شمانیوز
شما نیوز

قابلیت جدید در شبکه شاد

امکان اشتراک‌گذاری صفحه اصلی رایانه (دسک تاپ) از طریق نرم افزار OBS با افزایش ظرفیت‌ها در نسخه جدید شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) فراهم شد.

قابلیت جدید در شبکه شاد

در شرایط کرونایی و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به منظور پیشگیری از ایجاد وقفه در فرآیند آموزش دانش آموزان، در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی از نسخه جدید شاد رونمایی شد.

بر این اساس؛ مدیا استریمینگ Media Streaming، تکنیکی است که به وسیله آن می‌توان یک فایل چند رسانه‌ای (multi-media) مانند صدا یا تصویر ویدیویی را بدون این که احتیاج به دانلود همه فایل باشد، روی اینترنت به صورت لحظه‌ای از نقطه زمان مورد درخواست مشاهده کرد. به عبارت دقیق‌تر برای مشاهده یک ویدیو معمولی، باید ابتدا کل فایل در سیستم بارگذاری شده و سپس نمایش داده شود.

ویدئو استریمینگ به معلمان اجازه می‌دهد که از محتوا قبل از دانلود تمام فایل، استفاده شود و مشاهده کند. با توجه به این که ارائه فایل‌هایی نظیر پاورپوینت یا نمایش صفحه وایت برد و تخته کلاسی در آموزش‌های آنلاین یکی از موارد بسیار کاربردی است، در شاد نیز امکان پخش آنچه که در صفحه دسکتاپ کاربر هست (چه به صورت زنده چه به صورت ضبط شده یا هر نحوی که در دسکتاپ در حال ارائه باشد) برای دیگر کاربران عضو در یک گروه یا کانال وجود دارد.

کاربر با استفاده از نرم افزار OBS، اطلاعات و لینک تولید شده در شاد، می‌تواند استریم خود را ارسال کند.

شبکه شاد در واقع محیطی ایمن در فضای مجازی برای آموزش دانش‌آموزان است که پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس راه‌اندازی شد. شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی ایران و کشورهای جهان را به تعطیلی کشاند.

وزارت آموزش و پرورش از همان روزهای ابتدایی تعطیلی با شعار "آموزش تعطیل نیست" آموزش از راه دور را دستور کار قرار داد. بنابراین این وزارتخانه با کمک نهادهایی مانند صدا و سیما و وزارت ارتباطات و همچنین فعالیت معلمان شروع به آزمودن روش‌های مختلف کرد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با توجه به خلاءهای آموزش از راه دور برای دانش آموزان، از همان هفته‌های ابتدایی تعطیلی مدارس، از ایجاد یک شبکه اجتماعی دانش آموزی مستقل برای آموزش مجازی دانش آموزان خبر داد که این وعده تقریبا یک ماه بعد در فروردین ۹۹ با راه‌اندازی شبکه شاد محقق شد.

 

 

 
منبع: ایرنا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied