شمانیوز
شما نیوز

راز خوشمزگی سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی

ماکارونی و اسپاگتی جزو غذاهای محبوب بیشتر مردم به خصوص کودکان است. برای پخت ماکارونی هم از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. یک روش هم می‌تواند تهیه سالاد ماکارونی باشد.

طرز تهیه سالاد ماکارونی

ماکارونی و اسپاگتی جزو غذاهای محبوب بیشتر مردم به خصوص کودکان است. برای پخت ماکارونی هم از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. یک روش هم می‌تواند تهیه سالاد ماکارونی باشد.

مواد لازم

ژامبون گوشت ۳۰۰ گرم

ماکارونی فرمی ۳۰۰ گرم

خیارشور  ۶ عدد متوسط

ذرت  ۱۰۰ گرم

سس مایونز  به اندازه دلخواه

نمک و فلفل سیاه  به اندازه کافی

طرز تهیه

برای تهیه سالاد ماکارونی در چند مرحله باید کار را تقسیم‌بندی کرد.

مرحله اول:

برای تهیه سالاد ماکارونی مخصوص ابتدا یک قابلمه حاوی آب روی حرارت قرار می‌دهیم. بعد اجازه می دهیم آب به جوش بیاید و بعد از اینکه آب جوش آمد، کمی روغن مایع به همراه مقداری نمک به آن اضافه می کنیم و ماکارونی های فرمی را داخل آب جوش می‌ریزیم.

مرحله دوم:

بعد از اینکه ۷ تا ۱۰ دقیقه از جوش خوردن ماکارونی‌ها گذشت، آن را داخل آبکش می‌ریزیم و با آب سرد آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم تا آب اضافی‌شان خارج شود. حواستان باشد که ماکارونی بیشتر از این زمان جوش نخورد چون در غیر این صورت نرم می‌شود و به هم می‌چسبد.

مرحله سوم:

در این مرحله ژامبون یا گوشت مرغ را به شکل دلخواه خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. در صورتی که بخواهیم در تهیه این سالاد خوشمزه از گوشت مرغ استفاده کنیم، ابتدا باید گوشت مرغ آبپز کرده و بعد آن را ریش ریش کرده یا خورد می‌کنیم. حال برای پخت مرغ، آن را به همراه پیاز و آب و نمک و زردچوبه می‌پزیم. در ادامه خیارشور را هم خورد کرده و به مرغ اضافه می‌کنیم.

مرحله چهارم:

سپس به کاسه حاوی ژامبون، مرغ را هم اضافه می کنیم. در ادامه ماکارونی های فرمی را نیز به ظرف اضافه می کنیم. سپس ذرت را به همراه نخود فرنگی به کاسه اضافه کنید. ذرت و نخود فرنگی را می توانید خودتان به صورت آبپز تهیه کنید یا اینکه به صورت کنسروی استفاده کنید.

مرحله پنجم:

سپس سس مایونز را داخل یک کاسه کوچک بریزید و مقداری نمک، فلفل سیاه و در صورت تمایل کمی شوید خشک و آب لیمو ترش به سس اضافه کنید و مواد سس را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله ششم:

در این مرحله سس سالاد را به مواد سالاد اضافه کنید و خیلی آرام مواد را زیر و رو کنید تا علاوه بر اینکه مواد سالاد له نشوند، سس نیز به تمام نقاط سالاد برسد. باید مواد را آرام بهم بزنید تا خرد یا له نشوند زیرا ظاهر سالاد خراب می شود.

مرحله هفتم:

پس از اینکه سالاد آماده شد، آن‌را به سلیقه خود تزیین کنید و حداقل یک ساعت قبل از سرو در یخچال قرار دهید تا جا بیفتد. اگر می خواهید سالاد را چندین ساعت بعد سرو کنید سس آنرا یک ساعت قبل از سرو اضافه کنید تا تازگی خود را حفظ کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied