شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز:

آیا می‌توان مراسم اعتکاف را در منزل برگزار کرد؟

معتکفین این سوال را می‌پرسند که آیا می‌توان در راستای حفظ سلامتی خود مراسم اعتکاف را در منزل برگزار کرد.

آیا می‌توان مراسم اعتکاف را در منزل برگزار کرد؟

به گزارش شمانیوز: مراسم اعتکاف یکی از مناسبت‌های دینی ما مسلمانان محسوب می‌شود که هرساله با استقبال گسترده‌ای مواجه می‌شود اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نحوه برگزاری این مراسم با تردیدها و گمانه‌زنی‌هایی روبه‌روست. برای عده‌ای از معتکفین جدای از اهمیت برگزاری مراسم اعتکاف، برایشان حفظ سلامتی خود و دیگران مهم است؛ لذا به همین منظور این سوال را می‌پرسند که آیا می‌توان در راستای حفظ سلامتی خود مراسم اعتکاف را در منزل برگزار کرد.

آیت‌الله سیدمحمد غروی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، اظهار داشت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توان مراسم اعتکاف را برگزار کرد؛ یعنی باید ضمن در نظر گرفتن تعداد مساجد بیشتر از ازدحام معتکفین در یک مسجد کاسته شود تا هم این فریضه دینی به جای آورده شود و هم سلامتی معتکفین حفظ شود.

وی گفت: با توجه به اینکه نفس برگزاری فریضه اعتکاف طوری است که حتماً باید در مسجد برگزار شود، نمی‌توان آن را در منزل برگزار کرد حتی برخی مراجع معتقدند که مراسم اعتکاف باید حتماً در مساجد جامع شهر برگزار شود نه در مساجد محلی؛ لذا تا به امروز هیچ مرجعی در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف در منزل اظهارنظری نکرده و این موضوع را مورد تأیید قرار نداده‌اند.

این مدرس حوزه خاطرنشان کرد: بنابراین بهترین راهکار برای حفظ سلامت معتکفین و اینکه خللی در راستای برگزاری مراسم اعتکاف به وجود نیاید این است که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و حتماً معتکفین با فاصله از هم قرار داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied