شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

معیار انتخاب بهترین دکتر ریزش مو

به طور کلی ریزش مو روزانه 100 تار مو در انسان امری طبیعی است. این ریزش مو بیش تر هنگام شانه کردن موها، حمام کردن یا زمان خواب اتفاق می افتد.

معیار انتخاب بهترین دکتر ریزش مو

 در افراد جوان همزمان با ریزش یک تار مو با فعالیت فولیکول های مو، تار جدید در همان محل جایگزین می شود؛ یعنی به طور طبیعی بین ریزش مو و رویش مو، یک تعادل وجود دارد به همین دلیل طاسی و کچلی در افرادی که در سن پایین هستند مشاهده نمی شود. دلایل مختلفی برای ریزش مو وجود دارد و خبر خوب این است که با پیشرفت علم راه های زیادی برای درمان ریزش مو وجود دارد که علاوه بر جلوگیری از ریزش مو باعث تحریک ریشه های مو می شود تا باعث رشد مجدد موهای از دست رفته شود. شما می توانید برای جلوگیری از ریزش موهای خود به بهترین دکتر ریزش مو در ایران مراجعه کنید.  

دلایل ریزش مو چیست؟

ریزش مو در آقایان شایع تراز خانم ها است و همچنین ریزش مو در خانم ها نیز مرسوم است. به طور کلی حدود 37 درصد از خانم های زیر 50 سال دچار ریزش مو هستند. ریزش مو به دو صورت تدریجی یا ناگهانی شروع می شود و همچنین لازم به ذکر است اگر این روند ادامه پیدا کند ممکن است باعث کچلی و طاسی در افراد شود. اگر ریزش مو به صورت تدریجی باشد فرد با گذر زمان متوجه ریزش موی سر خود می شود در صورتی که ریزش موی ناگهانی در یک بازه زمانی کوتاه رخ می دهد و فاصله بین ریزش و نمایان شدن طاسی سر بسیار کوتاه، خواهد بود. 

ریزش مو علاوه بر جنبه های زیبایی بر جنبه های روحی روانی نیز اثر می گذارد به دلیل این که فرد به دلیل طاسی موهای خود از حضور در بسیاری از جمع های دوستانه دوری می کند. این دوری تا بر طرف شدن ریزش مو ادامه خواهد داشت که ممکن است ماه ها این بهبود طول بکشد و همچنین این موضوع منجر به کاهش اعتماد به نفس در افراد نیز شود.

ریزش مو

علت ناگهانی ریزش مو

یکی از اصلی ترین علت ریزش موی ناگهانی به دلیل آلوپسی آندروژنی است. آلوپسی به صورت تدریجی رخ می دهد اما می تواند به دلیل ریزش موی ناگهانی نیز باشد. در این نوع طاسی عوامل هورمونی و ژنتیکی نقش بسزایی دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

عوامل ژنتیکی

اگر سابقه طاسی در نزدیکان شما وجود داشته باشد، احتمال وقوع این واقعه در شما بیش تر از حالت عادی می باشد. به طور معمول بهترین دکتر ریزش مو در ایران هنگام معاینه درباره سوابق ریزش مو خانوادگی شما سوالاتی را خواهد پرسید. 

عوامل هورمونی

هورمون تستوسترون و دی هیدروتستوسترون هم در خانم ها و هم در آقایان وجود دارد اما درصد آن در آقایان بالا تر است. افزایش سطح این دسته از هورمون ها رابطه مستقیمی با افزایش ریزش مو در افراد دارد. به همین دلیل یکی از اقدامات در تشخیص علت ریزش مو، درخواست آزمایش خون برای بررسی این دسته از هورمون ها می باشد. به طور کلی درمانی برای آلوپسی آندروژنی وجود ندارد. لازم به ذکر است برخی از داروها مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل می توانند در به تعویق انداختن طاسی سر موثر می باشند و برای درمان همیشگی طاسی سر تنها راه درمانی کاشت مو است و همچنین شما برای درمان طاسی سر خود می توانید به بهترین دکتر کاشت مو در ایران مراجعه نمایید. 

رژیم غذایی نامناسب

ساخت تار موهای جدید در فولیکول های مو رخ می دهد. برای ساخت تار موهای جدید مواد مختلفی نیاز است که کمبود این دسته از موادها منجر به ریزش مو ناگهانی می شود. برخی از افراد به دلیل پیروی از یک رژیم غذایی نامناسب، دچار ریزش مو ناگهانی می شوند. کمبود پروتئین در رژیم غذایی می تواند باعث ریزش مو در افراد شود و همچنین منابع پروتئین در رژیم غذایی شامل ماهی، مرغ، گوشت قرمز، لبنیات و تخم مرغ است.

سایت تاپتنا با دارا بودن بیش از هزاران بازدید ماهانه به عنوان یکی از برترین و پر بازدیدترین وب سایت های تخصصی در زمینه آرایشی و بهداشتی،‌ سلامتی و زیبایی می‌ باشد. تمامی بازدیدکنندگان سایت تاپتنا علاقه مند به حوزه های زیبایی و سلامتی هستند. بنابراین تبلیغات در سایت تاپتنا برای پزشکان، کلینیک های زیبایی و شرکت های فعال در حوزه پزشکی و زیبایی می تواند کاملا هدفمند باشد.

 

معیار انتخاب بهترین دکتر ریزش مو

برای انتخاب بهترین دکتر ریزش مو در ایران باید پزشک، معیارهای زیر را داشته باشد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

  • یکی از معیارهایی که در انتخاب بهترین دکتر ریزش مو قابل اهمیت است این است که پزشک باید دارای مدرک و تحصیلات علمی در دانشگاه های معتبر دنیا باشد.  
  • برای ترمیم و درمان گاهی اوقات لازم است که پزشک اقداماتی را روی نواحی سر بیمار انجام دهد. در نتیجه بهترین دکتر ریزش مو باید دارای مهارت در انجام این دست از اقدامات باشد.
  • یکی دیگر از معیارهایی که باید دکتر ریزش مو داشته باشد این است که پزشک؛ تجربه کاری و سابقه درخشانی در این زمینه داشته باشد. به شما توصیه می کنیم که سعی کنید، رزومه پزشک خود را حتما بررسی کنید تا از دانش آن به خوبی آگاه شوید.
  • پزشک باید توانایی تشخیص مشکلات مربوط به پوست و مو را داشته باشد و همچنین پزشک باید بهترین راهکارها را به  بیمار ارائه دهد.

ریزش مو

کلام آخر

به طور کلی درمان دارویی در اوایل مراحل ریزش مو تجویز می شود که در بیش تر مواقع ریزش مو را می تواند کنترل کند و همچنین این دسته از داروها از نابودی فولیکول های مو جلوگیری می کنند. اگر فولیکول های مو کامل از بین رود این روش درمانی باعث رشد موهای نازک شده و در صورتی که درمان را قطع کنید، موهای در آمده شروع به ریزش می کند و برای حل این مشکل حتما باید به بهترین دکتر ریزش مو مراجعه کنید. از شما عزیزان سپاسگزاریم که ما را تا پایان این مطلب همراهی کردید.

مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد . 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied