شمانیوز
شما نیوز

علت اصلی ابتلا به کرونا اعلام شد

نیمی از مبتلایان به کرونا به علت بی توجهی به این مورد و انجام اشتباه به بیمار دچار شدند.

علت اصلی ابتلا به کرونا اعلام شد

کارشناسان پزشکی از چندین روش مختلف برای کند کردن سرعت گسترش ویروس استفاده کردند. استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌ی اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها کمک‌های موثری در کاهش گسترش این بیماری داشتند و روش‌هایی مانند اپلیکیشن‌های نشان‌دهنده‌ی ازدحام جمعیت و بیماران مبتلا به کرونا نیز بر کند کردن سرعت شیوع می‌توانستند بهتر عمل کنند اگر اغلب افراد از آن استفاده کنند.


اعتماد پیش‌فرض

به کودکان خود یاد دهید که به مرد یا زن غریبه، آقا یا خانم بگویند نه عمو یا خاله؛ زیرا با وجود شناختی که از عمو یا خاله‌ی خود دارند، موجب اعتماد پیش‌فرض به دیگران می‌گردد و راحت‌تر به غریبه‌ها اعتماد می‌کنند. در ما بزرگسالان نیز وضعیتی مشابه به وجود می‌آید و ناخودآگاه به افراد خانواده، دوستان صمیمی و نزدیکان خود اعتماد پیش‌فرض داریم. وقتی افرادی را به نکات مثبت رفتاری برای مدت زمان طولانی می‌شناسیم زمینه‌ی اعتماد ما به آنها ساخته می‌شود. این موضوع در شیوع کروناویروس هم اثر گذاشته است. در ادامه با «ایرنا زندگی» همراه باشید.

 

در برابر آنها نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنیم

به طور ناخودآگاه در برابر خانواده و دوستان ماسک خود را در می‌آوریم و  فاصله‌ی اجتماعی را نیز رعایت نمی‌کنیم؛ زیرا معتقدیم آنها به اندازه‌ی ما مراقب خودشان هستند. به یاد داشته باشید که ویروس کرونا به علت انتقال سریع و راحت خود تمام کشورها را درگیر کرده‌ است. پس در واقع اگر دوستان و خانواده‌ی شما هم رعایت کرده باشند؛ ممکن است به علت عدم رعایت شخصی دیگر، ویروس به آنها یا خود شما منتقل شده باشد. پس مراقب خودتان و عزیزان‌تان باشید. به این علت که آشنایی را می‌بینید ماسک خود را در نیاورید. از دست دادن با دیگران قبل از استریل و ضد عفونی کردن خودداری کنید. بر اساس گزارشی از بست لایف، طبق ظرفیت شرکت‌های دارویی که متعهد به ساخت واکسن کروناویروس شدند و جمعیت جهان، ممکن است واکسن این ویروس تا ۴ سال دیگر هم تمام مردم جهان را پوشش سراسری ندهد بنابراین باید در این مدت باید مراقب افراد مسن و کسانی که سیستم ایمنی بدن ضعیفی دارند باشیم.

 

 

منبع: دنیای اقتصاد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied