شمانیوز
شما نیوز

حذف دفترچه بیمه کاغذی تا شهریور ۱۴۰۰+جزئیات

معا:معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، از استقرار کامل نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه های بیمه کاغذی تا شهریور ۱۴۰۰ خبرداد.

حذف دفترچه بیمه کاغذی تا شهریور ۱۴۰۰+جزئیات

به نقل از روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، مهدی رضایی درخصوص آخرین وضعیت نسخه نویسی الکترونیکی در کشور، گفت: هم اکنون نسخه الکترونیک در کلیه استان‌های کشور مستقر شده است. در این طرح پزشکان اقدام به نسخه نویسی الکترونیک می‌کنند و ارائه خدمات تجویز شده در داروخانه و مراکز پاراکلینیک با ارائه یک کد رهگیری امکان پذیر است.

وی افزود: در مواردی که پزشک اقدام به تجویز در برگه های دفترچه داروخانه، آزمایشگاه و تصویربرداری در زمان ارائه خدمت کرده و با استفاده از فرآیند ثبت نسخه کاغذی اقدام به ثبت الکترونیک نسخه می‌کند؛ در این فرایند کلیه قوانین رسیدگی در نسخه الکترونیک به صورت برخط کنترل می شود و امکان محاسبه پرداخت از جیب بیمار وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بررسی مراکز فعال در طرح نسخه الکترونیک براساس آمار مراکز طرف قراداد دارای صورتحساب الکترونیک در آبان ماه و نیز مراکز جدید با ثبت حداقل یک نسخه الکترونیک در آذر ماه، نشان می دهد بیش از ۸۰ درصد مطب ها، داروخانه ها ، تصویربرداری‌ها و آزمایشگاه‌ها در بخش غیر از دولتی دانشگاهی (خصوصی ، خیریه و عمومی غیردولتی) مراکز فعال در طرح نسخه الکترونیک هستند .

وی گفت:نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های کاغذی تا شهریور ۱۴۰۰ استقرار پیدا می کند.

رضایی با اشاره به اینکه علاوه بر این سایر مراکز سرپایی اعم از درمانگاه ، فیزیوتراپی ، بخش سرپایی بیمارستان و در بیشتر استان‌ها طرح نسخه الکترونیک را پیاده سازی کردند، اظهار داشت: استقرار نسخه الکترونیک در بخش دولتی و حذف دفترچه های کاغذی در دستور کار قرار دارد.

استقرار نسخه‌نویسی الکترونیک و حذف دفترچه بیمه کاغذی تا شهریور ۱۴۰۰

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied