شمانیوز
شما نیوز

۹۰ درصد محصلان مدارس شبانه‌روزی از محروم‌ترین خانواده‌ها هستند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه در کشور 63 هزار روستا و آبادی داریم، گفت: ۹۰ درصد محصلان مدارس شبانه‌روزی از محروم‌ترین خانواده‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری امروز در نخستین جشنواره ملی حامیان مدارس شبانه‌روزی که در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد، اظهار داشت:‌ باید قبول کنیم هر کسی در آموزش و پرورش به نحوی فعالیت می‌کند در سرمایه‌گذاری برای کشور و تولید سهیم است.

وی ادامه داد: هیچ سرمایه‌گذاری، تولید و محصولی به اندازه سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش و تولید در آن نیست و محصولات آموزش و پرورش، ارزشی دنیوی و اخروی دارد.

رضوی افزود: پایدارترین و سود‌آورترین سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش است و همه رشد و پیشرفت جوامع محصول کار آموزش و پرورش است و بزرگترین ظلمی که در کشور انجام می‌‌شود، این است که آموزش و پرورش را دستگاه تولیدی ندانسته و مصرفی بدانیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه در کشور 63 هزار روستا و آبادی داریم و بیش از 21 میلیون نفر جمعیت روستایی و عشایری کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: جمعیت روستایی و عشایری کشور بیش از جمعیت 142 کشور دنیاست.

وی افزود: روستاییان عمدتاً اهل کار و زحمت و از طبقه بدون ادعا هستند و 90 درصد افراد مدارس شبانه‌روزی، محروم‌ترین انسا‌ن‌‌هایی هستند که در آنجا درس می‌‌خوانند و امیدواریم در نحوه آموزش در مدارس شبانه‌روزی و روستاها تحولی ایجاد شود.

رضوی تصریح کرد: بعضی از والدین مناطق روستایی اجازه نمی‌دهند فرزندان‌شان به شبانه‌روزی‌ها بیایند چون از نیروی کار آنها محروم می‌شوند؛ البته امیدواریم فقط در نظام تصمیم‌گیری، خیرین را برای مدرسه‌ساختن و کمک مالی نگاه نکنند و در تصمیم‌گیری‌ها و اداره مدارس آنها را دخیل بدانند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: 70 درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، روستاییان هستند و از سال گذشته شورای آموزش و پرورشی را برای مناطق محروم و روستاها تشکیل داده‌ایم که شورای آموزش و پرورش استان‌های آذربایجان غربی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان نمونه‌های کار ما هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied