شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 27 مرداد

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 27 مرداد

کنایه عطاءالله مهاجرانی به ترامپ

وزیر ارشاد دولت اصلاحات در توئیتی به شدت از ترامپ انتقاد کرد.

سیدعطاالله مهاجرانی، طی توییتی نوشت: "به قول ناپلئون چیزی که حدی ندارد، خریت است!"

دایی جان ناپلئون، ایرج پزشکزاد فرهنگ معاصر، ١٣٩٨ ص ٥٦٦

مفسران آمریکایی، حتی سناتورها از شکست بزرگ آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل صحبت می کنند. اکنون برخی که در توهم حدی ندارند، به ماشه دلبسته اند. پهپاد و عین الاسد یادشان رفته !

 

z1og_fefdjnd3y7qv

تصویری شوکه کننده از آقای گل جهان + سند

رها کردن علی دایی به حال خود، معنایش این نیست که فوتبال ایران در اختیار چهره‌هایی بهتر از دایی قرار می‌گیرد. ما کار را می‌سپاریم به افراد کوچک‌تر با هویت نامشخص!

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

خواهش قوامی از عارف: آبروی خودت و اصلاح طلبان را نبر

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده پیشین مجلس در گفتگو با «نامه نیوز» گفت: «خواهش من از آقای عارف این است که دست به این کار نزند و بیش از این حیثیت و آبروی اصلاح طلبان را به حراج نگذارد.»وی در پاسخ به اینکه آیا محمدرضا عارف گزینه‌ای است که بتواند مورد اجماع اصلاح طلبان قرار بگیرد؟ گفت: «اگر اصلاح طلبان هم درباره آقای عارف اجماع کنند، او به هیچ وجه در میان مردم محبوبیت ندارد. دلیلش نیز همین هم چهار سال حضور ایشان در مجلس است که مردم فراموش نمی‌کنند».این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «من از آقای عارف خواهش می‌کنم که آبرو خودشان و اصلاح طلبان را محفوظ نگاه داشته و بیش از این نبرند».قوامی در پاسخ به اینکه علت تمایل عارف به حضور در انتخابات ۱۴۰۰ چیست و چرا فکر می‌کند که ظرفیت مناسبی برای این کار است؟ گفت: «من فکر می‌کنم که آقای عارف می‌خواهد به اصولگرایان خدمتی کرده باشد، اصولگرایان هم می‌خواهند که عارف بیاید برای اینکه بگویند ما اصلاح طلبان را تایید کردیم، اما رای نداشتند و پایگاه اجتماعی آنان آسیب دیده است.»

وی افزود: «اصولگرایان و نهاد‌های قدرت هستند که او را تشویق می‌کنند، وارد میدان شوند، زیرا این برایشان یک تیر است و دو نشان. هم می‌گویند که ما تایید صلاحیت کردیم و هم اینکه موجب می‌شوند که اصلاح طلبان رای نیاورند».

این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به اینکه کدام یک از طیف‌های اصلاح طلب ممکن است از عارف حمایت کنند؟ گفت: «این نکته را توجه داشته باشید اصلاح طلبان فقط چند در تهران که در شورای عالی و با عناوینی نشسته‌اند، نیستند. در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز افراد اصلاح طلب بانفوذی هستند که از روحانی حمایت کرده بودند. این گروه از با توجه به عملکرد ناصواب عارف در مجلس از وی حمایت نخواهند کرد. با این حال فکر می‌کنم که برخی اصلاح طلبان که می‌خواهند به هر وسیله‌ای شده، خود را به قدرت و دولت آویزان کنند و به هر سمتی مثل یک استانداری نیم‌بند و فرمانداری و ... راضی هستند از عارف حمایت خواهند کرد.»

 

z1og_fefdjnd3y7qv

کلاهبرداری با سهام عدالت + جزئیات

سازمان خصوصی سازی با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به شیوه جدید کلاهبرداری و اخاذی از مردم با عنوان «ثبت نام و تخصیص سهام عدالت به جاماندگان» هشدار داد

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

اظهارات جلالی زاده درباره رهبری جریان اصلاحات

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: تا زمانی که خاتمی در جریان اصلاحات حضور دارد هیچ شخصی در میان اصلاح‌طلبان در قد و قواره او نیست.جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره وضعیت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: اگر اصلاح‌طلبان بخواهند به صورت منسجم و با وحدتِ کامل در انتخابات شرکت کنند، باید یک مجموعه چه در قالبِ کمیته و یا یک نهاد به عنوان تصمیم‌گیرنده و هماهنگ‌کننده این جریان تشکیل شود که مورد قبولِ همگان باشد تا بتواند در راستای بررسی کاندیداها، اعلام برنامه‌ها و پیگیری مشکلاتِ سیاسی اصلاح‌طلبان تشکیل شود. طبیعتا اگر شورای هماهنگی اصلاحات و یا شورای عالی، کارکردِ خود را از دست داده یقینا نیاز به تشکیلِ شورای جدیدی است که با بنیان‌های محکم و دامنه وسیع‌تر و گسترده‌تر بتواند، مورد قبول واقع شود و در سطح جامعه حرفی برای گفتن داشته باشد.او افزود: اگر اصلاح‌طلبان تصمیم جمعی دارند تا در صحنه سیاسی باقی بمانند و حضور داشته باشند، طبیعتا به همدلی و وحدت بیشتری نیاز دارند و اگر این تصمیم را ندارند هر حزب، ساز جداگانه خود را خواهد کوبید و معلوم نیست که در نهایت، موفق خواهند شد یا خیر و اینکه آیا مردم رویکرد خاصی به یک حزب خاص دارند یا خیر.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

​شاخص کل بورس در روز دوشنبه ۲۷ مرداد و در پایان معاملات با رشد ۲ هزار و ۱۳۲ واحدی همراه شد و به ۱ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۶۹۷ واحد رسید.

 

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

دفاع تمام قد میرلوحی از دولت اصلاحات

فعال اصلاح طلب با اشاره به دولت‌های هفتم و هشتم گفت: با اینکه در آن دوران شعار‌ها اقتصادی نبود، اما بهترین دوران اقتصادی از نظر شاخص‌ها به شمار می‌رفت.سیدمحمود میرلوحی معاون وزیر کشور دولت اصلاحات در این باره معتقد است: «ما اعلام می‌کنیم می‌توانیم مثل ۷۶ دولت تشکیل بدهیم و دولتی داشته باشیم که مثل دولت اصلاحات شعار آن اقتصاد نبود، ولی بهترین شرایط را برای اقتصاد کشور و شاخص‌های اقتصادی کشور ایجاد کرد. تمام شاخص‌ها و گزارش‌ها نشان می‌دهد آن دوره، دوره‌ای افتخار‌آمیز بود. بهره بانکی تک رقمی شد و بیکاری تک رقمی شد و ۴۰‌میلیارد دلار ذخیره ارزی داشتیم. آقای احمدی‌نژاد با ۱۵۰‌میلیارد دلار بدهی کشور را به دولت بعدی تحویل داد. دولت اصلاحات بود که عسلویه و راه آهن مشهد را تحویل داد همه این‌ها رکورد بود.»

 

z1og_fefdjnd3y7qv

جزئیات عرضه اولیه جدید در بورس

معاون سرمایه‌گذاری بانک تجارت از عرضه سهام شرکت «مولد نیروگاهی فارس» توسط بانک تجارت در بازار بورس تهران خبر داد.

 

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

دلیل اصرار روحانی بر تفکیک وزارت صمت از زبان معاونش

معاون پارلمانی رئیس جمهوری در مورد اصرار رئیس جمهور بر تفکیک وزارت صمت بر این نظر است که امروز مشخص شده که اگر وزارت بازرگانی داشتیم وضعمان از امروز خیلی بهتر بود. امیری معاون پارلمانی روحانی در مصاحبه‌ای درباره چرایی اصرار دولت به تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی هم گفت: از ابتدای دولت دوازدهم رئیس جمهوری به دنبال تفکیک بودند و لوایحی به مجلس ارائه شد که به تصویب نرسید. طرحی نیز که از سوی نمایندگان تهیه شد فعلاً به جهت ایراد شورای نگهبان به تبصره ۱ آن در مجلس است. امروز مشخص شده که اگر وزارت بازرگانی داشتیم که متولی بخش بازرگانی و تنظیم بازار بود و حقوق مصرف کننده در آن وزارتخانه پیگیری می‌شد وضعمان از امروز خیلی بهتر بود. الان بخش بازرگانی ما در وزارتخانه‌های متعدد پراکنده است لذا تشکیل وزارت بازرگانی یکی از اولویت‌های رئیس جمهوری است و قطعاً اگر تشکیل شود این پراکندگی‌ها جمع می‌شود و مدیریت بهتری انجام خواهد گرفت. حقوق مصرف کننده رعایت شده و تنظیم بازار نیز انجام می‌شود و بسیاری از نابسامانی‌هایی که بعضاً در مورد توزیع مواد غذایی با آن‌ها مواجه بودیم حل خواهد شد.

z1og_fefdjnd3y7qv

کرونا کی تمام می شود؟

شیوع کووید-۱۹ در جهان این سوال را به طور جدی مطرح کرده که روند افزایش آمار مبتلایان و فوت شدگان بر اثر ویروس کرونا تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

 

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

الیاس نادران کرونا گرفت

نماینده مردم تهران به عنوان بیست و سومین نماینده در مجلس یازدهم به ویروس کرونا مبتلا شد.الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به ویروس کرونا مبتلا شد.حال عمومی وی در حال حاضر مساعد است و در قرنطینه برای ادامه درمانش به سر می‌برد.نادران بیست و سومین نماینده‌ مجلسی است که به ویروس کرونا مبتلا شده است.

z1og_fefdjnd3y7qv

نحوه برگزاری امتحانات نهایی در شهریور اعلام شد

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اعلام نحوه برگزاری امتحانات نهایی در شهریور از سرکشی اکیب‌های بازرسی به حوزه‌های امتحانی به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خبر داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

آخوندی خود را اصلاح طلب می‌داند یا اصولگرا؟

آخوندی در مصاحبه‌ای با خبرآنلاین خود را نه اصولگرا می‌داند نه اصلاح طلب.وزیر مسکن دولت روحانی سال گذشته در مصاحبه‌ای با خبرآنلاین گفته بود: «من قطعا جزء اصولگرا‌ها به معنی امروزی‌اش نیستم. جزء جریان اصلاح‌طلب به معنی سازمانی‌اش هم نیستم، بیشتر خودم را یک آدم روشنفکر می‌دانم. این برداشت به دلیل ارتباط من با آقای ناطق‌نوری بود که در آن طیف طبقه‌بندی شدم، ولی من همان وقت‌ها هم که در جهاد سازندگی و در وزارت کشور بودم، هیچ تعلق‌خاطری به جریان اصولگرایی نداشتم».

او گفته بود همه این دعوا‌های جناحی و سیاسی به خاطر این است که اصلا نسبت به ایران حس تعلق خاطری وجود ندارد. شاید همین نیز باعث شده تا عباس آخوندی «ایده ایران» را مطرح کند تا بتواند قشر خاکستری جامعه را به خود جلب کند.

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied