شمانیوز
شما نیوز

اخرین اخبار از تعطیلی مدارس ، دانشگاه ها و وضعیت طرح ترافیک

جهانپور گفت: با تمدید طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا بیستم فروردین، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و محدودیت‌های این طرح ادامه دارد.

اخرین اخبار از تعطیلی مدارس ، دانشگاه ها و وضعیت طرح ترافیک

به گزارش شمانیوز: شهرداری تهران از لغو طرح ترافیک تا پایان مبارزه با کرونا و مهار این بیماری خبر داد.

 

لغو طرح ترافیک تا پایان کرونا: 

یوسف حجت با بیان اینکه لغو طرح ترافیک تا مهار ویروس کرونا ادامه دارد اظهار کرد: این تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است؛ اگرچه با این کار ترافیک افزایش می‌یابد اما اولویت همه ما بهداشت و سلامت مردم است و ترافیک و آلودگی هوا در اولویت بعدی قرار  دارد.

وی ادامه داد: در ترافیک افرادی که در خودرو هستند فاصله‌شان با دیگران رعایت می‌شود اما نگرانی ما این است که مردم برای کارهای غیر ضروری از منزل خارج شوند ولی در صورتی که ترددها برای امور ضروری باشد ایجاد ترافیک مسئله‌ای نیست.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: تدبیر شورای عالی ترافیک این بود که برای ساعت‌هایی که شهروندان به محل کار خود مراجعه می‌کنند، طرح ترافیک برقرار نباشد ولی برای ساعاتی که مردم برای کارهای شخصی و گردش از منزل خارج می‌شوند طرح ترافیک اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد مذکور از سوی شورای ترافیک مطرح شد ولی ستاد مقابله با کرونا لغو طرح ترافیک را مطرح کرد، خاطرنشان کرد: هفته نخست بعد از تعطیلات در بیشترین پیک، شاخص ترافیک 80 و در هفته دوم شاخص 110 بود البته این رقم نسبت به پیک 170 در شرایط سابق  عادی گذشته، پایین‌تر بود و بعید است که هفته آینده نیز به این رقم برسیم زیرا هنوز مدارس، دانشگاه‌ها و برخی دیگر از مشاغل تعطیل هستند.

 

 


فوری/ جهت دریافت وام یک میلیونی اینجا کلیک کنید


 

 

اخرین اخبار از تعطیلی مدارس:

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و ادامه محدودیت‌ها تا ۲۰ فروردین، گفت:‌‌ بنابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا طرح فاصله گذاری اجتماعی تا بیستم فروردین تمدید شده است و قاعدتا تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و همه اماکنی که شامل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بود، ادامه دارد و برای بعد از بیستم هم مجدداً تصمیم‌گیری و بخشی یا همه آن تمدید می‌شود.

فاصله گذاری اجتماعی یا فاصله فیزیکی هر دو واژگانی هستند که برخلاف برخی تصورها که فکر می کنند در ایران اختراع شده است،‌بر اساس پروتکل های جهانی است.

 

 


جهت مشاهده آخرین وضعیت تعطیلی مدارس اینجا کلیک کنید


 

 

اخرین اخبار از تعطیلی دانشگاه ها: 

امکان بازگشایی دانشگاه‌ها تا پایان خردادماه ضعیف است

رئیس کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم: 

امکان بازگشایی مراکز آموزش عالی تا پایان خردادماه ۹۹ بسیار ضعیف است و دانشگاه‌ها باید بر اساس برنامه‌ریزی‌های فعلی پیش بروند

هنوز در اوج شیوع ویروس کرونا هستیم و اگر خوابگاه‌ها آغاز به کار کنند، فاجعه ای دیگر اتفاق خواهد افتاد

 

شرایط برگزاری امتحانات پایان سال دانش آموزان مشخص شد

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش: ۴ تا ۶ هفته به سال تحصیلی اضافه می‌شود و دانش آموزان باید با آموزش مجازی و تلویزیونی محتوای آموزشی را کاملاً تعلیم ببینند.

هیچ بخشی از کتاب درسی امسال حذف نمی‌شود. برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان، با توجه به اینکه تمام دانش‌آموزان همزمان در این آزمون شرکت نمی‌کنند و امکان فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد به طور حضوری مانعی ندارد.

امتحانات دانش آموزان پایه ششم لغو و ارزشیابی آن به صورت کیفی توصیفی خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied