شمانیوز
شما نیوز

تاکسی‌ بیش از ۳ مسافر سوار کرد، شکایت کنید!

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: با ابلاغ طرح الزام فاصله‌گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور، رانندگان تاکسی موظفند حداکثر سه مسافر داشته باشند و مردم می‌توانند از رانندگانی که بیش از این تعداد سوار می‌کنند، شکایت کنند.

تاکسی‌ بیش از ۳ مسافر سوار کرد، شکایت کنید!

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایرنا: مرتضی  ضامنی روز دوشنبه افزود: مردم برای شکایت از رانندگان تاکسی که از ابلاغ طرح الزام فاصله گذاری اجتماعی و سلامت محیط کاردر ناوگان تاکسیرانی برای سوار کردن حداکثر سه مسافر پیروی نمی کنند، می توانند در تهران با شماره تلفن ۱۸۸۸ و در دیگر شهرها با شهرداری ها تماس بگیرند.

وی از مردم خواست در اجرای طرح الزام فاصله گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور نیز همکاری داشته باشند و از سوار شدن بیش از سه نفر در خودرو های تاکسی خودداری کنند.

 ضامنی افزود: پروتکل گام دوم مبارزه با ویروس کرونا مستند به راهنمای گام دوم مبارزه با این ویروس مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و الزامات فاصله گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی‌های شهری کشور به سازمان های تاکسیرانی ابلاغ شد و بر این اساس رانندگان موظفند در تاکسی‌های درون شهری حداکثر تعداد سه نفر مسافر سوار کنند.

وی اعلام کرد: رانندگان تاکسی از اقشار  آسیب پذیر جامعه هستند و بعد از شیوع ویروس کرونا حدود  ۷۰ درصد از فعالیت آنها کاسته شده و بعد از فعالیت مجدد هم فعالیت آنها به ۶۰ درصد رسیده است و در عمل بخشی از فعالیت آنها خالی است و مشکلات معیشتی مواجه می شوند، با کاهش  مسافران از سوی اتحادیه تاکسیرانی قرار شد تدابیری اندیشده شود که یکی از آن تدابیر این است که مسافران کرایه یک نفری که حالا کمتر سوار تاکسی می شود را پرداخت کنند و در حقیقت این افزایش کرایه توسط مسافران هزینه سلامت خودشان است که پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: البته این پیشنهاد در صورتی است این طرح تا پایان فروردین باشد و در صورت ادامه یافتن آن و طولانی شدن، باید مابه‌التفاوت کرایه از محلی دیگر جبران شود.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در رابطه با غربالگری و مراقبت از گروه‌های آسیب پذیر گفت: باید نسبت به غربالگری رانندگان و مسافران به صورت مستمر اقدام لازم انجام شود و رانندگان از سوار کردن مسافران دارای علائم خودداری کنند، همچنین از فعالیت افرادی که دارای علائم بیماری هستند جلوگیری شود.
ضامنی با بیان اینکه استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مانند دستکش، ماسک و مواد ضد عفونی توسط رانندگان الزامی است ادامه داد: دستگاه های متولی تامین این محصولات باید نیاز حوزه حمل و نقل عمومی شهری کشور را در چارچوب الزامات تعریف شده تامین کنند تا بتوان نسبت به اجرایی کردن این موارد اقدام لازم انجام شود و همچنین در شهرهای دارای زیرساخت های پرداخت الکترونیک باید، دریافت و پرداخت کرایه باید به صورت غیر نقدی و به صورت الکترونیک انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: پیام های آموزشی بهداشتی با محتوای چگونگی رفتار رانندگان در مقابله با کرونا ویروس در قالب پیامک، اینفوگرافی، پوستر و کلیپ تهیه و ارسال و به صورت دوره ای توسط این اتحادیه در اختیار تاکسیرانی ها قرار خواهد گرفت.

ضامنی گفت : بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان های تاکسیرانی تا کنون ۴۰۰ نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۲۲ نفر از آنها فوت کرده اند و ۱۳ نفر از فوت شدگان رانندگان تاکسی در تهران بودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied