شمانیوز
شما نیوز

تقسیم خبرنگاران به خودی و غیر خودی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): به دنبال رویه ناسالم چند وقت اخیر در استان اردبیل، این بار اتاق بازرگانی اردبیل در اقدامی سلیقه‌ای با تقسیم خبرنگاران به خودی و غیر خودی مانع از حضور برخی از خبرگزاری‌ها در جلسات اتاق بازرگانی شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

اتاق بازرگانی اردبیل که پیش از این ارتباط و تعاملی خوب و مناسب با اصحاب رسانه داشت در دو هفته اخیر و بعد از دستوری که به روابط عمومی اتاق بازرگانی مبنی بر عدم دعوت خبرنگاران خبرگزاری‌های مختلف به غیر از خبرگزاری منتسب به دولت انجام داده شد، بار دیگر در یک بی‌مهری واقعی این بار اتاق علی‌رغم سنت دو سال گذشته خود، به غیر از خبرنگاران ایرنا، ایسنا و یک خبرنگار دیگر، به خبرگزاری‌های دیگر اجازه نداد تا در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی و نشست سرکنسول ایران در استان ترابوزان ترکیه حاضر باشند و اقدام به تهیه گزارش و اخبار مرتبط نمایند.

اپیدمی انحصارگرایی و اینکه خبر هدایت شده و تنظیم شده در اختیار خبرنگاران قرار گیرد، بعد از تعدادی از ادارات کل استان گویا دامن روابط عمومی اتاق بازرگانی اردبیل را نیز گرفته تا به اصطلاح برای خبرنگاران خوراک آماده‌ای تهیه کنند تا آنچه خوشایند خودشان است، تحویل رسانه‌ها دهند که این باب میل هیچ رسانه حرفه‌ای نیست و در حقیقت توهین به استقلال خبرنگار و گردش آزاد اطلاعات در جامعه است.

به رغم خوش فکر بودن رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل که خود از چهره‌های شاخص استان است، در غیاب او روابط عمومی جوان اتاق بازرگانی علی‌رغم اینکه خود از جنس رسانه و مطبوعات است بدون اینکه از تمام خبرگزاری‌های فعال استان دعوت کند، امروز جلسات مختلف اتاق را بدون حضور خبرنگاران خبرگزاری‌ها برگزار کرد که به نظر می‌رسد این حرکت نیز همچون مورد قبل هدفدار و با مصلحت خاصی صورت گرفته است.

چند صباحی است به ویژه بعد از انتقادات اخیر توسط تعدادی از رسانه‌های استان از بعضی ضعف‌ها و کاستی‌ها و بیان مطالبات مردم، رویه‌ای کاملا خودجوش!! برای عدم دعوت از رسانه‌ها به جز خبرگزاری منتسب به دولت باب شده است.

این در حالی است که استاندار اردبیل اعلام کرده بود هیچ مانعی برای حضور خبرنگاران در جلسات به غیر از جلسه شورای تأمین وجود ندارد، ولی همچنان ما برخلاف شعار دولت تدبیر و امید شاهد عناد و برخورد ناسالم با خبرنگاران و لجبازی‌ها در این زمینه هستیم به‌طوری که در دولت تدبیر و امید و اعتدال خبرنگاران را به دو طیف خودی و غیر خودی تقسیم کرده‌اند تا به زعم خود از خبرنگاران و خبرگزاری‌های منتقد انتقام بگیرند.

این شرایط رسانه‌ای در استان اردبیل در حالی غیر قابل تحمل شده که مشابه این رفتار را برخی از ادارات نیز در پیش گرفته‌اند و با این عنوان که خبرنگاران مزاحم کار و فعالیت ما هستند، به هیچ وجه مدیرانشان پاسخگوی خبرنگاران نیستند که این دیدگاه کار خبری و اطلاع‌رسانی برای اصحاب پرتلاش خبر و رسانه در استان را سخت و دشوار کرده‌ است.

انتظار اصحاب رسانه از استاندار اردبیل، رؤسا و مدیران ادارات و دستگاه‌های مختلف در خصوص عدم توجه به خبرنگاران در انجام رسالت سنگین‌ اطلاع‌رسانی خود با توجه به رفتار برخی از روابط‌ عمومی‌ها این است که خود با درایت و حساسیت لازم وارد این موضوع شده و پاسخگو باشند و اجازه ندهند تا در استان فضای دو قطبی در بین رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های نزدیک به دولت و غیر دولت به وجود آید چرا که از دولت اعتدال قطعا انتظار رفتار معقول‌تری در حوزه اطلاع‌رسانی وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied