شمانیوز
شما نیوز

کرونا ۱۱ هزار سرپرست خانوار گلستانی را بیکار کرد

استاندار گلستان گفت که شیوع کرونا ۱۱ هزار سرپرست خانوار این استان را بیکار کرد که مقرری بیمه بیکاری آنان پس از گذراندن مراحل قانونی پرداخت خواهد شد.

کرونا ۱۱ هزار سرپرست خانوار گلستانی را بیکار کرد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایرنا : هادی حق شناس روز چهارشنبه در نشست با کارآفرینان گلستان با موضوع جهش تولید از مشارکت فعالان اقتصادی استان برای کمک به پیشگیری و مقابله با کرونا قدردانی کرد و گفت: کمک های این افراد در تامین نیازهای درمانی و بهداشتی مراکز درمانی و بیمارستان های گلستان جان بسیاری از مبتلایان به کرونا را نجات داد.

وی در ادامه بر ضرورت حل مشکل فعالان اقتصادی استان مانند اصلاح قانون ارزش افزوده، ساماندهی نرخ ارز و اصلاح اخذ مالیات تاکید کرد اما گفت که برطرف کردن این مطالبات از عهده مسوولان گلستان خارج بوده و نیاز به قانون گذاری در مجلس شورای اسلامی دارد.

استاندار گلستان افزود: اتاق های بازرگانی کشور باید در رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حل این مشکلات چاره اندیشی کرده و راه مناسب را برای وضع قوانین متناسب پیدا کنند.

حق شناس همچنین از اتاق بازرگانی گرگان خواست مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی استان را که امکان برطرف کردن آن در گلستان وجود دارد اعلام کنند تا با همراهی مدیران دستگاه ها در نشست های هفتگی برای آن ها تصمیم گیری شود.

وی به ظرفیت های گلستان برای تحقق جهش اقتصادی اشاره کرد و گفت: تلاش برای افزایش تولید محصولات کشاورزی و استفاده حداکثری از ظرفیت راه آهن بین المللی ایران (اینچه‌برون) قزاقستان - ترکمنستان می تواند به صادرات این تولیدات به کشورهای آسیب دیده از کرونا به خصوص چین منجر شده و بهره‌وری حداکثری را برای کشاورزی استان به ارمغان بیاورد.

 راه آهن بین المللی ایران - قزاقستان - ترکمنستان - با هدف امتداد خط ریلی منطقه تا چین در سال ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسید.

استاندار گلستان در ادامه با بیان این که این استان رتبه ششم تولید محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد، گفت: سال زراعی گذشته بهره برداران بخش کشاورزی گلستان ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تن محصول تولید کردند.

به گفته وی برداشت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول به ویژه گندم، جو و کلزا در کشت پاییزه امسال پیش بینی شده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز در این جلسه گفت: جهش تولید به عنوان هدف مهم مسوولان و فعالان اقتصادی کشور، نیازمند همراهی بیشتر دستگاه ها و تغییر برخی نگرش ها است.

علی محمد چوپانی افزود: مدیران برخی دستگاه ها از تفکرات منسوخ شده‌ای پیروی می کنند که اصرار بر  آن ها سرمایه گذاران را دلسرد خواهد کرد.

در این نشست از ۳۵ فعال اقتصادی نقش‌آفرین در پشتیبانی از ستاد مقابله با کرونا و ۱۷ کارآفرین برتر گلستان قدردانی شد.

در این جلسه همچنین تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان مسایل و مشکلات خود را در تحقق جهش تولید شامل تامین مواد اولیه، تامین سرمایه در گردش، اصلاح قوانین تامین اجتماعی، مالیات و قانون کار، ایجاد زیرساخت برای تخلیه و بارگیری در گمرک اینچه برون، استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی در اجرای طرح های بزرگ استان و ایجاد تجارت الکترونیک در حوزه تخصصی به ویژه صنایع دستی استان مطرح کردند.

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied