شمانیوز
شما نیوز

آماده باش در تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از مردم خواست که تا پایان هفته از حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

آماده باش در تهران

به گزارش شمانیوز: حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی برای تهران گفت:‌سازمان هواشناسی برای فردا چهارشنبه ۲۲ و روز پنجشنبه ۲۳ فروردین ماه تشدید فعالیت سامانه بارشی با بروز رگبار باران، رعد و برق، وزش باد خیلی شدید و احتمال بارش تگرگ در نیمه شمالی و غرب استان تهران به ویژه ارتفاعات را پیش‌بینی کرده است که به موازات این سامانه مخاطراتی نظیر آب گرفتگی، لغزندگی معابر و جاده‌ها و اختلال در تردد دور از انتظار نیست.

محسن حیدری با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی توسط اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از پیش‌بینی فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان خبر داد.

یزدی مهر با اشاره به مخاطرات پیش‌بینی شده در خصوص احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها در نقاط مذکور، گفت: از همه شهروندان می‌خواهیم با تکیه بر هشدار نارنجی صادر شده، از توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها به طور جدی خودداری کنند و مسؤولان مربوطه نیز از پاک سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب روها مطمئن شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به احتمال رخداد صاعقه، وقوع پدیده مه و محدودیت دید به ویژه در گردنه‌های کوهستانی استان نیز اشاره کرد و افزود: به رانندگان و مردم عزیزی که قصد سفر و تردد از مسیرهای کوهستانی را دارند توصیه می‌شود ضمن رعایت جانب احتیاط، از تجهیز و سلامت خودرو اطمینان حاصل کنند.

وی در خصوص امکان لغزش سنگ و ریزش بهمن در ارتفاعات بالادست نیز هشدار داد و گفت: اجتناب از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به ارتفاعات بالادست در دستور کار همه عزیزان به ویژه کوهنوردان باشد تا خدایی ناکرده با حادثه ناگوار مواجه نشویم.

یزدی مهر در خصوص احتمال وزش باد شدید تا خیلی شدید، در مناطق غربی و جنوبی استان تهران نیز هشدار داد و گفت: استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، عدم استقرار در مکان‌های مرتفع مانند دکل‌ها و داربست‌ها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک، عدم تردد و توقف کنار درختان کهنسال و سازه‌های ناتمام و احتیاط در انجام امور عمرانی برای دو روز آینده همواره مورد تاکید مدیریت بحران است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت آمادگی دستگاه‌های خدماتی، اجرایی و امدادی تاکید کرد و گفت: مدیریت بحران تا پایان فعالیت سامانه‌های پیش‌بینی شده در آماده باش کامل خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied