شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز سه شنبه 31 تیر

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز سه شنبه 31 تیر
۶ دهک جامعه زیر خط فقر قرار گرفته اند

خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران:با فقری که هر روز بیشتر می‌شود و اکنون ۶ دهک جامعه زیر خط فقر قرار گرفته اند، نیاز به سرمایه گذاری خارجی داریم، ما در بخش بهره برداری از معادن، نفت و گاز و فولاد، امکان جذب داریم.طبق اعلام بانک جهانی رشد اقتصادی در سال جاری منفی ۵.۳ است و در پایان سال ۹۹ به منفی ۱۷ درصد می‌رسد بنابراین اقتصاد کشور کوچکتر می‌شود.اکنون شاخص بورس ۳۶۹، سکه ۷ برابر، دلار ۵.۲ برابر، مسکن ۳.۳ برابر افزایش قیمت داشته‌اند و با توجه به حباب موجود در بازار هر لحظه امکان جابجایی این ارقام وجود دارد، بنابراین ضرورت دارد که به حجم نقدینگی و کسری بودجه توجه شود در غیر این صورت با ابر تورم مواجه می‌شویم.وقتی ۱۵ سال پیش قرارداد کرسنت منعقد شد علیه آن هیاهو شد و اکنون ۱۵ سال است که گاز می‌سوزد بدون اینکه یک سنت دریافت کنیم.قبول کنیم در آوردن ارز به کشور دچار مشکل هستیم. زمانی که دولت نمی‌تواند پول نفت را برگرداند آیا صادرکننده این امکان را دارد؟/ایلنا

z1og_fefdjnd3y7qv

3 علامت اصلی ویروس کرونا کدامند؟

یک بررسی جدید نشان می‌دهد اغلب مبتلایان به کرونا سه علامت اصلی دارند.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

نقش جامعه روحانیت مبارز در اردوگاه اصولگرایان کمرنگ شده است

محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز: در سال‌های اخیر نقش جامعه روحانیت مبارز کمرنگ شده است و مثل گذشته در مسائل نقش‌آفرینی ندارد. در واقع خود اعضای جامعه باید برای اثرآفرینی تلاش کنند؛ یعنی چنین نیست که دیگران بیایند و جامعه روحانیت را به تشکلی تاثیرگذار تبدیل کنند.همین کمرنگ شدن باعث شد در انتخابات اسفندماه گذشته در مناسبات انتخاباتی اصولگرایان فقط نقشی مشاوره‌ای داشته باشیم و دیگر به مانند انتخابات‌های پیش نتوانیم نقشی موثر ایفا کنیم.روحانیت در نظام اسلامی جایگاهی فاخر و تاثیرگذار دارد. به همین دلیل باید به طور جدی به فکر بازسازی جامعه روحانیت باشیم و منتظر نمانیم دیگران برای ما کاری انجام دهند./اعتمادآنلاین

z1og_fefdjnd3y7qv

خبر خوش | واکسن کرونا کشف شد

گروهی از محققان دانشگاه آکسفورد بریتانیا به واکسنی دست یافتند که به نظر ایمن می‌رسد و می‌تواند سیستم ایمنی انسان را در برابر ویروس کرونا افزایش دهد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

تعداد نماینده های کرونایی مجلس به عدد ۱۶ رسید

فاطمه رحمانی، نماینده مردم مشهد و کلات هم به ویروس کرونا مبتلا شد.نماینده مردم مشهد و کلات شانزدهمین نماینده مجلس یازدهم است که به کرونا مبتلا شده است و پیش از این نیز فاطمه رهبر منتخب تهران و عیسی جعفری نماینده کبودرآهنگ به دلیل مبتلا شدن به این ویروس جان خود را از دست داده بودند./تسنیم

z1og_fefdjnd3y7qv

ارزش روز سهام عدالت 31 تیرماه چقدر است؟

در پایان معاملات روز گذشته، ارزش ۳۰ درصد قابل معامله سهام عدالت با رشدی ۱۷۶ هزار تومانی به ۵ میلیون و ۸۳۶ هزار تومان رسید.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

واکنش وکیل معروف به ادعای رائفی‌پور درباره حجاریان

یک وکیل دادگستری نسبت به ادعای علی‌اکبر رائفی‌پور نسبت به سعید حجاریان واکنش نشان داد.سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری با اشاره به یهودی خواندن سعید حجاریان از سوی یکی از فعالین سیاسی اصولگرا گفت: نسبت دروغ دادن نشر اکاذیب است و تا ۲ سال حبس دارد.وی با بیان اینکه آقای رائفی پور باید به روانپزشک مراجعه کند ایشان مشکل روانی دارد ادامه داد: قطعا چنین چیزی نیست. آقای حجاریان اصالتا کاشانی هستند و ما در کاشان یهودی نداریم. آقای حجاریان هیچ نسبتی با یهودیان ندارد.گفتی است علی‌اکبر رائفی‌پور، تئوریسین اصولگرا در توئیتر خود ادعایی را درباره سعید حجاریان؛ فعال سیاسی اصلاح‌طلب مطرح کرد.

z1og_fefdjnd3y7qv

نسبت فامیلی عباس قادری با احمد پورمخبر لورفت + عکس

نسبت فامیلی احمد پورمخبر، بازیگر سینما و تلویزیون که روز گذشته درگذشت با عباس قادری، خواننده معروف به تازگی لو رفته است.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

واکنش وزارت اطلاعات به تذکر نماینده مجلس

روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای درباره تذکر نماینده لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی به وزیر اطلاعات توضیحاتی ارائه کرد.متن این بیانیه به شرح زیر است:« اگر چه این وزارتخانه، تذکر به وزرا از جمله وزیر اطلاعات را حق نمایندگان محترم دانسته و پاسخگویی و رفع ابهام بر این اساس را وظیفه خود می داند، لکن با توجه به انتشار متن تذکر نماینده فوق الذکر در فضای مجازی- قبل از وصول رسمی آن به این وزارتخانه- بدین وسیله اعلام می‌دارد: مطالب منتسب مبنی بر فشار آوردن و اصرار بر انتصاب افراد خاص در مناصب اداری دو شهرستان لامرد و مهر، مقرون به صحت نبوده و ضمن تاکید بر استقلال وزارت اطلاعات از جریانات سیاسی و جناحی و افتخار به قانون گرایی و تبعیت محض از فرمایشات مقام معظم رهبری(حفظه الله) مطالب موصوف قویاً تکذیب می گردد.بدیهی است این وزارتخانه ضمن پاسخگویی رسمی به تذکر فوق الذکر حق خود را برای پیگیری حقوقی محفوظ می‌داند.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied