شمانیوز
شما نیوز

زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی دانش آموزان

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از اعلام نتایج امتحانات نهایی در هفته آینده خبر داد.

زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی دانش آموزان
عبدالرسول عمادی رییس مرکز سنجش وزارت آموزش وپرورش گفت: امتحانات نهایی امروز به پایان رسیده و با توجه به نتایج امتحاناتی که تا امروز تصحیح شده وضعیت دانش آموزان رضایت بخش بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به رشد نمرات نسبت به سال گذشته اعتراضاتی که دانش آموزان برای برخی امتحانات داشتند قابل قبول نیست و تمامی سوالات استاندارد طراحی شده اند.
رییس مرکز سنجش وزارت آموزش وپرورش عنوان کرد: نتایج اولیه امتحانات نهایی تا یک هفته دیگر اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه برگه هر امتحانی تا 72 ساعت پس از برگزاری تصحیح می‌شود، افزود: چنانچه دانش آموزان نسبت به نمرات خود اعتراض داشته باشند می‌توانند بلافاصله پس از اعلام نتایج اولیه اعتراض خود را از طریق مدرسه محل تحصیل اعلام کنند.
عمادی با اشاره به اینکه دانش آموزان فقط یک بار حق اعتراض به نمرات خود را دارند، اظهار کرد: پس از آنکه نتایج اعتراض نمرات اعلام شد نمره نهایی دانش آموز تعیین شده و به طور قطعی در کارنامه نهایی فرد این نمره درج می‌شود.
گفتنی است؛ امتحانات نهایی دانش آموزان از 25 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 18خرداد ماه ادامه پیدا کرده است و علیرغم اعتراضاتی که برخی دانش آموزان نسبت به برگزاری و طرح سوالات امتحانی داشتند نمرات حاکی از ارتقای میانگین نمرات نسبت به سال گذشته است.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied