شمانیوز
شما نیوز

افسرگی حاد چه بلایی بر سر بدنمان می آورد؟

افسردگی حاد یکی از بیماری های شایع است که باعث به وجود آمدن برخی مشکلات در زندگی می شود، البته افسردگی عوارض و اثرات منفی را برای بدن به همراه دارد.

افسرگی حاد چه بلایی بر سر بدنمان می آورد؟

افسردگی حاد یکی از بیماری های شایع عاطفی است که موجب عدم لذت بردن از زندگی می شود، در واقع فرد افسرده دچار یک نوع عذاب روحی می شود.

تاثیرات افسردگی ممکن است فراتر از احساسات منفی و سلامت ذهنی باشد و گسترش یابد، افسردگی نیز می تواند بر سلامت جسمی فردتاثیر بگذارد و آسیب بزند ؛ در این بخش از سلامت روان ، درباره اثرات فیزیکی افسردگی، از جمله دردهای مزمن، تغییرات وزن و افزایش التهاب صحبت خواهد شد.

 

افسردگی، وضعیت پیچیده ذهنی است که باعث می شود فرد دچار افسردگی شود و ممکن است آن ها را به طور مداوم افسرده یا نا امید سازد. علائم افسردگی می تواند یک تجربه موقتی در پاسخ به اندوه و یا ضربه باشد، اما زمانی که علائم بیش از 2 هفته طول می کشد، می تواند نشانه ای از یک اختلال افسردگی جدی باشد.

 

علائم مشابهی نیز می توانند نشانه شرایط سلامتی ذهنی دیگری مانند اختلال استرس دو قطبی یا پس از سانحه باشند.

راهنمای تشخیص و آماری اختلالات ذهنی (DSM - 5) علائم زیر افسردگی را نشان می دهد:

 

-روزهای سخت و افسردگی، از جمله احساس ناراحتی و تهی بودن،

-از دست دادن لذت فعالیت هایی که در گذشته لذت بخش بود،

-خواب بیش از حد کم و بیش از حد زیاد

-کاهش وزن ناخواسته یا بالعکس، افزایش اشتها

-هیجان جسمی و یا احساس کند بودن

-انرژی کم یا خستگی

-احساس بی ارزش بودن یا گناه

-تمرکز بر روی مشکلات تمرکز و یا تصمیم گیری

-افکار سرزده از مرگ و یا خودکشی

 

علاوم بین افراد فرق می کنند و ممکن است در طول زمان تغییر کنند، برای تشخیص افسردگی یک فرد باید پنج یا چند نشانه داشته باشید که در طول دوره 2 هفته ای وجود دارد.

افسردگی حاد چیست؟

علائمی که افسردگی را نشان می دهد

علائم ، عوارض و اثرات منفی افسردگی بر بدن

 

تحقیقات بسیاری از روش ها را مستند کرده است که افسردگی می تواند بر سلامت جسمی، از جمله موارد زیر تاثیر بگذارد:

_افزایش و کاهش وزن از عوارض افسردگی حاد:

افراد مبتلا به افسردگی ممکن است تغییرات اشتها را تجربه کنند که می تواند باعث کاهش ناگهانی وزن و یا افزایش وزن شود. متخصصان پزشکی با بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله دیابت و بیماری های قلبی همراه هستند. وزن کم می تواند به قلب آسیب برساند، باروری را تحت تاثیر قرار دهد و باعث خستگی شود.

 

_دردهای مزمن از عوارض افسردگی حاد:

افراد مبتلا به افسردگی ممکن است درد یا درد غیرقابل توضیحی، از جمله درد مفاصل، تحریک سینه و سردرد را تجربه کنند. علائم افسردگی به دلیل درد مزمن می توانند بدتر شوند.

 

_بیماری های قلبی یکی از عوارض افسردگی حاد:

افسردگی می تواند انگیزه فرد را کاهش دهد تا انتخاب های سبک زندگی مثبتی داشته باشد. ریسک بیماری قلبی آن ها زمانی افزایش می یابد که رژیم غذایی ضعیف و سبک زندگی غیر متحرک داشته باشند. افسردگی نیز می تواند عامل خطر مستقلی برای مشکلات سلامتی قلبی باشد، چنانچه در بخش سلامت اورده ایم و طبق تحقیقات منتشر شده در سال 2015، یکی از پنج نفر مبتلا به نارسایی قلبی یا بیماری عروق کرونر، دچار افسردگی شده است.

 

عوارض افسردگی حاد

افسردگی می تواند مشکلات قلبی ایجاد کند

_ احتمال ایجاد التهاب در افراد مبتلا به افسردگی:

تحقیقات نشان می دهند که استرس مزمن و افسردگی به التهاب مرتبط هستند و ممکن است سیستم ایمنی را تغییر دهند، تحقیقات دیگر حاکی از آن است که افسردگی می تواند ناشی از التهاب مزمن باشد.

افراد مبتلا به افسردگی بیشتر احتمال دارد که شرایط التهابی یا اختلالات خود ایمنی نظیر سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، دیابت نوع 2 و ورم مفاصل داشته باشند با این حال مشخص نیست که افسردگی باعث التهاب مزمن می شود یا باعث می شود فرد دچار افسردگی شود. تحقیقات بیشتری برای درک ارتباط بین این دو مورد نیاز است.

 

- احتمال مشکلات سلامت جنسی در افراد مبتلا به افسردگی:

ممکن است افراد مبتلا به افسردگی کاهش در میل جنسی داشته باشند، دچار مشکل شوند، دیگر به اوج لذت جنسی نرسند و لذت جنسی کم تری داشته باشند.برخی افراد همچنین مشکلات ارتباط ناشی از افسردگی را تجربه می کنند، که می تواند تاثیری بر فعالیت جنسی داشته باشد.

 

- بدتر شدن شرایط مزمن سلامتی:

افرادی که در حال حاضر یک وضعیت مزمن مربوط به سلامت دارند، در صورتی که دچار افسردگی شوند، وضعیت بدتری خواهند داشت.بیماری های مزمن در حال حاضر احساس انزوا یا استرس می کنند و افسردگی ممکن است این احساسات را تشدید کند. فرد مبتلا به افسردگی نیز ممکن است برای دنبال کردن برنامه درمان یک بیماری مزمن باشد، که این بیماری می تواند علائم را بدتر کند.

 

افرادی که افسردگی را تجربه می کنند و یک بیماری مزمن دارند، باید درباره استراتژی های پرداختن به هر دو شرایط با پزشک صحبت کنند، حفظ سلامت روانی ممکن است سلامت جسمی را بهبود بخشد و شرایط مزمن را برای مدیریت آسان تر کند.

 

-مشکل در خواب از عوارض افسردگی حاد:

افراد مبتلا به افسردگی ممکن است بی خوابی یا مشکل خواب را تجربه کنند. این وضعیت می تواند باعث شود آن ها احساس خستگی کنند و مدیریت سلامت جسمی و روانی را دشوار سازند

.

پزشکان محرومیت از خواب را با مشکلات سلامتی پیوند می دهند. به طور مشابه, تحقیقات مربوط به محرومیت از خواب بلند مدت با فشار خون بالا, دیابت, مسائل مرتبط با وزن و برخی از انواع سرطان است.

depression

افراد مبتلا به افسردگی با مشکل خواب مواجه هستند

-مشکلات گوارشی از عوارض افسردگی:

افراد مبتلا به افسردگی اغلب مشکلات معده و گوارش نظیر اسهال, استفراغ, تهوع و یبوست را گزارش می کنند. برخی افراد مبتلا به افسردگی دارای شرایط مزمن از جمله آی بی اس هستند.

 

-سیستم عصبی مرکزی:

افسردگی می تواند باعث ایجاد علائم زیادی در سیستم عصبی مرکزی شود که بسیاری از آن ها حذف یا نادیده گرفتن آن ها آسان است.

 

عوارض و اثرات افسردگی حاد در کودکان:

تشخیص در کودکانی که علائم خود را بیان نمی کنند, ممکن است دشوارتر باشد. رفتارهایی که ممکن است بخواهید به دنبال آن بگردید شامل چسبیدن مداوم, نگرانی و عدم تمایل به حضور در مدرسه بدون بهبود در طول زمان باشد. کودکان نیز ممکن است بسیار عصبانی و منفی باشند.

 

- دستگاه گوارش:

افسردگی اغلب به عنوان یک بیماری ذهنی تلقی می شود و نقش مهمی در اشتها و تغذیه دارد. برخی افراد دچار پرخوری می شوند. این می تواند منجر به افزایش وزن و بیماری های مرتبط با چاقی از قبیل دیابت نوع 1 شود. ممکن است حتی اشتهای خود را کاملاً از دست بدهید و یا مقدار درستی از مواد مغذی را نخورند. کاهش ناگهانی تمایل به خوردن در بزرگسالان مسن می تواند منجر به وضعیتی به نام بی اشتهایی سالمندان شود.

 

عوارض و اثرات افسردگی حاد

مشکلات در غذا خوردن می تواند منجر به علائمی شود که شامل این موارد است:

-دل درد

-گرفتگی

-یبوست

-سو تغذیه

 

اگر فرد رژیم غذایی درستی نداشته باشد, این علائم با دارو بهبود نمی یابد، شیرینی و غذاهایی که کربوهیدرات بالایی دارند ممکن است تسکین فوری ایجاد کنند, اما این اثرات اغلب موقتی هستند.

 

حفظ یک رژیم غذایی سالم در هنگام تجربه افسردگی مهم است. مواد مغذی ضروری هستند تا مطمئن شوند انتقال دهنده های عصبی بدن درست کار می کنند. طبق یک مطالعه, بیش ترین کمبود ویتامین و کمبود تغذیه ای وجود دارد.

اسیدهای چرب امگا 3 اسیده ای چرب

b ویتامین ها

کانی ها

آمینو اسیدها

سیستم های قلبی و عروقی:

 

افسردگی و استرس به شدت به هم وابسته هستند. هورمون های استرسی ضربان قلب را سرعت بخشیده و رگ های خونی را منقیض می کنند و بدن شما را در حالت اضطراری طولانی قرار می دهند. در طول زمان, این می تواند منجر به بیماری قلبی شود.

 

عود مشکلات قلبی و عروقی ارتباط نزدیکی با افسردگی دارد.

سیگار کشیدن:

دیابت

فشار خون بالا

کلسترول بالا

 

افسردگی پس از حمله قلبی, خطر مرگ را افزایش می دهد. بیماری قلبی نیز یک محرک برای افسردگی است. کلینیک کلیولند تخمین می زند که حدود 15 درصد از افراد مبتلا به بیماری قلبی نیز دچار افسردگی اساسی می شوند.

 

افسردگی و استرس ممکن است بر سیستم ایمنی تاثیر منفی داشته باشد و شما را در برابر عفونت ها و بیماری ها آسیب پذیر می سازد. یک بررسی به مطالعات نگاه کرد و متوجه شد که بین التهاب و افسردگی رابطه ای وجود دارد, اگرچه ارتباط دقیقی مشخص نیست. التهاب با بیماری های زیادی مانند استرس ارتباط دارد. برخی عوامل ضد التهابی نشان داده اند که برخی افراد مبتلا به افسردگی هستند.

 

ایجاد درد در افراد مبتلا به افسردگی:

افراد مبتلا به افسردگی ممکن است از پزشک خود شکایت کنند تا از درد مبهمی رنج می برند, مانند درد در مفاصل, پاها یا کمر. در حالی که فرد قطعاً می تواند در نتیجه درد افسرده شود, بسیار ممکن است که درد و مشکلات روحی آن ها هم ناشی از همین علت باشد:

اختلال در تنظیم انتقال دهنده های عصبی سروتونین و نور اپی نفرین. در بیمارانی که درد را به عنوان یک علامت افسردگی تجربه می کنند, داروهای ضد افسردگی که از بازجذب این دو مولکول مهم در مغز تاثیر می گذارد بهترین انتخاب درمان خواهد بود.

 

مشکلات دستگاه گوارش در افراد مبتلا به افسردگی:

افراد مبتلا به افسردگی ممکن است علائمی چون ناراحتی معده داشته باشند و یا ممکن است مشکلاتی چون اسهال و یا یبوست داشته باشند. دلیل این که چرا این نشانه ها رخ می دهند به سروتونین مربوط می شود، که تصور می شود نقشی در مقررات حالت روحی بازی می کند. در واقع بیشتر سروتونین تولید شده و در روده ذخیره می شود.

 

خستگی در افراد مبتلا به افسردگی:

زمانی که افراد دچار افسردگی می شوند ممکن است احساس کنند که آن ها فقط می خواهند استراحت می کنند، مهم نیست که چقدر می خوابند. ممکن است بیدار شدن در صبح برایشان دشوار باشد و حتی ساده ترین فعالیت های روزانه مثل استحمام برایشان سخت

منبع:نمناک

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied