مدیریت بهزستی هستند، مرخص شده‌اند. تا الان موارد حاد و شدیدی از ابتلای این معتادان به کرونا نداشته‌ایم. عده‌ای با سروصدا و هیاهو دراین باره فقط باعث تشویش اذهان مردم می‌شوند.

divider1

دلیل اصلی افزایش سرعت بیماریابی در ایران + فیلم

دلیل اصلی افزایش سرعت بیماریابی در ایران، افزایش تست های آزمایشگاهی در شهرها است

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.divider1

صنوف کشور تا چه روزی تعطیل هستند؟

قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف کشورگفت: واحد‌هایی که در این ایام تعطیل بودند تا روز بیست و سوم فروردین تعطیل خواهند بود. از روز بیست و سوم فروردین به بعد تعیین و تکلیف خواهیم کرد تا صنوف مختلف به ترتیب اولویت فعالیت خود را آغاز کنند. صنوف ارائه‌دهنده خدمات ضروری‌تر از جمله فروشندگان قطعات یدکی و مواردی از این قبیل در اولویت قرار خواهند گرفت. این فرایند تا اول اردیبهشت ادامه خواهد داشت و از اول اردیبهشت اغلب صنوف فعالیت خود را آغاز خواهند کرد؛ ترتیب اولویت برای شروع فعالیت واحد‌های صنفی به مرور اعلام خواهد شد/ مهر

divider1

تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان کشوری چه شد؟

حدود ۶۵ درصد از بازنشستگان در کشور افراد بازنشسته شده در ادارات هستند که هنوز تکلیف افزایش حقوق آن‌ها مشخص نشده است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

یک نوزاد ۸۰۰ گرمی در یزد به کرونا مبتلا شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: ️تست کرونای یک نوزاد ۸۰۰ گرمی متولد شده در یکی از مراکز درمانی استان یزد مثبت اعلام شد. مادر این نوزاد، مشکوک به کرونا بود و تصور می‌شد که نوزاد وی مشکلی نداشته باشد، اما پس از آزمایش، مشخص شد این نوزاد به کرونا مبتلا شده است/ ایرنا

divider1

تست کرونای ترامپ برای دومین بار منفی شد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه برای دومین بار تست ابتلا به کرونا داد که ابتلای وی به کرونا همانند تست نخست منفی بود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.divider1

باید قاطعیت زیادی برای تعطیلی اداره‌ها داشت

محمود صادقی، عضو فراکسیون امید مجلس گفت: مردم روز‌های پرفشاری را تحمل می‌کنند و به همین دلیل لازم است تدبیری اندیشیده شود تا دغدغه‌ها حتی‌المقدور کم شوند؛ به عنوان مثال با اینکه دولت به لحاظ مالی در تنگنا قرار دارد، باید به بی‌بضاعت‌ها یارانه ویژه بدهد که به نظر من این کار امکان‌پذیر است. در اجرای عمومی قرنطینه باید قاطعیت زیادی برای تعطیلی اداره‌ها داشت. چون اگر اداره‌ها و کارخانجات تعطیل نکنند، کارمندان و کارگران مجبورند به سر کارشان بروند و این تردد در مترو و اتوبوس‌های شهری احتمال ابتلا به ویروس کرونا را بالا می‌برد. /اعتمادآنلاین

divider1

اطلاعیه وزارت بهداشت درباره یک دارو در درمان کرونا

در پی مصاحبه انجام شده یکی از متخصصین بیمارستان مسیح دانشوری در خصوص داروی فاوی پیراویر (favipiravir)، معاون درمان وزارت بهداشت به نمایندگی از کمیته علمی مستقر در معاونت درمان وزارت بهداشت، اطلاعیه ای صادر کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

نامه وزیر بهداشت به روحانی در گلایه از اقدامات وزیر صنعت

سعید نمکی در نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت به اقدام ناگهانی وزارت صمت مبنی بر ابلاغ دستورالعمل بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار انتقاد کرد. متن این نامه به شرح زیر است: به استحضار می‌رسد مدت هاست گروهی شبانه روز در حال تدوین پروتکل‌های متعدد جهت محیط‌های مختلف اجتماعی، اداری، کسب و کار، خدماتی و علمی و فرهنگی هستند و تعداد قابل توجهی را به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ نموده اند. اخیرا جهت گام دوم فاصله گذاری منطقی تحت عنوان "فاصله گذاری هوشمند " با همکاری نماینده دستگاه ها، اصناف و جوامع هدف و با کمک صمیمانه وزارت کشور در تمام ایام تعطیلی مشغول تدوین دستورالعمل‌های بازنگری شده بر حسب نوع و محل انجام فعالیت‌ها هستیم که با توجه به شرایط اپیدمیولوژیک استان‌ها طبقه بندی و اعلام نمائیم. متأسفانه ناگهان اخیراً بدون اطلاع ستاد نامه‌ای توسط قائم مقام محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت به کلیه استان‌ها ابلاغ شده که عملاً دستور العمل اداری برای بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار تلقی می‌شود که این شیوه با نقش، مسئولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد.

divider1

واکسن کرونا ساخته شد + فیلم

محققان دانشگاه پیتسبورگ یک واکسن جدید برای کووید۱۹ ساخته اند که پروتئین هایی را در بدن انسان آزاد و طی ۲ هفته ویروس را نابود می کند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

در شرایط جنگ احد با کرونا هستیم

دکتر زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران: در تهران هنوز شرایط به آن حد از ثبات نرسیده است که بخواهیم هر گونه تغییر جدیدی در اسلوب خدماتی انجام دهیم. هنوز خیلی زود است و این اقدام زودرس می‌تواند باعث بروز مشکلات شود. اگر در عرصه سلامت کشور با ساده انگاری به این موضوع بیندیشیم و این کاهش مراجعات بیماران در روز‌های اخیر که به دلیل تعطیلات نوروزی و برخی مداخلات و محدودیت‌ها رخ داده را نشانه تسلط بر اوضاع و یا مهار بیماری تصور کنیم؛ به تعبیری به جنگ احد می‌ماند. دکتر زالی این بحران را یک جنگ تمام عیار دانست که اگر در این جنگ تمام عیار بیولوژیکی با ویروس کرونا مراقب نباشیم درست همان سناریوی تنگه احد برای ما پیش خواهد آمد و از موضع بسیار نامربوطی دچار صدمه بسیار شدید و شکست خواهیم شد.

divider1

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و جانباختگان کرونا را اعلام کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

divider1

کنایه ابطحی به پیام احمدی‌نژاد درباره کرونا

محمد علی ابطحی فعال اصلاح طلب در توئیتر به پیام احمدی‌نژاد درباره کرونا کنایه زد. وی در این باره نوشت: والا همه رد دادیم. آقای احمدی نژاد خودمان در مورد کرونا پیام صادر فرمودند که نظم فعلی جهان به پایان راه رسیده و این نمایش مدیریت غیرالهی جهان است. فکر کنم نجات جهان فقط با مدیریت الهی احمدی نژاد امکان پذیر باشد. قدر نمیدانند به مولا.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied