شمانیوز
شما نیوز

لایوهای جنجالی زیر ذره‌بین پلیس + جزئیات

اجرای قرنطینه خانگی در روزهای نخست سال‌جاری منجر به افزایش استفاده گروهی از شهروندان از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شد، همین موضوع و احتمالا عوامل دیگر اجتماعی سبب شد که در این دوره پخش‌های زنده و گفت‌وگوهای دو نفره در اینستاگرام رواج بیشتری پیدا کند، رویه‌ای که پس از پایان قرنطینه هم ادامه پیدا کرد و در این میان هم عده‌ای با لایوهای اصطلاحا جنجالی به دنبال جلب توجه و افزایش فالوور هستند. لایوهای اینستاگرامی که محتوای آن منجر به هشدار برخی کارشناسان اجتماعی شده است و حالا پلیس هم از برخورد با این موارد خبر داده است.

لایوهای جنجالی زیر ذره‌بین پلیس + جزئیات

سردار علی ذوالقدری، رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در مورد محتوای منتشر شده در برخی از لایوها و پست‌های اینستاگرامی اظهارکرد: یکی از اقداماتی که از سال گذشته در پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ انجام دادیم، موضوع بررسی و رصد فضای مجازی است و ما به صورت ویژه و تخصصی رصدهای خود در این زمینه را در حوزه‌های مختلف نظیر فعالیت اشرار و اراذل و اوباش، حاملان و فروشندگان سلاح، مزاحمان و هنجارشکنان حوزه اخلاقی و ... انجام می‌دهیم. 

وی با بیان اینکه در نتیجه رصدهای انجام شده نیز با هماهنگی مقام قضایی با مجرمان برخورد می‌شود، گفت: مجموع این اقدامات سبب شده تا در سال جاری 35 درصد کشفیات ما بیشتر شود. دلیل آن هم افزایش اشرافیت ما در فضای مجازی و فعالیتی است که به صورت تخصصی انجام می‌دهیم. 

رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ درباره اینکه آیا پلیس با افرادی که اقدام به رفتارمبتذل و ناشایست در لایوهای اینستاگرامی کرده یا مسائل و سخنان مستهجن بیان کنند، برخوردی خواهد داشت یا خیر ؟ گفت: در این زمینه قطعا ما برخورد خواهیم کرد و مواردی هم بوده که برخورد کرده‌ایم. ما با دستگاه قضایی هماهنگ هستیم و خوشبختانه اشرافیت خوبی در این فضا داریم.A

ذوالقدری افزود:‌ درجلساتی که با دستگاه قضایی داشتیم، برخی از این افرادی که در فضای مجازی اقدام به هنجارشکنی و ... کرده و رصد شده بودند، احضار شده و با برخی هم برخورد قانونی شده است.

وی درباره فعالیت پلیس فتا نیز گفت:‌ پلیس فتا هم به صورت عمومی کار خودش را انجام می‌دهد و همانطور که گفتم ما به صورت تخصصی به این موضوع ورود کرده‌ایم.

رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ به افراد متخلف و هنجارشکن هشدار داد که از انجام اقداماتی که منجر به جریحه دار شدن افکار عمومی شود، پرهیز کنند.

 

 

منبع:ایسنا

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied