شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

آیا یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان و نوجوانان آسان تر از بزرگسالان است؟

بسیاری از علاقه مندان به یادگیری زبان انگلیسی بیان می کنند که بهتر است زبان را در دوران کودکی یاد گرفت، زیرا این کار نسبت به انجام آن در سنین بزرگسالی آسان تر است. این یکی از رایج ترین توصیه ها می باشد که در ارتباط با آموختن زبان انگلیسی مطرح می شود. اما این نظر تا چه میزان موثر و کاربردی است؟

آیا یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان و نوجوانان آسان تر از بزرگسالان است؟

بسیاری از علاقه مندان به یادگیری زبان انگلیسی بیان می کنند که بهتر است زبان را در دوران کودکی یاد گرفت، زیرا این کار نسبت به انجام آن در سنین بزرگسالی آسان تر است. این یکی از رایج ترین توصیه ها می باشد که در ارتباط با آموختن زبان انگلیسی مطرح می شود. اما این نظر تا چه میزان موثر و کاربردی است؟

 

باید گفت که در یادگیری زبان انگلیسی و دیگر زبان ها، جنبه های گوناگونی وجود دارد که در سنین پایین تر تاثیر بیشتری دارد.

اگر چه کیفیت آموزش و انتخاب بهترین کلاس زبان انگلیسی نیز تاثیر بسیاری در روند یادگیری و موفقیت دارد، اما تحقیقات نشان داده است که به طور کلی زبان آموزان در سنین پایین تر موفق تر عمل می کنند. برای مثال برای اینکه شما بتوانید لهجه و تلفظ بهتری در زبان هدف داشته باشید، بهتر است که در سنین کودکی و نوجوانی زبان را یاد بگیرید. زیرا در سنین بالا تر به دلیل تغییراتی که در مغز ایجاد می شود، در کیفیت استفاده از زبان ممکن است کاهش ایجاد شود. این به معنای این است که زبان آموزان بزرگسال لازم است از استراتژی های گوناگون یادگیری، بیشترین بهره را ببرند تا بتوانند موفق شوند.

 

یکی از عوامل دیگر برای موفقیت گذر زمان است. کودکان و نوجوانان زمان بیشتری برای مطالعه و یادگیری دارند و در دوران مدرسه، انجام این کار همانند یک کار تمام وقت برای آن ها می باشد. اما معمولا افراد بزرگسال قادر نیستند که زمان زیادی را صرف یادگیری زبان انگلیسی کنند و همانطور که در زمینه های شغلی پیشرفت می کنند، زمان کمتری را می توانند صرف یادگیری زبان کنند، زیرا برای مثال مسئولیت های بیشتری خواهند داشت.

 

آخرین عاملی که موجب می شود به نظر برسد که افراد جوان سریع ترمی آموزند، نداشتن ترس است. به نظر می رسد که کودکان و نوجوانان در یادگیری به روش های گوناگون انعطاف بیشتری دارند و غلبه کردن بر ترس اینکه در هنگام استفاده از زبان اشتباه کنند برای آن ها آسان تر است. همانطور که می دانید، اشتباه کردن بخش طبیعی در روند یادگیری می باشد تا زبان آموزان بتوانند روان تر صحبت کنند و منظور خود را به شکل موثر تری بیان کنند.

 

پس با وجود چنین موانعی در روند یادگیری زبان، چگونه افراد بزرگسال می توانند به سرعت و کیفیت کودکان زبان را بیاموزند؟

به همین منظور دوره های مکالمه انگلیسی آموزش زبان دایلو را به شما توصیه می کنیم تا بتوانید با کمک مدرسین با تجربه، زبان را به خوبی نوجوانان و کودکان بیاموزید. به خاطر داشته باشید که بزرگسالان نیز دارای توانایی های ویژه ای در یادگیری زبان هستند که به آن ها کمک بسیاری می کند.

 

زبان آموزان بزرگسال، معمولا انگیزه بهتر و واضح تری برای یادگیری دارند. برای مثال آن ها مایل اند که شغل بهتری داشته باشند و بتوانند روابط اجتماعی خود را توسعه دهند. داشتن انگیزه های مشخص، موجب می شود که بزرگسالان بتوانند اهدافی را برای خود تعیین کنند و با سرعت بیشتری به آن ها برسند.

 

مزیت دیگری که زبان آموزان بزرگسال در یادگیری زبان دارند، داشتن یک برنامه موثر برای یادگیری زبان است که در دوره های آموزش زبان دایلو برنامه ریزی می شود. اگر که شما بدانید که چگونه بهتر می آموزید و زمان کافی برای امتحان کردن چندین روش مختلف یادگیری را داشته اید، بهتر می شود مشخص کرد که چه نوع برنامه آموزشی برای شما موثر تر خواهد بود.

 

برای زبان آموزانی که مایل اند زبان انگلیسی تجاری را به خوبی یاد بگیرند، داشتن دانش کافی از موضوعات مرتبط، یک عامل مهم می باشد. برای مثال زبان آموزان جوان تری که مایل اند انگلیسی تجاری را بیاموزند، اغلب با وجود اینکه می توانند به خوبی به زبان انگلیسی صحبت کنند، اما دانش لازم برای درک عبارت های مرتبط را ندارند. پس در چنین حالتی، افراد بزرگسال در یادگیری زبان برای اهداف ویژه از مزیت های بیشتری برخوردار هستند.

 

تمرینات و روش های آموزشی موثری وجود دارد تا زبان آموزان بزرگسال نیز بتوانند همانند کودکان، زبان را به شکل موثر تری بیاموزند. برای مثال آموزش به شکل موثر و کاربردی تر موجب می شود که نداشتن زمان کافی برای مطالعه و یادگیری برای بزرگسالان جبران شود. همچنین یادگیری می تواند بسیار سرگرم کننده و به دور از استرس باشد.

 

همانطور که کودکان با آموختن زبان توسط بزرگسالان تشویق می شوند و این کار موجب ایجاد انگیزه بیشتر در آن ها می گردد، زبان آموزان بزرگسال نیز می توانند خود را تشویق کنند و یا با یادگیری در یک گروه، برای خود کمی رقابت ایجاد کنند.

 

با وجود چنین فوایدی، بسیار واضح است که اگر مایل هستید زبان انگلیسی را در سنین بزرگسالی بیاموزید، امکان یادگیری به بهترین شکل وجود دارد و بسیاری از زبان آموزان بزرگسال توانسته اند که به خوبی زبان مورد نظر خود را یاد بگیرند و از آن به صورت روان و صحیح استفاده کنند. در حقیقت با استفاده از روش های نوین یادگیری و دانش و تجربه مدرسین، خواهید توانست که به شکل بسیار کاربردی سطح زبان خود را بالا ببرید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied