شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی / ویزای تحصیلی نیوزیلند | معرفی انواع ویزاهای تحصیلی این کشور و شرایط اخذ آن

ویزای تحصیلی نیوزیلند؛ پر متقاضی‌ترین ویزای این کشور

ویزای تحصیلی نیوزیلند یکی از انواع ویزاهایی است که برای اقامت در این کشور قابل دریافت می‌باشد. به طور کلی هر فردی که قصد تحصیل در یکی از دوره‌های آموزشی نیوزیلند که بیشتر از 3 ماه زمان می‌برد را داشته باشد، باید این ویزا را دریافت کند. با توجه به رتبه بالا و اعتبار دانشگاه‌های نیوزیلند متقاضی این ویزا و مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل بسیار زیاد است.

ویزای تحصیلی نیوزیلند؛ پر متقاضی‌ترین ویزای این کشور

انواع ویزای تحصیلی نیوزیلند

اولین قدم برای مهاجرت تحصیلی به نیوزیلند دریافت ویزای تحصیلی این کشور است. ویزاهای مختلفی برای تحصیل در نیوزیلند وجود دارد که متقاضیان با در نظر گرفتن شرایط خود می‌توانند برای اخذ هر کدام از آن‌ها اقدام کنند. سه نوع ویزایی که برای تحصیل در نیوزیلند قابل دریافت هستند را در ادامه معرفی می‌کنیم.

ویزای تحصیلی عمومی یا با پرداخت هزینه

ویزای تحصیلی عمومی یا ویزای تحصیلی با پرداخت هزینه اولین نوع ویزای تحصیلی نیوزیلند است. این ویزا همان ویزای تحصیلی رایج در تمام کشورهاست که برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی در کشور نیوزیلند صادر می‌شود. حداکثر زمان تحصیل با این ویزا 4 سال و حداقل زمان تحصیل 2 سال است. با این ویزا فرد باید هزینه صفر تا صد تحصیل خود در کشور نیوزیلند را به طور شخصی پرداخت کند و نهایتا امکان استفاده از بورسیه‌های تحصیلی این کشور را خواهد داشت.

ویزای فرزندان وابسته

نوع دیگر ویزای تحصیلی نیوزیلند، ویزای فرزندان وابسته است. این ویزا برای فرزندان افرادی که ویزای کار یا تحصیل نیوزیلند را دارند، قابل دریافت می‌باشد. دارندگان ویزای کاری یا ویزای تحصیلی که از طریق ویزای همراهی، اعضای خانواده خود را به کشور نیوزیلند بیاورند؛ این امکان را دارند که برای فرزندان زیر 19 سال خود اجازه تحصیل در این کشور را دریافت کنند. مزیت ویزای تحصیل وابسته امکان تحصیل رایگان در مدارس کشور نیوزیلند مانند دانش‌آموزان بومی این کشور است.

ویزا

ویزای تحصیلی Pathway

ویزای تحصیلی pathway از ویزاهای تحصیلی کشور نیوزیلند است که برای دانشجویانی صادر می‌شود که چند دوره پیاپی در این کشور تحصیل می‌کنند. به عنوان مثال اشخاصی که برای گذراندن دوره زبان به این کشور سفر می‌کنند و بلافاصله در مقطع پیش‌دانشگاهی تحصیل می‌کنند برای ورود به دانشگاه و مقطع لیسانس نیازی به ویزای مجدد ندارند.

شرایط تحصیل در نیوزیلند

تحصیل در نیوزیلند هم مانند تمام کشورهای دنیا شرایطی دارد که متقاضیان این کار باید از آن برخوردار باشند. البته شرایط تحصیل بسته به مقطع، رشته و دانشگاه متفاوت است. به عنوان مثال برای تحصیل در مقطع دکترا داشتن پیش‌زمینه علمی مناسب و رزومه قوی یکی از شروط مهم تحصیل است؛ در حالیکه برای مقطع لیسانس رزومه تحصیلی چندان مطرح نیست.

داشتن مدرک زبان و حداقل معدل

اولین شرط برای دریافت ویزای تحصیلی نیوزیلند، داشتن مدرک زبان با سطح مورد تایید و حداقل معدل لازم برای ورود به رشته تحصیلی مورد نظر است. حداقل نمره زبان و معدل بسته به مقطع تحصیلی متفاوت است. در دوره‌های پرمتقاضی تحصیل در نیوزیلند حداقل نمره و معدل عبارت است از:

  • برای دیپلم و مدرک پیش‌دانشگاهی حداقل نمره زبان 5.5 در آیلتس و حداقل معدل 12-14 بسته به مدرسه و شهر محل تحصیل است
  • برای مدرک لیسانس حداقل نمره زبان 6 و حداقل معدل 12 دیپلم مورد نیاز است
  • برای مدرک کارشناسی ارشد حداقل نمره زبان مورد نیاز 6.5 و معدل 14 مورد نیاز است، البته در بعضی رشته‌ها ممکن است نمره زبان 7 نیاز باشد

تمکن مالی تحصیل

شرط بعدی برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزیلند داشتن تمکن مالی است. تمکن مالی متقاضی تحصیل در این کشور از سه جنبه بررسی می‌شود. در درجه اول متقاضی تحصیل باید توانایی پرداخت شهریه دانشگاه را داشته باشد که برای دوره کارشناسی چیزی حدود 27-36 هزار دلار است. همچنین متقاضی باید توانایی پرداخت و تامین هزینه‌های زندگی در این کشور، در طول تحصیل را هم داشته باشد. در نهایت برخورداری از تمکن مالی برای تامین هزینه‌های برگشت هم جهت دریافت ویزای تحصیلی نیوزیلند اهمیت دارد.

ویزا

مراحل مهاجرت تحصیلی به نیوزیلند و اخذ ویزای این کشور

فرآیند مهاجرت تحصیلی به نیوزیلند مراحلی دارد که تا حد زیادی شبیه به دیگر کشورهاست. مگر برای افرادی که  دارای شرایط خاص هستند یا رشته‌های دارای آزمون را انتخاب می‌کنند.

به طور خلاصه مراحل مهاجرت تحصیلی به نیوزیلند به شرح زیر است:

انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی

در اولین مرحله دانشجو باید رشته و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کند. تقریبا تمام دانشگاه‌های نیوزیلند جز دانشگاه‌های معتبر جهان هستند و تنها مسئله‌ای که باعث تفاوت آن‌ها می‌شود شهریه و امکاناتی مانند خوابگاه و... است. انتخاب رشته تحصیلی اما اهمیت بسیار زیادی دارد و باید با در نظر گرفتن نکات مختلفی انجام شود که عبارتند از:

  • اعتبار رشته تحصیلی در دنیا
  • بازار کاری رشته در نیوزیلند و سایر کشورهای دنیا
  • امکان ادامه تحصیل در آن
  • علاقه
  • توانایی
  • هزینه‌های جانبی مانند تهیه ابزار تحصیل و...

اخذ پذیرش تحصیلی

بعد از انتخاب رشته و دانشگاه باید درخواست خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال کرد. دانشگاه بعد از بررسی درخواست، سوابق تحصیلی و مدارک دانشجو درخواست او را پذیرش یا رد می‌کند.

اخذ ویزای دانشجویی

اگر درخواست دانشجو در یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرفته شود باید برای دریافت ویزای تحصیلی نیوزیلند اقدام کند. جهت اخذ ویزا هم باید فرم‌های مربوط به درخواست ویزای تحصیلی را تکمیل و برای سفارت ارسال کرد تا بعد از ارسال مدارک و پرداخت هزینه‌های اولیه و تایید آن‌ها فرآیند صدور ویزا توسط سفارت کشور نیوزیلند انجام شود.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی نیوزیلند

همان‌طور که گفته شد چه برای اخذ پذیرش تحصیلی و چه برای دریافت ویزای کشور نیوزیلند، متقاضی باید مدارکی داشته باشد که این مدارک شامل موارد زیر هستند:

  • مدارک شناسایی شامل شناسنامه، پاسپورت و مدارک همسر و فرزندان در صورت تاهل
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان
  • مدرک سو پیشینه
  • مدرک سلامت پزشکی
  • مدرک معافیت یا پایان خدمت برای آقایان
  • مدرک تمکن مالی
  • رزومه و سوابق تحصیلی و....

ویزا

تحصیل در بهشت روی زمین و تضمین آینده شما

نیوزیلند از بهترین کشورها برای تحصیل و انتخابی ایده‌آل برای تمام افرادی است که قصد ساخت آینده خود از طریق تحصیل در کشوری دیگر را دارند. دریافت ویزای تحصیلی و اقامت از طریق آن، راحت‌ترین راه ورود به این کشور امن و مرفه است که طبیعت بسیار زیبایی هم دارد.

* مطلب فوق رپرتاژ آگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسولیتی بابت آن ندارد ...... 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied