شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز چهارشنبه 14 خرداد

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی ، خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز چهارشنبه 14 خرداد
ماسک‎‌ها چگونه به دریا راه پیدا کردند؟

یک NGO زیست‌محیطی در فرانسه هشدار داده است که یک نوع جدید آلودگی در بالای فهرست آلودگی‌های پلاستیکی قرار گرفته است. جفری پلتیر، مدیر این NGO در این رابطه به یورونیز می‌گوید: «این تازه شروع این ماجرا است.» این تیم تحقیقاتی در ساحل ریورا فرانسه، هنگامی که در حال تمیز کردن دریا بود، در کف آب‌های مدیترانه، ماسک‌ها و دست‌کش‌هایی را پیدا کردند که در کنار زباله‌هایی مثل لیوان و قوطی قرار گرفته‌اند. / خبرآنلاین

z1og_fefdjnd3y7qv

آخرین تصمیمات در خصوص افزایش مشمولان سهام عدالت

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت درباره افزایش مشمولان سهام عدالت گفت: این موضوع در مجلس و دولت به طور جدی مطرح است، اما تاکنون تصمیم قابل ارائه‌ای در این زمینه گرفته نشده است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

روایت رهبر انقلاب از جوانگرایی امام در اداره کشور

رهبر انقلاب:یک حوزه‌ی دیگر از تحوّلی که ایشان به وجود آوردند، تحوّل در نگاه به نسل جوان بود. ایشان به فکر و عمل جوانان اعتماد کردند؛ این به معنای واقعی کلمه یک تحوّل بود. یعنی مثلاً فرض کنید سپاه پاسداران که تشکیل شد، ایشان جوان‌های بیست‌وچندساله و سی ساله را در رأس سپاه پاسداران پذیرفتند؛ در بحث‌های قضائی و جا‌های دیگر، ایشان اعتماد عجیبی میکردند به جوان‌هایی که مورد قبولشان بودند آن جوانها. ایشان اعتماد میکردند به فکر جوان و به عمل جوان، البتّه در عین اینکه ظرفیّتهای غیر جوان را نفی نمیکردند. حالا ما امروز بحث جوان‌گرایی را مطرح میکنیم، بعضی‌ها تصوّر میکنند که جوان‌گرایی یعنی پیران را انسان بکلّی از حوزه خارج کند؛ نه، نظر امام مطلقاً این نبود. ایشان به جوان‌ها اعتماد میکردند به عنوان یک ذخیره برای نظام، به عنوان ثروت برای نظام، به نیرو‌های غیر جوان هم به همان اندازه اعتماد میکردند.

z1og_fefdjnd3y7qv

واگذاری سهام عدالت به جاماندگان

سخنگوی ستاد آزاد سازی سهام عدالت درباره اینکه آیا مشمولان سهام عدالت افزایش می یابد یا خیر گفت: این موضوع در مجلس و دولت به طور جدی مطرح است، اما تاکنون تصمیم قابل ارائه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

فوتبال نه، کل ورزش ایران تعلیق می‌شود

محمد دادکان که ۲۴ ساعت قبل عنوان کرده بود برخی افراد در وزارت ورزش دلالی می‌کنند، امروز هم در یک گفت‌وگوی رادیویی گفت:این آقایان نمی‌توانند ورزش و فوتبال را بچرخانند. تو را به خدا پیگیری کنید، چون نه فقط فوتبال، بلکه ورزش ما هم تعلیق می‌شود. با نامه‌ای که کمیته بین‌المللی المپیک داده، این کار انجام می‌شود! شاید شما ندانید یا بدانید، اما با این نامه به دنبال این هستند که ورزش ما را تعلیق کنند. یک نامه‌ای است که من نمی‌گویم، چون بعدا می‌گویند دادکان افشاگری کرده است. بروید و ببینید که اسپانسر تیم‌های بزرگ مثل پرسپولیس، استقلال، تراکتور و ... چه کسی است. فقط من در این مملکت گودزیلا شده‌ام و یک تنه صحبت می‌کنم. خدا شاهد است که غیر از این نیست. آقای وزارت اطلاعات برود و اسناد وزارت ورزش را بیرون بکشد تا ببیند اسپانسر این تیم‌ها چه کسانی هستند، اما نمی‌خواهیم این موضوعات را حل کنیم. /ورزش سه

z1og_fefdjnd3y7qv

امام خمینی (ره) کدام نوه خود را به اعدام تهدید کرد؟

حسین سلیمی می‌گوید در مقطعی به نوه‌شان سید حسین خمینی تذکری جدی می‌دهند. محافظ امام خمینی (ره) می‌گوید: سید حسین خمینی مخالفت‌هایی را نسبت به مسیر انقلاب داشتند. امام به ایشان اعلام کرد که اگر شما بخواهید از مسیر اسلام خارج شوید اولین کسی که حکم ارتداد شما را امضا می‌کند من هستم. حتی ایشان را در مشهد دستگیر کرده بودند و به اطلاع امام رسانده بودند و امام هیچگونه مخالفتی نکرده بودند. اطراف سید حسین را بعضی افراد نامناسب گرفته بودند که متأسفانه منتج به زاویه‌گیری ایشان با انقلاب گردیده بود. سید حسین در مدتی که امام در جماران بودند از قم به تهران و به دیدار امام می‌آامدند و ساعاتی هم در کنار امام حضور داشتند. در برخی از سفر‌هایی که مرحوم حاج احمدآقا به نمایندگی از امام به شهر‌های مختلف داشتند آقا سید حسین هم در کنار ما حضور داشت. اما امام سید حسین را از دخالت در امور دفتر و کشور منع کرده بودند. سید حسین تقریبا ماهی یکبار می‌آمدند به پدربزرگ و مادر بزرگ سر می‌زدند. / اعتمادآنلاین

z1og_fefdjnd3y7qv

جزئیات بازگشایی مدارس / امتحانات حضوری برگزار می شود؟

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش شهر تهران گفت: ۸۰ درصد محتوای کتاب‌ درسی در ارزیابی دانش‌آموزان دبستان مبنای اصلی است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

اصولگرایی و اصلاح طلبی از نقطه صفر به صد رسیده است

تقی آزاد ارمکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و جامعه‌شناس سیاسی گفت: به طور کلی اینکه جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی توان معرفی فردی را ندارند که علاوه بر داشتن معیار‌های مدنظر آنها، دارای مقبولیت اجتماعی نیز باشد و همین مسئله این دو جریان را وادار کرده تا از چهره‌های بدون تعلقات حزبی و جریانی حمایت کنند، نشانه نوعی ضعف و دگردیسی در هر دو جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی است. جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی توان معرفی فردی را ندارند که علاوه بر داشتن معیار‌های مدنظر این دو جریان دارای مقبولیت اجتماعی نیز باشد و همین مسئله این دو جریان را وادار کرده تا از چهره‌های بدون تعلقات حزبی و جریانی حمایت کنند، نشانه نوعی ضعف و دگردیسی در هر دو جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی است. برای انتخابات ریاست جمهوری شاید مولفه "نظم جهانی" در اولویت شعار‌های انتخاباتی هر دو جریان قرار گیرد.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

 

چرا آیت‌الله مومن به رهبر شدن آیت‌الله خامنه‌ای رای نداد؟

خبر آنلاین : "مسعود رضایی" پژوهشگر تاریخ معاصر می گوید:دلیل اینکه آیت‌الله مومن به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای رای نداد این بود که می‌گفت هنوز قانون اساسی جدید که در آن شرط مرجعیت حذف شد، به تصویب نرسیده است. پس همچنان باید به قید مرجعیت پای‌بند بود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

روح الله حسینیان: شیوه انتخاب رهبری در نظام ما، کاملا مردمی است

روح‌الله حسینیان: ما‌ می‌گوییم که شیوه انتخاب رهبری، تقریبا منطقی‌ترین شیوه است به این دلیل که یا مردم یا خبرگان، به علم رای می‌دهند. از طرف دیگر، ولایت فق‌ها به خاطر شخص نیست بلکه به خاطر فقیه بودن یعنی جایگاه علمی رهبری است. پس از یک جهت این روش، روش منطقی است و از طرف دیگر هم اگر طول تاریخ تشیع را ببینید، می‌بینید که پیش از انقلاب، شیوه اینگونه بود که یک عالمی، خودش را به مردم نشان میداد و مردم، علم و تقوای او را باور میکردند و آرام آرام و به مرور زمان، آن عالم به مرجع عام تبدیل می‌شد. مردم با فتوای آن مرجع، داور را انتخاب می‌کردند و حکومت موازی در برابر حکومت‌ها تشکیل می‌دادند و امر قضای خود را با انتصاب او انجام می‌دادند. از طرفی، خمس و زکات و نوعی از مالیات اسلامی را تحت نظر آن مرجع انجام می‌دادند و تابع امر و نهی او بودند. به قول حضرت امام (ره) در ابتدای نهضت انقلاب، مردم بسیاری از شهر‌ها به نزد ایشان می‌آمدند و می‌گفتند که شما اذن بدهید، آن وقت می‌بینید چه اتفاقی خواهد افتاد؛ یعنی مردم منتظر اجازه دادن قیام یک مرجع بودند. مرحوم شهید دلواری به آیت الله برازجانی که رهبری انقلابی علیه انگلیسی‌ها و اشغالگران را به عهده داشت، نامه نوشت و عنوان کرد که این مردم، از آخرت خود می‌ترسند و منتظر اجازه شما هستند که اگر شما اجازه بدهید، جان‌های خود را برای دفاع از مملکت، قربانی خواهند کرد؛ بنابراین شیوه انتخاب، ولی فقیه، بهترین نوع انتخاب است، چون نه حزب، نه سازمان و نه گروهی مسلح وجود دارد که بخواهد فردی را به قدرت و رهبری برساند بلکه یک شیوه کاملا مردمی است. الان هم که بعد از جمهوری اسلامی، تاسیساتی برای این کار به نام مجلس خبرگان ایجاد شده است، اولا خبرگان توسط رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند. خبرگان یعنی اهل فهم و علم و آگاهی که رهبر شناس اند یعنی می‌دانند که چه کسی را باید انتخاب کنند. ثانیا خبرگان، از بین فق‌ها که شرایط ویژه و خاص رهبری را دارند، رهبری را انتخاب میکند.  

z1og_fefdjnd3y7qv

 

اعلام اسامی بازنشستگان واجد شرایط وام ضروری

متقاضیانی که در اردیبهشت ماه ۹۹ ثبت نام کردند، می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی و لینک «نتایج ثبت‌نام مرحله دوم وام ضروری» با درج شماره دفترکل و شماره ملی و شماره حساب بازنشستگی از وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

سیروس عسگری به ایران بازگشت

سیروس عسگری دانشمند ایرانی زندانی در آمریکا صبح امروز (چهارشنبه) وارد تهران شد. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیروز (سه‌شنبه) در صفحه اینستاگرامش از عزیمت سیروس عسگری دانشمند ایرانی بازداشت شده از آمریکا به ایران خبر داد و با انتشار یکی از پیام‌های توئیتریش که خواستار آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا شده بود، نوشت: «سلام دوستان یک خبر خوب، هواپیمای حامل دکتر سیروس عسگری از آمریکا پرواز کرد. تبریک به همسر و خانواده گرامی ایشان.» سیروس عسگری ۵۹ ساله استاد دانشکده علم و مواد دانشگاه صنعتی شریف با تخصص میکروسکوپ الکترونی، آلیاژ‌های دمای بالا است که از ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ در بازداشتگاه الکساندریا آمریکا به سر می‌برد و با تلاش‌های انجام شده از سوی دستگاه دیپلماسی و دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن و نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک به کشور بازگشت.

z1og_fefdjnd3y7qv

انتقاد تند رهبری به دولت

بودجه ریزی در ایران با وجود شعارهای مکرر دولت همچنان عملیاتی نشده است، این موضوع یکی از موانع مهم توسعه اقتصادی در ایران است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

حریق در پالایشگاه قدیمی تهران و فوت یکی از کارگران­

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بنا بر اعلام منابع خبری  بر اثر نشت بنزین و شعله ور شدن آن یکی از کارکنان بهره‌برداری پالایشگاه تهران دچار سوختگی شدید شد و درگذشت.   مصدومان دیگر این حادثه مراحل درمان را طی می‌کنند. این حادثه حوالی ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه به وقوع پیوسته و مهار شده است. بنا بر اعلام روابط عمومی  این شرکت کارکنان پالایشگاه تهران هم‌اکنون در حال بررسی شرایط ایمنی هستند تا پس از اطمینان کامل این واحد بلافاصله در مدار تولید قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied