شمانیوز
شما نیوز

معاون شهردار مشهد خبر داد:

اصلاح فرایندها همزمان با الکترونیکی‌ شدن مناطق شهرداری مشهد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد گفت: همزمان با فرایند الکترونیکی کردن خدمات مناطق، اصلاح فرایندهایی که دچار چالش‌های نرم افزاری شده در حال انجام است.

اصلاح فرایندها همزمان با الکترونیکی‌ شدن مناطق شهرداری مشهد

به گزارش شمانیوز به نقل از ایمنا، شهریار آل‌شیخ اظهار کرد: هم اکنون در مناطق هشت و ۱۲ مشهد تمامی خدمات به صورت غیرحضوری به شهروندان ارائه می‌شود و مناطق یک، ۱۰ و ۱۱ در دوران موازی قرار دارند که همزمان حضوری و غیر حضوری انجام می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال ارائه خدمات در تمام مناطق شهرداری مشهد الکترونیکی خواهد شد.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد با بیان اینکه پروسه الکترونیکی شدن هر منطقه از شهرداری دو ماه زمان نیاز دارد تا فرایندها تکمیل و با توجه به آموزش‌های ارائه شده ورود شهروندان محدود شود، تصریح کرد: در سال‌جاری گام‌های قوی‌تر در راستای الکترونیکی شدن خدمات مناطق شهرداری برداشته شود زیرا این اقدام رضایت شهروندان و کارکنان شهرداری را همراه داشته است.

 

وی افزود: شهرداری الکترونیک وقتی محقق می‌شود که گردش درخواست‌ها انجام شود و شهروندان بتوانند پرونده‌های خود را در سیستم رصد کرده و مرحله به مرحله با کارشناسان در ارتباط باشند.

 

آل‌شیخ با بیان اینکه فرایندهای شهرسازی و قوانین به جهت تغییراتی که باید در نرم افزارها ایجاد شود، انجام پروسه‌های اداری را دشوار می‌کند، گفت: رویه‌های قانونی با آنچه در تکنولوژی‌ها پیش‌بینی شده همخوان نیست و معتقدیم هنوز از ظرفیت تکنولوژی به طور کامل در فرایندها استفاده نشده است.

 

وی گفت: فرایندهای حوزه شهرسازی همزمان با الکترونیکی شدن نیاز به مهندسی مجدد دارد که بخشی از آن انجام شده و بخش دیگر نیاز به آموزش دارد.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد ادامه داد: مشکلاتی در شهر همچون افزایش قیمت به پای خطای سیستم‌های الکترونیک نوشته می شود، در حالی که شهروندان باید بدانند فرایندهای الکترونیکی گردش اقدامات اصلاح می‌شود، اما در قوانین و رویه های کلی کشور امکان تغییر یا اصلاح وجود ندارد.

 

آل‌شیخ با اشاره به پیامدهای مثبت کرونا، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا بخشی از نیروهای شهرداری فعالیت‌های خود را به صورت دور کاری انجام می‌دهند که این اقدام در ارتقای بهتر و سریع‌تر فرایندهای دیجیتالی شهرداری مشهد بسیار تاثیرگذار بوده و بهره‌وری کارکنان را افزایش داده است.

 

وی تاکید کرد: معیار عملکرد در دور کاری بیشتر بر نتایج و پیامد های کار متمرکز است و در دراز مدت بهره وری را افزایش می دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied