شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز یکشنبه 7 اردیبهشت

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز یکشنبه 7 اردیبهشت
بازار داغ خرید و فروش وام ازدواج در اینترنت

معاون ساماندهی امور جوانان گفت: متاسفانه شاهد وجود آگهی‌های فروش وام ازدواج در فضای مجازی هستیم به همین منظور از پلیس فتا و نهاد‌های قضایی درخواست برخورد قانونی با این موارد را داریم. در پیام رسان‌ها و برنامه‌های متعدد نیز آگهی‌های مشاوره برای دریافت وام ازدواج یا انتقال غیر قانونی وام در حال فعالیت هستند که با دریافت مبالغی، اقدام به کلاهبرداری در این زمینه می‌کنند. / مهر

z1og_fefdjnd3y7qv

افشاگری روحانی درباره یک شایعه علیه دولت

رئیس جمهور با انتقاد از شایعه سازی ها علیه دولت از فردی رونمایی کرد که منشا این شایعات است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

در بازگشایی مساجد عجله نکنید؛ نماز را در خانه هم می‌شود خواند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: رئیس‌جمهور و سایر مسئولین مرتبط با ستاد ملی مبارزه با کرونا تحت فشار شدیدی از ناحیه کسانی قرار دارند که مایل هستند مساجد، اماکن زیارتی و بقاع متبرکه هرچه زودتر بازگشائی شوند. اگر مشکلات حاد اقتصادی پیش نمی‌آمد و یا دولت دارای توانائی مالی زیادی بود که می‌توانست مشکلات صاحبان مشاغل را تأمین کند، بازگشائی محل کسب و کار‌ها هم جایز نبود. با توجه به غیرقابل کنترل بودن رفت و آمد‌ها دراماکن مذهبی و اینکه نماز را می‌توان درخانه هم خواند و زیارت را هم می‌توان از دور انجام داد، رعایت الزامات بهداشتی با هدف حفاظت از جان‌ها ایجاب می‌کند برای مدتی از آن مستحبات به نفع این واجب صرفنظر شود. معنویت نیز چیزی نیست که نتوان آن را با عبادت در خانه و زیارت از راه دور به دست آورد.

z1og_fefdjnd3y7qv

قیمت دلار در بازار امروز

صرافی‌های بانک‌ها از صبح امروز، هفتم اردیبهشت، قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به روز گذشته افزایش ۱۰۰ تومانی داشته است.

برای مشاهده جزئات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

اصلاح‌طلبان در تدارک جلساتی برای بازسازی اصلاحات در آینده نزدیک هستند

اعتماد نوشت: اصلاح‌طلبان انتخابات مجلس یازدهم را از دست دادند. شکستِ اصلاح‌طلبان دراین انتخابات، اما به‌واقع پای صندوق رای رقم نخورد. آن‌ها اگر شکست خوردند، بخشی به عملکرد بدخودشان در سال‌های گذشته باختند. آن‌ها در حال تدارک جلساتی با حضور موسوی‌لاری و دیگر بزرگان اصلاحات برای یافتن راهکاری برای اصلاح‌ِ اصلاحاتند. همین دیروز حزب اتحاد ملت جلسه‌ای مهم برگزار کرده تا ابعاد موضوع را دقیق‌تر بررسی کند. با این حساب، اصلاح‌طلبان دست‌کم تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، بیش از یک سال فرصت دارند تا فکری به حال اصلاحات کنند و طرحی نو برای اصلاح امور اصلاحات و مملکت دراندازند. شنیده‌ها از دفتر رییس بنیاد ایرانیان، از دلخوری نسبی عارف از فضای سیاسی حاکم بر کشور حکایت دارد.

z1og_fefdjnd3y7qv

«نون خ ۳» در راه است

مهدی فرجی از تلاش و برنامه‌ریزی برای ساخت فصل سوم سریال «نون خ» خبر داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

وزیر احمدی‌نژاد: حتما نامزد ریاست مجلس می‌شوم

 

شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد دولت احمدی‌نژاد و نماینده تنکابن در مجلس یازدهم به خبرآنلاین گفت:ما جلسات زیادی داشتیم، اما در جلسات مجازی به آن صورت حضور نداشتیم. حتما من یا یکی از دوستان قرار است کاندید ریاست مجلس باشیم. آقای فریدون عباسی هم اعلام کاندیداتوری کرده، ولی ما یک جلساتی داریم که درواقع فراتر از دولت نهم و دهم است. با قالیباف، میرسلیم و آقاتهرانی رقیب نیستم. رئیس مجلس و دیگر نمایندگان از یک سطح مساوی برخوردار هستند یعنی هیچکس رئیس نمایندگان نیست. راه برای رایزنی و رقابت باز است و مجلس یازدهم، رئیس از پیش تعیین شده ندارد. تعیین اعضای هیئت رئیسه و هیات رئیسه کمیسیون‌ها تقسیم غنایم نیست. چیزی که ما در مجلس نیاز داریم تکثر قدرت، هدایت قدرت و کنترل قدرت است. مسئولیت‌های مجلس را نباید وجه المصالحه قرار داد و براین اساس به تفاهم رسید. نمی‌شود که هر گروه سیاسی بیاید بگوید من ۲ کرسی مجلس را می‌گیرم.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

جزئیات اختصاص سهمیه بنزین به ایثارگران اعلام شد

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی از جزئیات واریز سهمیه بنزین برای ایثارگران خبر داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

مسئولان حفظ ظاهر می‌کنند، اختلافات زیادی پشت صحنه است

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در گفتگو با روزنامه ایران: مردم چه می‌بینند؟ مردم ناکارآمدی می‌بینند. وقتی ناکارآمدی مشاهده شد، اگر تحلیلگران، رسانه‌ها و حتی خود مسئولان حکومتی، مسائل را آنگونه که هست به مردم بگویند، مردم می‌توانند تصمیم بگیرند. مشکلی که اینجا وجود دارد، آلودگی اطلاعاتی است. آلودگی اطلاعاتی یکی از بحران‌های جدی در کشور ما است. یک نوع تعارف و رودربایستی در میان مسئولان و نهاد‌های حاکمیتی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد مسائل کاملاً مشخص و دقیق بیان شود. در ظاهر همه حفظ ظاهر می‌کنند، اما در پشت صحنه، می‌بینید که اختلافات زیادی هست. قدرت مجلس در جمهوری اسلامی ایران بسیار بالا است. هرچیزی که مجلس نخواهد، در کشور نمی‌شود، هرچیزی هم که مجلس بخواهد، از نظر حقوقی باید بشود. مشکل این است که آیا مجلس می‌تواند طرحی را تصویب کند که قدرت حل مسأله را داشته باشد؟

z1og_fefdjnd3y7qv

قیمت روز خودرو در 7 اردیبهشت +جدول

قیمت خودرو، امروز در بازار آزاد نسبت به دیروز با نوسان جزئی همراه است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

رادیو کره شمالی بالاخره خبری از اون منتشر کرد

خبرگزاری یونهاپ به نقل از رادیو دولتی کره شمالی اعلام کرد: فرمانده کیم جونگ اون مراتب قدردانی خود را از کارگرانی که صادقانه و با قدرت در ساخت سامجیون شرکت داشتند، اعلام کرده است. کارگرانی که با قدرت و از صمیم قلب در ساخت مرکز برق مشارکت داشتند و هرگز اعتماد به حزب و اعتماد خود را در هیچ لحظه‌ای از دست ندادند. /ایسنا

z1og_fefdjnd3y7qv

زمان بازگشایی مشاغل پر خطر مشخص می‌شود

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف کشور در خصوص زمان بازگشایی مشاغل پرخطر توضیحاتی را ارائه داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

هجوم مردم به طلافروشی‌ها برای فروش طلا

«کشتی‌آرای» فعال بازار طلا و جواهر گفت: در این ایام دهک پایین برای تأمین امرار معاش و دهک بالا برای پاس کردن چک و پرداخت بدهی‌های خود نسبت به فروش طلا‌های خود اقدام می‌کنند. نقدینگی در واحد‌های طلا و جواهر فروشی بشدت کاهش پیدا کرده و به دلیل عدم نقدینگی از خرید طلا امتناع می‌کنند. /تسنیم

z1og_fefdjnd3y7qv

جواد نکونام سرمربی اوساسونا می‌شود؟ + عکس

وبسایت چند زبانه واول در گزارشی به تمجید از جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران پرداخت.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.
z1og_fefdjnd3y7qv

کدام تراکنش‌های بانکی معاف از رسیدگی مالیاتی هستند؟

برخی از تراکنش‌های بانکی به دلیل اینکه ماهیت درآمدی ندارند، از حسابرسی‌ها و دادرسی‌های مالیاتی معاف هستند که شامل دریافتی و پرداختی مرتبط به حق شارژ، تسهیلات بانکی دریافتی، انتقالی بین حساب‌های شخص، وجوه دریافتی ناشی از جبران خسارت و... است. البته در صورتی که اسناد و مدارک مثبتی دال بر فعالیت‌های اقتصادی مؤدی که بر خلاف اظهارات وی باشد، بدست آید؛ جرایم مالیاتی آن غیرقابل بخشش است. /ایسنا

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied