شمانیوز
شما نیوز

دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی در دماوند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): فرمانده انتظامی شهرستان دماوند از دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی با تلاش پلیس فتای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

شیخ‌مراد مرادی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با ارسال تصاویر شخصی و خانوادگی اقدام به تهدید و هتک حیثیت وی کرده‌اند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتای این شهرستان دماوند قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی در فضای مجازی به همت تیم کارشناسی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در مخفی‌گاهش دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند متهم در بازجویی‌های پلیسی به بره انتسابی معترف و انگیزه خود از این عمل مجرمانه را انتقام و خصومت شخصی از فرد شاکی عنوان کرد و گفت: این متهم اعتراف کرد که از طریق نرم‌افزار Team viewer به سیستم رایانه شخصی شاکی دست پیدا کرده است.

مرادی اضافه کرد: متهم فایلی که حاوی اطلاعات و عکس‌های خانوادگی شاکی بوده را دریافت و با استفاده از یکی شبکه‌های پیام‌رسان مجازی، عکس‌های خانوادگی را برای شاکی ارسال و وی را تهدید به انتشار عکس‌های خانوادگی‌اش در فضای مجازی کرده است.

وی به کسانی که اقدام به انتشار خلاف واقع و توهین نسبت به اشخاص در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی می‌کنند، هشدار داد: طبق ماده 18 قانون جرائم رایانه‌ای، هرکسی به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند، افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی