شمانیوز
شما نیوز

درخواست جدی پلیس از حجاج

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از همراهان زائران خواست که تا حد امکان از حضور در فرودگاه برای بدرقه زوار پرهیز کرده و مراسم خداحافظی را در منزل انجام دهند.

درخواست جدی پلیس از حجاج
به گزارش شمانیوز به نقل از ایسنا: فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از همراهان زائران خواست که تا حد امکان از حضور در فرودگاه برای بدرقه زوار پرهیز کرده و مراسم خداحافظی را در منزل انجام دهند.

سردار حسن مهری با اشاره به آغاز فرآیند سفر حجاج به کشور عربستان اظهارکرد: عملیات حج تمتع ۹۸ از روز گذشته آغاز و در مجموع در ۱۷ ایستگاه پروازی کشور اجرا خواهد شد و بر اساس برنامه ریزی ها اقدامات لازم برای بدرقه حجاج و سفرشان و همچنین بازگشت آنان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مأموران پلیس فرودگاه در این ایام در آماده باش کامل خواهند بود، خاطرنشان کرد: بیشترین حجم پرواز زائران از فرودگاه‌های امام خمینی (ره) است و در همین راستا ترمینال تازه تأسیس «سلام» برای این امر اختصاص یافته است.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه مأموران پلیس فرودگاه نسبت به حمل داروهای ممنوعه و نیز موادمخدر حساس بوده و با آن برخورد خواهد شد، گفت: ممکن است تعداد انگشت شماری از زائران بخواهند حتی مقدار اندکی موادمخدر حمل کنند که باید بدانند با توجه به تجهیزات و امکاناتی که در فرودگاه وجود دارد حتماً کشف خواهد شد، به طوریکه در سال‌های اخیر حتی یک مورد نیز حمل مواد مخدر به کشور عربستان نداشتیم، اما اگر فردی این مواد را به همراه داشته باشد و در کشور عربستان از مواد از وی کشف شود، مطابق قوانین همان کشور با وی برخورد خواهد شد که بسیار نیز سختگیرانه است.

وی افزود: در مورد داروهای ممنوعه نیز باید توجه شود که مطابق قوانین کشور عربستان داروهای کدئین دار و در مجموع حدود ۱۰ قلم دارویی که لیستش در اختیار زائران قرار گرفته شده است، ممنوع بوده و نباید از سوی زائران حمل شود.

سردار مهری در مورد استفاده از واحد سگ‌های موادیاب در عملیات حج نیز به ایسنا گفت: واحد «سپکا» در هر فرودگاهی که ما عملیات حج را داریم بسته به تعداد سفرها حضور خواهد داشت و البته از این واحد تنها برای کنترل بار مسافران استفاده می‌شود.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از همراهان زائران خواست که تا حد امکان از حضور در فرودگاه برای بدرقه زوار پرهیز کرده و مراسم خداحافظی را در منزل انجام دهند. همچنین زائران نیز توجه داشته باشند که بهتر است با یکی دو نفر از نزدیکان خود به فرودگاه مراجعه کنند. چرا که مراجعه افراد زیاد به فرودگاه برای بدرقه سبب افزایش حجم جمعیت و نیز ترافیک در محل خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied