شمانیوز
شما نیوز

واکسیناسیون

هر استان چه تعداد واکسن زده است + نقشه استانی واکسیناسیون

بر اساس آمار اعلام شده، کرمان بالاترین و اردبیل پایین‌ترین پوشش واکسیناسیون کرونا را در میان جمعیت هدف داشته‌اند. میانگین واکسیناسیون کل کشور هم حدود ۳۵ درصد است.

هر استان چه تعداد واکسن زده است + نقشه استانی واکسیناسیون

 

به گزارش شما نیوز: بر اساس آمار اعلام شده، کرمان بالاترین و اردبیل پایین‌ترین پوشش واکسیناسیون کرونا را در میان جمعیت هدف داشته‌اند. میانگین واکسیناسیون کل کشور هم حدود ۳۵ درصد است. تا کنون طبق آخرین آمار 68 هزار و 20 نفر واکسینه شدند و آمار کلی واکسیناسیون به یک میلیون و 287 هزار و 881 نفر رسید و این نوید بخش شکست دادن کرونا در آینده نزدیک است.

روند واکسیناسیون سرعت بسیار مناسبی در کشور گرفته و روزانه تعداد زیادی از هموطنان در مقابل ویروس منحوس واکسینه می‌شوند اما نباید فراموش کنیم که تکمیل مراحل واکسیناسیون یعنی هر دو دوز تعیین کننده است و البته بعد از هر تزریق مدتی زمان لازم است که حداکثر مصونیت در مقابل ویروس در بدن ایجاد شود بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی و بسیار جدی است. تا کنون طبق آخرین آمار 68 هزار و 20 نفر واکسینه شدند و آمار کلی واکسیناسیون به یک میلیون و 287 هزار و 881 نفر رسید و این نوید بخش شکست دادن کرونا در آینده نزدیک است. روند واکسیناسیون در کشور در نقاط مختلف نشان دهنده موفقیت در واکسیناسیون کشوری است.

۵۴ درصد جوانان بالای ۱۸ سال در رفسنجان واکسینه شدند

مجید رنجبرکاظمی روز شنبه در نشست ستاد پسته در رابطه با موضوع کارگران فصلی برداشت پسته در رفسنجان افزود: جمعیت این شهرستان بیش از ۳۷۶ هزار نفر است که ۲۴۰ هزار نفر جوان بالای ۱۸ سال هستند.

وی اظهار داشت: ۵۴ درصد از جوانان بالای ۱۸ سال در رفسنجان دوز اول واکسن کرونا را دریافت و تزریق کرده اند.

واکسیناسیون کارگران بومی و غیربومی طبق برنامه گره هدف در حال انجام است و روزانه بیش از هفت هزار دوز واکسن کرونا در پایگاه های واکسیناسیون در این شهرستان تزریق می شود.

مدیر گروه بهداشت و محیط حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار داشت: با همکاری اعضای هلال احمر تمام کارگرانی که در این فصل در شهرستان مشغول به فعالیت هستند پایش می شوند وچنانچه علائم کرونا را داشته باشند در مراتب بعدی به پزشک ارجاع داده می شوند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

وی افزود: تاکنون موردی از ابتلابه کرونا در کارگران فصلی رفسنجان دیده نشده و در تمام بخش های تابعه شهرستان مانند کشکوئیه، نوق و بخش مرکزی مکان اسکان موقت کارگران توسط شهرداری های منطقه وجود دارد.

واکسیناسیون

استاندارد اجباری پسته برداشته شود

مدیر اداره استاندارد شهرستان رفسنجان هم در این جلسه اظهار کرد: ۲۷ استان در کشور پسته کاری انجام می شود که لازم است نمایندگان این ۲۷ استان در شورای عالی استاندارد بحث استاندارد اجباری پسته را و حذف کنند تا مشکل صادرات پسته حل شود.

ناهید سربازپور افزود: در طول سال های گذشته حمایت هایی که از صادرکنندگان پسته طی بخش نامه ها و یا آئین نامه هایی ابلاغ می شد که عملاً این حمایت ها صورت نمی گیرد زیرا در دستگاه های دولتی اجرای این بخش نامه ها قفل است و حمایتی صورت نمی گیرد.

نخبگان اقتصادی در راستای کمک به مددجویان بهزیستی راهکار ارائه دهند

رئیس بهزیستی شهرستان رفسنجان نیز در این نشست با اشاره به وجود بیش از پنج هزار مددجوی تحت پوشش این نهاد اظهار داشت: بیش از ۴۰۰ زن سرپرست خانوار و بیش از ۱۰۰ کودک بی سرپرست وبدسرپرست تحت پوشش این نهاد هستند.

عباس بلندی بیان کرد: متأسفانه در رفسنجان تنها یک مرکز نگهداری کودکان ( دخترانه) وجود دارد که کافی نیست و این در حالی است که در استان کرمان ۶۲ مرکز از این نوع وجود دارد و یکهزار و ۲۰ کودک را تحت حمایت و نگهداری می کند.

وی با اشاره به ارائه بیش از ۱۷۰ نوع خدمت از سوی بهزیستی به معلولان و اقشار آسیب دیده تصریح کرد: امّا هنوز معضلاتی مانند طلاق، اعتیاد، بیکاری و ... را در جامعه می بینیم که از نخبگان اقتصادی برای رفع این معضلات  و آسیب های اجتماعی تقاضا داریم به کمک بهزیستی بیایند و راهکارهای اقتصادی ارائه دهند تا این آسب ها کاهش یابد.

بلندی گفت: خیران و نخبگان اقتصادی می توانند با راه اندازی و ایجاد کارگاه های تولیدی به توانمندسازی مددجویان و معلولانی که می توانند بدرخشند کمک رسانی کنند تا خودکفا شوند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده های دو و سه معلولی در شهرستان زندگی می کنند که اجاره نشینند و در بحث زمین مسکن در راستای ساخت توان اقتصادی ندارند همچنین مددجویانی تحت پوشش داریم که نیازمند ۸۰ ویلچر و ۵۰ تخت و تشک هستند که دست نیاز به سمت خیران و تجار اقتصادی پسته دراز می کنیم تا مشکلات آن ها را حل کنند. رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال کرمان قرار دارد.

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied