شمانیوز
شما نیوز

با جوش شیرین شوره سرتان را برای همیشه از بین ببرید + روش

شوره سر یک مشکل رایج در بین زنان و مردان است. اگر شما هم از شوره سر رنج می برید، احتمالاً از وجود این پوسته های سفید بر روی شانه های لباس مشکی خود خجالت زده می شوید.

با جوش شیرین شوره سرتان را برای همیشه از بین ببرید + روش

اگر تاکنون برای رفع شوره سر روش های پرهزینه بسیاری را امتحان کرده اید که جوابگو نبودند می توانید از روش های طبیعی و درمان های خانگی رفع اختلال پوستی شوره سر استفاده کنید. شوره سر یک مشکل رایج در بین زنان و مردان است. اگر شما هم از شوره سر رنج می برید، احتمالاً از وجود این پوسته های سفید بر روی شانه های لباس مشکی خود خجالت زده می شوید. بسیاری از افراد سعی کرده اند از برخی محصولات ضد شوره که تبلیغات زیادی درباره آن ها شده است، استفاده کنند که توانایی از بین بردن کامل شوره سر را ندارند و یا در صورت درمان، به زودی برخواهند گشت.

 

علت بروز شوره سر

قبل از یافتن درمان های خانگی موثر برای شوره سر، ابتدا علت بروز شوره سر را توضیح خواهیم داد

در واقع، شوره از یک عفونت قارچی به نام قارچ مالاسه زیا ایجاد می شود، زمانی که این قارچ با سبوم در پوست سر ترکیب می شود باعث تولید اسید اولئیک خواهد شد که قرار گرفتن در معرض آن ، لایه اپیدرمی پوست سر را تحریک کرده و سلول های مرده پوست و شوره سر افزایش خواهند یافت. در این قسمت از بهداشت و سلامت پوست و مو در نمناک 8 درمان طبیعی برای شوره سر با استفاده از جوش شیرین بدون هیچ گونه عوارض جانبی را برایتان معرفی خواهیم کرد:

نکته:فقط توجه داشته باشید که قبل از مشورت با پزشک اقدام به درمان نکنید.

چگونه جوش شیرین به خلاص شدن از شوره سر کمک می کند؟

ثابت شده است که جوش شیرین توانایی از بین بردن شوره سر را دارد.

به جای استفاده از محصولات ضد شوره موجود در بازار از جوش شیرین که به راحتی در سوپر مارکت ها یافت می شود، استفاده کنید و پول خود را ذخیره نمایید.

 

جوش شیرین

استفاده مرتب از جوش شیرین بر روی مو و پوست سر کمک زیادی به پاکسازی پوست و رفع شوره خواهد کرد. سلول های مرده پوست، کثیفی و روغن اضافی پوست را از بین خواهد برد و در نهایت بدون خشک شدن مو ، به رفع سبوم اضافی پوست سر کمک می کند و همچنین علاوه بر این دارای بافت دانه ریز است که به عنوان اسکراب لایه برداری سلول های مرده پوست کمک می کند. طبیعت قلیایی آن به تعادل سطح PH پوست سر کمک کرده و در نهایت باعث براق و نرمی مو های شما خواهد شد. 

 

8 درمان و روش طبیعی برای شوره سر با استفاده از جوش شیرین 

1. جوش شیرین با آبلیمو:

ترکیب جوش شیرین و آبلیمو نه تنها به از بین بردن شوره های سر کمک می کند، بلکه سلول های مرده پوست، کثیفی و روغن اضافی پوست سر و مو را از بین برده و به براق شدن موها کمک خواهد کرد.

ابتدا یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با آبلیمو ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید تا زمانی که یک ماسک یکدست حاصل شود. سپس آن را مستقیما روی سر اعمال کرده و بعد به مدت 2 تا 4 دقیقه روی موهایتان ماساژ دهید و بعد از 5 تا 10 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

این درمان را دو بار در هفته تکرار کنید تا زمانی که شاهد رفع شوره سر تان باشید.

 

2. جوش شیرین و سرکه سیب:

برای این ماسک ، کافی است یک قاشق چای خوری از جوش شیرین را با مقدار کافی سرکه سیب ترکیب نمایید و به خوبی هم بزنید تا ترکیبی غلیظ بدست آورید. سپس آن را مستقیما بر روی پوست سرتان اعمال نمایید و به آرامی ماساژ دهید و در نهایت با آب ولرم شستشو دهید.

این درمان را 2 بار در هفته تکرار نمایید.

 

3. جوش شیرین و آب نعناع :

این ترکیب برای رفع شوره سر ، خارش پوست سر و همچنین ایجاد تازگی و بوی مطبوع بر روی مو و پوست سر مفید است.

ابتدا یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با مقداری آب نعناع ترکیب نمایید، به خوبی هم بزنید تا زمانی که مخلوطی یکدست حاصل شود و سپس روی مو و پوست سرتان اعمال کنید. اجازه دهید تا چند دقیقه روی سرتان بماند و به آرامی پوست سر را ماساژ دهید تا سلول های مرده کاهش یابد و در نهایت با آب سرد شستشو دهید.

این درمان را دو بار در هفته تکرار نمایید.

 

4. جوش شیرین و ریحان :

ریحان دارای خواص ضد قارچ و ضد عفونی است که به از بین بردن قارچ های عفونی کمک کرده و پوست سر را تسکین می دهد.

یک و نیم فنجان ریحان تازه را با آب ترکیب کنید و درون مخلوط کن بریزید تا زمانی که له شود و سپس یک قاشق چای خوری جوش شیرین را به آن بیفزایید و به خوبی هم بزنید. ترکیب را روی پوست سر و موها یتان اعمال نمایید و اجازه دهید تا خشک شود و درنهایت با آب ولرم شستشو دهید.

 

5. ماست و خمیر جوش شیرین :

این ساده ترین راه برای استفاده از جوش شیرین است.

از آن جایی که جوش شیرین دارای دانه های ریز است، می توانید برای اسکراب ملایم استفاده نمایید تا به شما برای رفع سلول های مرده و شوره های سر کمک کند.

برای این درمان کافیست جوش شیرین را با مقداری ماست ترکیب کنید تا مخلوطی یکدست و غلیظ به دست آید. سپس آنرا مستقیما روی پوست سر و موهایتان اعمال نمایید و به مدت 2 تا 5 دقیقه به آرامی ماساژ دهید و در نهایت با آب سرد بشویید.

 

ماست

نکته : در این روش هرگز بعد از شستشو، از شامپو استفاده نکنید.

 

6. جوش شیرین با شامپو گیاهی :

در ابتدا یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با شامپوی گیاهی درون یک کاسه بریزید. حالا ، موهایتان را با آب به خوبی بشویید و سپس جوش شیرین و شامپو را به پوست سر و موهایتان بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا کف ایجاد شود و آلودگی ها و چربی های اضافی را از بین ببرد. در نهایت برای شستشوی نهایی از آب سرد استفاده کنید.

 

7. جوش شیرین با آب چغندر :

جوش شیرین دارای اثر پاک کنندگی ملایم است که به از بین بردن شوره سر کمک می کند و آب چغندر نیز قارچ ها را از بین می برد و همچنین باعث نرمی و تمیزی پوست سر خواهد شد.

آب چغندر

کافیست که 2یا 3 قاشق چای خوری جوش شیرین را با کمی آب چغندر ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی غلیظ حاصل شود و سپس به آرامی روی پوست سرتان ماساژ دهید و بعد از آن، کمی آب چغندر تازه را روی مو و پوست سرتان بریزید و بعد از چند دقیقه با آب ولرم شستشو نمایید. 

 

8. جوش شیرین با زنجبیل :

در مطلب خواص زنجبیل در بخش بهداشت و سلامت خواندید که زنجبیل دارای خاصیت ضد باکتری است که به خلاص شدن از شر قارچ های پوست سر کمک می کند و همچنین از شوره سر مجدد پیشگیری خواهد کرد.

یک قاشق چای خوری جوش شیرین و آب زنجبیل را با چند قطره آب ترکیب نمایید. به خوبی هم بزنید و روی پوست سرتان بمالید و به آرامی و به خوبی ماساژ دهید و چند دقیقه صبر کنید و در نهایت با آب سرد شستشو دهید.

 

سایر نکات :

 باید از جوش شیرین در مقادیر کم استفاده کنید و اجازه ندهید که برای مدت طولانی روی پوست سر و موهای تان بماند.

  پس از اعمال ماسک های ذکر شده ، موهایتان را به خوبی بشویید تا اثری از جوش شیرین باقی نماند.

 اگر همراه با جوش شیرین از سرکه سیب یا لیمو استفاده می کنید ، باید از تحریک پوست جلوگیری نمایید و هرگز بر روی زخم های باز اعمال نکنید.

 ممکن است بلافاصله پس از جوش شیرین احساس کنید که موهایتان خشک شده است اما به مرور زمان رطوبت خود را به دست می آورد و پوست سری تمیز و بدون شوره خواهید داشت.

 هر یک از روش های بالا را با سبک زندگی سالم و مراقبت مناسب از مو استفاده کنید که به رهایی از شوره سر کمک خواهد کرد.

 

منبع : نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied