شمانیوز
شما نیوز

فعالیت هزار باغ و واحد پذیرایی غیرمجاز در اطراف تهران

در اطراف تهران باغ‌ها و واحدهای پذیرایی کم نیستند. اما اینکه کدامیک فعالیت مجاز دارند همواره محل بحث بوده است.

فعالیت هزار باغ و واحد پذیرایی غیرمجاز در اطراف تهران

به گزارش شمانیوز، رییس هیأت‌مدیره جامعه واحدهای پذیرایی بین‌راهی و مجتمع‌های گردشگری استان تهران تخمین می‌زند بیش از یک‌هزار باغ و واحد پذیرایی غیرمجاز در اطراف تهران فعال‌اند. همزمان با قرمز شدن تهران و تعطیلی باغ‌ها، مجتمع‌های پذیرایی، رستوران‌ها و مراکز گردشگری، این صنعت تقریبا ورشکسته شده است. درحال حاضر میزان مراجعه به باغ‌ها، مجتمع‌های پذیرایی بین‌راهی و گردشگری در تهران در مقایسه با هفته‌های گذشته، به یک‌دهم و نسبت به دوران پیش از کرونا به یک‌درصد رسیده است.

رییس هیأت‌مدیره جامعه واحدهای پذیرایی بین‌راهی و مجتمع‌های گردشگری استان تهران افزود: تعطیلی‌های مکرر به این واحدهای پذیرایی و گردشگری به حدی ضربه و خسارت وارد کرده که با قرمز شدن شهر تهران، جرأت نمی‌کردیم دوباره اعلام تعطیلی کنیم. این صنف ۸۰ درصد آسیب و زیان مالی دیده است.

نبی‌اله گل‌تپه همچنین با اشاره به فعالیت واحدهای پذیرایی و گردشگری غیرمجاز، اظهار کرد: تخمین می‌زنیم حدود یک‌هزار باغ و واحد پذیرایی در اطراف شهر تهران به صورت غیرمجاز، بدون مجوز و حتی با مجوزِ فاقد اعتبار و یا مجوزهای نامربوط درحال خدمات‌رسانی هستند. این مراکز چون تحت نظارت نیستند، بعضا کارهای خلافی انجام می‌دهند. با این وجود، معتقدیم این واحدها را باید سامان‌دهی کرد و باید شرایطی را فراهم کنیم تا مجاز و تحت نظارت به فعالیت خود ادامه دهند.

bagh2

او گفت: وقتی می‌توان مراسم سوگواری را خانوادگی برگزار کرد، چرا مراسم شادی را خانوادگی برگزار نکنیم؟ حتما باید فضای غیرمجاز برای این مراسم‌ها شکل بگیرد!؟ باید بتوانیم واحدهایی را که بدون مجوز فعالیت می‌کنند سامان‌دهی کنیم تا جایی برای تخلف نماند.

گل‌تپه با اشاره به عضویت حدود ۲۵۰ متجمع پذیرایی بین‌راهی و گردشگری در این جامعه، گفت: بیش از سه‌هزار رستوران و واحد پذیرایی و خدمات گردشگری مجاز در تهران وجود دارند که عضو این تشکیلات نیستند، ولی به عقیده ما تمام رستوران‌ها و مراکز خدماتی استان تهران استعداد مسافرپذیری دارند و به نوعی مرکز خدمات گردشگری محسوب می‌شوند و می‌توانند عضو این جامعه تخصصی و حرفه‌ای باشند تا نظارت و سامان‌دهی مرتبط و بهتری انجام شود.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied