شمانیوز
شما نیوز

جزئیاتی از آتش زدن دختر 18 ساله رشتی توسط برادرش

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر این که برادری به دلایل ناموسی خواهر خود را به آتش کشیده و منجر به فوت او شده است.

جزئیاتی از آتش زدن دختر 18 ساله رشتی توسط برادرش

رکنا نوشت: روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر این که برادری به دلایل ناموسی خواهر خود را به آتش کشیده و منجر به فوت او شده است.

امیر زندگانی جوان 2‌1 ساله ای است که این حادثه تلخ را رقم زده است. در این رابطه به سراغ مربی فوتبال و مددکار این جوان رفتیم تا برای ما از روز حادثه بگوید.

 

اعتیاد پدر عامل اصلی آتش کشیدن خانه بود

مربی امیر خبر می گوید: پدر امیر اعتیاد شدید به مواد مخدر داشته و همواره دوستان خود را برای مصرف مواد به منزل می برده است. امیر از این که پدرش رعایت حال مادر و دو خواهرش را نمی کند همواره ناراحت بوده و بارها با پدر بر سر این موضوع کشمکش داشته است. حتی در یک مورد منزل را پر از آب نموده تا پدر و دوستانش از مصرف مواد در منزل منصرف شوند. مساله ای که افاقه نمی کند و پدر به کار خود ادامه می دهد.

فرشته خواهر امیر خواستگاری داشته و امیر مخالف ازدواج آن ها بوده اما این موضوع هرگز باعث نشد امیر به خواهر خود آسیبی برساند. دیگر خواهر امیر فرزانه ۱۵ سال دارد که خوشبختانه در روز حادثه در خانه همسایه بوده است.

به گفته مربی امیر، او پسری مودب و پرتلاش بود و استعداد زیادی در فوتبال داشت. امیر همزمان با فروش گل بر سر چهارراهها به دنبال یادگیری فوتبال بود و به گفته مربیانش پتانسیل فوتبالیست شدن را داشت اما پس از چند سال پیگیری فوتبال و زمانی که خیلی از مربیان استان علاقمند به همکاری با او بودند به دلیل نیاز مالی شدید خانواده به جمع آوری ضایعات و فروش آن ها مشغول شد و سودای فوتبالیست شدن را از ذهن خارج کرد.

در روز حادثه امیر پس از مراجعت به منزل وقتی متوجه می شود پدر طبق معمول دوستان خود را برای استعمال مواد مخدر به خانه آورده است عصبانی می شود و سوئیچ پیکان پدر را برداشته و از خانه خارج می شود. در این هنگام سراغ دوستش رفته و از او مقداری پول قرض کرده و به پمپ بنزین محل می رود. او تصمیم خود را گرفته بود؛ ظرف بزرگی را از بنزین پر کرده و به منزل برمی گردد. به محض ورود به خانه بنزین را کف اتاق تخلیه می کند تا خانه را به آتش بکشد. هنوز کبریت را از جیب خارج نکرده بود که ناگهان شعله آتش از بخاری که شیشه آن شکسته بوده به منزل سرایت کرده و تمام خانه مشتعل می شود. حاضران در خانه به سرعت خارج می شوند، اما فرشته خواهر امیر که در اتاق بوده در محاصره آتش قرار می گیرد. در این لحظه او تنها توانست لباسهایش را که آتش گرفته بود از تن خارج کند ، اما به علت حجب و حیا در خروج از منزل تعلل می کند. با گسترش آتش سوزی به ناچار از میان آتش به طرف درب خروجی حرکت می کند که در این حین دچار سوختگی شدید شده و در کوچه توسط همسایگان پتو پیچ شده و به بیمارستان ولایت رشت منتقل می شود. متاسفانه فرشته زندگانی در روز عیدفطر پس از سه روز بستری شدن در بیمارستان به علت سوختگی شدید از دنیا می رود.

 

دختر ۱۸ ساله رشتی در آتش خشم و تعصب برادر سوخت

اظهارات مربی امیر با روایت یک مقام رسمی نیروی انتظامی گیلان  مغایرت دارد.

سرهنگ مجید رسول زاده فرساد معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان در بیان جزئیات این حادثه افزود: برادر این دختر ساکن محله سلیمانداراب شهر رشت با ازدواج او با مرد مورد علاقه اش مخالف بود، اما وقتی در جلوگیری از این ازدواج موفق نشد در اقدامی نسنجیده، خانه پدری را به آتش کشید که در این حادثه خواهر و مرد مورد علاقه وی دچار سوختگی شده و به بیمارستان ولایت رشت منتقل شدند.

وی تصریح کرد: متهم در اظهارات خود، دلیل ارتکاب این جرم را مخالفت با ازدواج خواهرش با مرد مورد نظر او و اختلاف سنی ۱۲ ساله میان آن‌ها عنوان کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه برادر این دختر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است، تاکید کرد: کنترل خشم و تفکر در عواقب جبران‌ناپذیر اینگونه اقدامات خشن، عامل مهمی در پیشگیری از این جرائم است.

 

دستگیری برادر مقتول

گفته می شود برادر مقتول که عامل این اتفاق وحشتناک است در حال حاضر دستگیر شده و پرونده در جریان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۳۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    شمالیا انقدر غیرتی بودن عهههههه اینهمه خشونت آخه چرا؟؟

    • Kourosh

      ای بابا

  • مرجان

    عالی بود