شمانیوز
شما نیوز

این 5 دردی که شما با دندان درد اشتباه مبگیرید!!

می دانیم که دلایل زیادی برای دندان درد مانند پوسیدگی ، حساسیت ، پالپیت و غیره وجود دارد اما معلوم می شود که همه دندان دردها مربوط به مسائل دندانپزشکی نیستند.

این 5 دردی که شما با دندان درد اشتباه مبگیرید!!

 

در اینجا ما دوست داریم در مورد شرایطی به شما هشدار دهیم که دندان درد هیچ ارتباطی با مشکلات دندان ندارد. برخی از آنها بسیار جدی هستند و نیاز به توجه دقیق شما دارند.

 

بیماری ها می تواند باعث شود که چیزی به نام درد در دندان ظاهر شود و ممکن است باعث شود فکر کنید نیاز به مراجعه به دندانپزشک دارید اما ، متاسفانه ، این همیشه به شما کمک نمی کند.

 

 

1. مشکلات فک :

دندان درد صبحگاهی،درمان دندان درد عصبی

اسپاسم عضلات فک ایجاد می شود و با باز شدن دهان مشکلاتی بوجود می آید

دندانهای شما همیشه صدمه نمی بینند و این درد دندان درک شده در واقع می تواند از فک شما ناشی شود. درد در دندانها می تواند با ایجاد اختلال در عملکرد مفصل گیجگاهی فکی ظاهر شود که باعث ایجاد قفل فک نیز می شود. اسپاسم عضلات فک ایجاد می شود و با باز شدن دهان مشکلاتی بوجود می آید. این می تواند به دلیل جابجایی دیسک اتفاق بیفتد.

2. سینوزیت

دندان درد صبحگاهی،درمان دندان درد عصبی

درد دندان واقعی همچنین می تواند به عنوان درد ناشی از سینوزیت اشتباه گرفته شود

این بیماری باعث التهاب غشاهای مخاطی یک یا چند سینوس می شود و سینوس های فک بالا می توانند باعث ایجاد درد و فشار در دندانهای فوقانی شوند، زیرا ریشه این دندانها نزدیک به پایین سینوس است. قابل توجه است که یک درد دندان واقعی همچنین می تواند به عنوان درد ناشی از سینوزیت اشتباه گرفته شود. مشکلات دندان ها نیز می تواند دلیلی برای بروز این بیماری باشد.

3. مشکلات قلبی

دندان درد صبحگاهی،درمان دندان درد عصبی

اگر در دندانهای سالم احساس درد می کنید، ممکن است بخواهید به یک متخصص قلب مراجعه کنید

گاهی اوقات درد در قلب می تواند به نقاط مختلف بدن ارجاع شود. شانه و بازوی چپ معمولاً صدمه دیده است و اغلب اتفاق می افتد که درد در دندان های فک پایین ظاهر می شود. این ممکن است علامت آنژین باشد که به نوبه خود حامل حمله قلبی است. بنابراین ، اگر دندان سالم دارید ، اما در آنها احساس درد می کنید ، ممکن است بخواهید به یک متخصص قلب مراجعه کنید.

4- سنگهای بزاقی

دندان درد صبحگاهی،درمان دندان درد عصبی

وقتی سنگ به اندازه بحرانی برسد مجرای بزاق را مسدود می کند

بیماری سنگ بزاق در مجرای یکی از غدد بزاقی ایجاد می شود. وقتی سنگ به اندازه بحرانی برسد مجرای بزاق را مسدود می کند. در نتیجه دندان درد ظاهر می شود و غده مبتلا ممکن است تورم را شروع کند. برای بررسی این تشخیص ، اشعه ایکس ضروری است. اگر سنگ کوچک باشد می توانید از جراحی خودداری کنید.

5- بیماری ریه

دندان درد صبحگاهی،درمان دندان درد عصبی

علل دندان درد

بیماری ریه می تواند روی دندانها تأثیر بگذارد و بالعکس. درد مراجعه به دندان و فک یکی از علائم سرطان ریه است. درمان این بیماری می تواند بر دهان شما تأثیر منفی بگذارد. خود این بیماری هنگام گسترش در نواحی اطراف گردن و سر باعث ایجاد درد می شود.

منبع:بیتوته

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied