شمانیوز
شما نیوز

رسانه‌ها باید انعکاس دهنده همه صداها باشند

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ماهیت دوسویه رسانه گفت: رسانه‌ها باید انعکاس دهنده همه صداها باشند.

رسانه‌ها باید انعکاس دهنده همه صداها باشند

محمد خُدادی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره نقش رسانه‌ها در حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات، با بیان این که در صورت نبودن بسترِ رسانه، مردم از انتخابات و نتیجه آن مطلع نمی‌شوند، گفت: رسانه‌ها در زمینه حضور مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح نقش مهمی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به کارکرد تبیینی رسانه‌ها در انتخابات، افزود: آینده معیشتی، امنیتی، مناسباتی و محیطی مردم در گرو نقش‌آفرینی در انتخابات است.

خدادی وظیفه رسانه‌ها را منطبق‌سازی اطلاعات با واقعیات دانست و اضافه کرد: رسانه‌ها ضمن ارائه اطلاعات کاربردی و کارکردی، باید انعکاس دهنده همه صداها باشند.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نقش رسانه‌ها را اطلاع‌رسانی به مردم در مسیر انتخابِ صحیح دانست و گفت: رسانه‌ها به جای پرداختن به اسامی باید به تبیین برنامه‌ها بپردازند.

خُدادی با اشاره به این که برخی از رسانه‌ها فقط نقدها را منتشر می‌کنند، تصریح کرد: نباید جریان رسانه‌ای ما فقط نقاط تاریک و نقطه ضعف‌ها را به مردم نشان دهند.

معاون مطبوعاتی در همین رابطه بر لزوم دو سویه بودن و روشن گرا بودن رسانه تاکید کرد و افزود: در کنار نقاط تاریک و نقدها باید نسخه‌های پیشنهادی هم ارائه شوند.

خُدادی  با تاکید بر ماهیت دوسویه رسانه خاطرنشان کرد: رسانه‌هایی که با جریان یک‌طرفه فعالیت می‌کنند همان بولتن و بروشور هستند.

وی با بیان این که رسانه نه تنها در انتخابات بلکه در همه انتخاب‌های زندگی روزمره هم نقش آفرینی می‌کند، خاطرنشان کرد: موفقیت یک رسانه در گرو ارائه راه حل‌ها در کنار بیان مشکلات و از دیدگاه افراد مختلف است.
 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied