شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز سه شنبه 20 خرداد

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی ، خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز سه شنبه 20 خرداد
موافقت جمعی از مراجع تقلید با فعالیت زنان در ورزش‌های زورخانه‌ای


بر اساس اعلام رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای، در استفتایی که از جمعی از مراجع عظام تقلید صورت گرفته و درباره "امکان حضور و فعالیت زنان در رشته‌ی ورزش‌های زورخانه‌ای" پرسش شده، جمع بزرگی از حضرات آیات در پاسخ به این استفتاء، فعالیت زنان در این رشته ورزشی باستانی ایرانی را به شرط حفظ موازین شرعی بلامانع دانسته‌اند. مجتبی جوهری رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای که متن پاسخ استفتاء از مراجع عظام را نیز در اختیار ایسنا قرار داده، در این باره گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر و اجازه مراجع عظام با فعالیت بانوان، قصد داریم این موضوع را در جلسه مجمع فدراسیون نیز مطرح کنیم تا در نهایت درصورت موافقت وزارت ورزش، فعالیت رسمی بانوان در این رشته آغاز شود. وی ادامه داد: ۷ نفر از ۹ نفر اعضای هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای نیز با فعالیت زنان در این رشته موافقت دارند.

z1og_fefdjnd3y7qv

توصیه مهم رئیس‌جمهور به دارندگان سهام عدالت

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه آزادسازی سهام عدالت اقدام بزرگی بوده که بعد از سال‌ها تلاش دولت اتفاق افتاده است، گفت: امروز مردم صاحب اختیار سهامی شده‌اند که تا قبل از آن با وجود اختصاص سهام، مالکیت روشنی نبود و اختیاری برای مدیریت این سهام نداشتند.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv


واکنش سخنگوی قوه قضاییه به پیام ویدیویی قاضی منصوری


غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری امروز خود درباره اعلام اسامی قضات فاسد گفت: اولاً تخلفات قضات دو بخش است؛ بخش مربوط به صلاحیت سازوکار خودش را دارد و در قانون گفته نشده است که در صورت سلب صلاحیت اعلام عمومی کنیم. درباره مسائل اقتصادی هیچ فرقی بین قاضی و غیرقاضی قائل نیستیم. هرجا شرایط قانونی بر متهمان صدق کرد اسامی را اعلام می‌کنیم. وی ادامه داد: در پرونده اخیری که در حال رسیدگی است، دیدید که برخی قضات هم مطرح هستند و اسامی آن‌ها هم اعلام شده است؛ ما استقبال می‌کنیم که مثلاً یکی از قضاتی که شب گذشته اعلام کرد که به قوه‌قضائیه اعتماد دارد و به کشور برمی‌گردد. توصیه ما به همه متهمان این است که حضور پیدا کنند و از حق دفاع خود استفاده کنند و اجازه دهند با حضور و دفاع آن‌ها دادگاه رأی قانونی را اعلام کند.

z1og_fefdjnd3y7qv

حکم پدر رومینا اشرفی اعلام شد + جزئیات

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (سه‌شنبه ۲۰ خرداد ماه) برگزار شد درباره پرونده قتل رومینا اشرفی به دست پدرش توضیحاتی ارائه کرد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

درگذشت یک جانباز پس از خودسوزی در کرمانشاه


اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی بروز حادثه خودسوزی یکی از جانبازان عزیز در کرمانشاه توضیحاتی ارائه کرد. روابط عمومی بنیاد شهید وامور ایثارگران تصریح کرده است: درگذشت یکی از جانبازان عزیز کشورمان در حادثه‌ای ناگوار را به خانواده و بازماندگان این عزیز تسلیت عرض نموده و اعلام می‌دارد رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به محض اطلاع از حادثه دستور صریحی برای پیگیری این موضوع صادر کرد. بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، در دستور رییس بنیاد تصریح شده «در اسرع وقت هیئتی منتخب برای بررسی ابعاد موضوع به محل اعزام شده و با همکاری مسئولان قضایی، اجرایی و نظارتی گزارشی دقیق و شفاف تهیه گردد.»

z1og_fefdjnd3y7qv

سید محمود قاتل سردار سلیمانی کیست؟ + عکس

سید محمود موسوی مجد فرزند سیدکاظم یکی از جاسوسان سازمان سیا و موساد به خاطر افشای محل سردار حاج قاسم سلیمانی به اعدام محکوم شد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

دفاع غفوری‌فرد از کاندیداتوری میرسلیم در انتخابات رئیس مجلس

غفوری فرد، فعال سیاسی اصولگرا:موتلفه از همان اول اعلام کرده اگر یک مجلس قوی با درصد مشارکت بالا تشکیل شود ولو یک نفر از ما هم رأی نیاورد، ما خودمان را موفق می‌دانیم. هیچ نقطه تاریکی در زندگی میرسلیم نیست و کاملا از وی حمایت می‌کنم.درست است میرسلیم رئیس مجلس یازدهم نشد، اما ما هم از انتخاب قالیباف خوشحال هستیم و به او تبریک می‌گوئیم، این را نقطه ضعف حزب موتلفه نمی‌دانم چراکه در انتخابات نظر اکثریت نمایندگان چیز دیگری بود و ما به آن احترام می‌گذاریم. /برنا

z1og_fefdjnd3y7qv

سهام عدالت در 10 بانک به فروش می رسد + اسامی بانک ها

بررسی از ١٠ بانک خصوصی و دولتی ایران نشان می‌دهد که بانک‌ها هم دقیقا نمی‌دانند قرار است چه اتفاقی برای سهام ‌عدالت شهروندانی که قصد فروش آن را دارند، رخ بدهد؛ بیشتر کارمندان شعب مورد بررسی این جمله را به زبان آورده‌اند: «فعلا ‌نفروشید؛ گران‌تر می‌شود». ‌

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

سرنوشت ارائه درس تربیت جنسی در مدارس

حسن ملکی معاون وزیر آموزش و پرورش:‌نمی‌توانیم به موضوع تربیت جنسی که یکی از ابعاد تربیت است، بی‌اعتنا باشیم و آن را نادیده بگیریم؛ اما ابهاماتی در اینجا وجود دارد که این ابهامات تا حدی مانع کار می‌شود. به طور مثال به علت مواجهه‌ای که در تربیت اجتماعی و سیاسی داریم شاید نتوانیم آن را شفاف، واضح و روشن بیان کنیم.بحث تربیت جنسی در مدارس اصلا مورد غفلت ما نیست، اما یک سری محدودیت‌ها هم داریم، ضمن اینکه دست‌مان به دلیل محدودیت‌های آموزشی و اخلاقی در این زمینه خیلی باز نیست، ولی آن را رها نکرده‌ایم.خط قرمز‌هایی وجود دارد، اما نباید خیلی هم در این قضیه محتاط حرکت کنیم/ایلنا

z1og_fefdjnd3y7qv

رئیس‌جمهور بعدی ایران کیست؟

یک سال تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده و نفرات زیادی در مسیر پاستور قرار گرفته‌اند.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

پیشنهاد سخنگوی حزب ندا به جریان اصلاحات

سخنگوی حزب ندای ایرانیان گفت: شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تا امروز موفق نبوده و باید کنار برود.شهاب الدین طباطبایی، سخنگوی حزب ندای ایرانیان در گفتگو با مهر درباره وضعیت تشکیلاتی اصلاح طلبان گفت: یکی از پیشنهاد دهندگان طرح پارلمان اصلاحات حزب ندا است و تفاوت آن با شورای عالی سیاست گذاری این است که اعضا در استان‌ها بیشتر درگیر می‌شوند؛ یعنی اینطور نیست که فقط نظرات احزاب مرکز ترتیب اثر داده شود.وی افزود: در طرح پارلمان اصلاحات نظرات اصلاح طلبان کل کشور در تصمیم گیری ها لحاظ می‌شود و از این جهت تفاوت آن با شورای عالی سیاست گذاری کاملاً مشخص است.سخنگوی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این سوال که آیا شورای عالی سیاست گذاری ساز و کار مناسبی برای ادامه کار اصلاح طلبان مناسب است گفت: هر ساز و کاری که بتواند فارغ از بحث انتخابات و معرفی کاندیداها مطالبات مردم و اولویت‌های کشور را تشخیص دهد و برای حل مشکلات و مسائل مبتلا به مردم برنامه داشته باشد می‌تواند مفید باشد.وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شورای عالی سیاست گذاری با توجه به آنکه رسالت انتخاباتی دارد می‌تواند از پس از این موارد بر بیاید گفت: اگر این تشکیلات تا امروز در این مسیر موفق نبوده باید تشکیلاتی بر سر کار بیاید که بتواند مسائل را به درستی منتقل کند و تا حدی برای مشکلات کشور راه حل داشته باشد.

z1og_fefdjnd3y7qv

اگر قصد ثبت نام در پیش فروش خودرو دارید بخوانید

طرح پیش‌فروش محصولات دو شرکت سایپا و ایران‌خودرو از روز گذشته (۱۸ خرداد) آغاز شده و تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه (۲۰ خرداد) ادامه خواهد داشت. در این گزارش به سوالاتی که ممکن است برای ثبت‌نام خودرو با آن مواجه شوید پاسخ داده شده است.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

پیام درفشان بازداشت شد

وکیل مدافع پیام درفشان از بازداشت موکلش خبر داد و گفت: از آنجایی که حکم قبلی موکلم تعلیقی است و تعلیق نیز قطعی است، بازداشت وی هیچ ارتباطی با حکم قبلی ندارد.سعید دهقان، وکیل مدافع پیام درفشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص بازداشت پیام درفشان، وکیل پایه یک دادگستری، اظهار کرد: پیام درفشان روز گذشته بازداشت شد و آنچه که حائز اهمیت است این است که پرونده جدید برای وی تشکیل شده، اما تاکنون هیچ جزئیاتی از دلیل بازداشت در اختیار ما قرار نگرفته است.وی افزود: پرونده در شعبه ۲ دادسرای امنیت اوین مطرح است.وکیل مدافع پیام درفشان بیان کرد: از آنجا که حکم قبلی موکلم تعلیقی است و تعلیق نیز قطعی است، بازداشت وی هیچ ارتباطی با حکم قبلی ندارد. همچنان منتظریم تا جزئیات دلیل بازداشت را در اختیارمان قرار دهند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied