شمانیوز
شما نیوز

افزایش 22 درصدی سرانه پرداخت ماهانه به ایتام تحت پوشش امداد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: سرانه ماهانه پرداخت نقدی به ایتام تحت حمایت این نهاد بیش از ۹۷۰ هزار ریال است که این میزان نسبت به شش ماهه سال گذشته بیش از ۲۲درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

علی محمد ذوالفقاری با بیان این مطلب افزود: تعداد ایتام دارای حامی ۱۸۸هزار و ۶۲۰ نفر و تعداد فرزندان محسنین دارای حامی ۹۹هزار و ۹۸۷ نفر است که در مجموع ۲۸۸هزار و ۶۰۷ حامی از ایتام و فرزندان محسنین حمایت مادی و معنوی می کنند.

ذوالفقاری تصریح کرد: بنابر آمارها، سرانه ماهانه پرداخت نقدی به فرزندان محسنین ۳۶۳ هزار ریال است. ۹۲۸ هزار و ۵۰۹ حامی از ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد حمایت مادی و معنوی می کنند به طوری که از این تعداد ۷۳۴ هزار و ۲۵۰حامی اختصاص به ایتام و مابقی حامیان فرزندان محسنین را عهده دار هستند.

وی گفت: کمیته امداد به منظور مشارکت و جذب حامی طرح حمایت از فرزندان غیریتیم را در قالب اکرام محسنين اجرا می کند. طرح محسنین با هدف حمایت از کودکان بدسرپرست کشور (فرزندان نیازمندی که پدرشان در قید حیات هستند ولی به دلایلی از قبیل بیماری، از کار افتادگی، طلاق، سالمندان و زندانیان و ... قادر به تامین معاش زندگی نیستند) از سوی کمیته امداد اجرا می شود به طوری که این طرح با برنامه ریزی دقیق و کار کارشناسی توانست در ماه رمضان امسال بیش از ۲۰۰ هزار حامی در سراسر کشور را جذب کند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد همچنین اعلام کرد: این نهاد برای جذب حامیان اقدام به راه اندازی سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳، سامانه تلفن گویا ۷۰۲۴، سامانه #۷۳۳* ، پورتال اینترنتی emdad.ir/ekram و سایت mohsenin.ir کرده است و هموطنان می توانند هر مبلغی را که مایل باشند به حساب کودک یا کودکان تحت سرپرستی واریز کنند که محدودیتی در مبلغ واریزی و یا تعداد کودکان وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی