شمانیوز
شما نیوز

یحیی ابراهیمی در گفتگو با شمانیوز:

برای قطع زنجیره کرونا باید 70 درصد جامعه واکسن بزنند/ آمار رو به افزایش کرونا در سیستان و بلوچستان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: حداقل باید 70 درصد جمعیت و نیز افرادی با ریسک‌های بالا واکسینه شوند تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود.

برای قطع زنجیره کرونا باید 70 درصد جامعه واکسن بزنند/ آمار رو به افزایش کرونا در سیستان و بلوچستان

یحیی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، با اشاره به افزایش آمار ابتلا و مرگ‌ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا در جنوب و شرق کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا همه با آن دست و پنجه نرم می‌کردند، قطع زنجیره انتقال ویروس بود؛ در صورتی‌که ماهیت ژنتیکی این ویروس منحوس به گونه‌ای است که هیچ مکانی از جمله شرق، غرب، شمال و جنوب و یا حتی سرما و گرما در برابر آن در امان نیست و کمتر ویروسی وجود دارد که همه سنین را درگیر بیماری و پیک‌های مختلف و متعددی کرده باشد.

آمار رو به افزایش کرونا در سیستان و بلوچستان

وی گفت: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا دو راه وجود دارد؛ یکی واکسیناسیون عمومی و دیگری فاصله‌گذاری اجتماعی است، اما با توجه به همسایگی ایران با کشور هایی نظیر پاکستان و افغانستان، امروز این استان بیش از قبل دچار بیماری کرونا شده؛ در صورتی‌که در اوایل شیوع کرونا، آمار مبتلایان در سیستان و بلوچستان اندک بود.

به گفته عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی؛ احتمالاً ویروس کرونا تغییر ژنتیکی جدیدی داشته و از کشور‌های همسایه وارد استان سیستان و بلوچستان شده است.

حداقل باید 70 درصد جامعه واکسیناسیون شود

ابراهیمی با اشاره به تولید واکسن در داخل کشور خاطرنشان کرد: بخشی از واکسن کویید-19 کشور از تولیدات داخلی و بخش دیگر آن از خارج از کشور تأمین می‌شود، اما با این روند کُند واکسیناسیون نمی‌تواند مانع شیوع و گسترش آن در جامعه شود؛ زیرا حداقل باید 70 درصد جمعیت و نیز افرادی با ریسک‌های بالا واکسینه شوند تا  زنجیره انتقال آن قطع شود.

انتهای پیام/*

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied