شمانیوز
شما نیوز

درآمدهای جدید آموزش و پرورش

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): معاون وزیر آموزش و پرورش از جذب ۱۳۰۷ میلیارد تومان در سال گذشته، از قانون شوراها برای آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

مرضیه گُرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش یک مجموعه فرادستگاهی است و مأموریت‌هایش فقط در یک دستگاه خاص قابل تعریف نیست، یکی از بهترین قانون‌ها، قانون شوراهای آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: قانون شوراهای آموزش و پرورش در 26 دی ماه 1372 به تصویب مجلس رسید که در این سال‌ها با حضور استانداران، فرمانداران و دبیری مدیران کل آموزش و پرورش فعالیت داشته است.

گُرد با اشاره به اینکه در سند تحول آموزش و پرورش نیز جایگاه ویژه‌ای برای شوراهای آموزش و پرورش وجود دارد، افزود: ۵ کارگروه شامل آموزشی، پرورشی، تربیت‌بدنی و سلامت، اداری و پشتیبانی و پژوهشی در استان‌ها شکل گرفت.

وی با بیان اینکه هدف فعالیت شوراها، بسیج امکانات برای حل مشکلات مدارس است، اضافه کرد: در کل کشور ۶۷۹ شورای آموزش و پرورش تشکیل شده است و ۹۴۸۹ عضو به عنوان صاحبنظر و تصمیم‌گیر در شوراها فعالیت می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در سال گذشته ۲۷۷ شورا در سطح استان تشکیل شد و در نهایت در مجموع شوراهای آموزش و پرورش ۳۸۶۵۹ مصوبه داشتند که ۳۳ هزار و ۷۱۴ مصوبه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات ما، تفویض اختیارات به استان‌هاست تا بتوانیم قدرت تصمیم‌گیری و فعالیت را به خود استان‌ها بدهیم، ادامه داد: یکپارچه‌سازی آموزش‌های پیش‌دبستانی از دیگر اقدامات بوده است که در این مدت انجام شده است و با دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت حقوقی ریایت‌جمهوری و تفاهم با سازمان بهزیستی، بحث مدیریت پیش‌دبستانی‌ها انجام شد.

گُرد در خصوص سهم آموزش و پرورش از درآمد شهرداری‌ها گفت: در برخی استان‌ها عملکرد موفق بوده است اما در بعضی از استان‌ها به دلیل عدم رعایت موارد، با مشکلاتی مواجه بودیم که با همکاری وزارت کشور و استانداران، اقدامات خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه اخیر، بیش از ۴۲ میلیارد تومان از درآمد شهرداری‌ها وصول شده است، گفت: در مجموع ۱۳۰۷ میلیارد تومان در سال گذشته از قانون شوراهای آموزش و پرورش در آمد داشتیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied