شمانیوز
شما نیوز

سفری به کشور محبوب منطقه، ترکیه

ازجمله زیباترین و گردشگرپذیرترین مقاصد دنیاست که در طی سال‌های اخیر با سیلی از جمعیت گردشگران از 5 قاره مختلف مواجه گردیده است و این باعث شده که ترکیه بتواند هزینه خوبی را برای زیباسازی شهر هایش کند.

سفری به کشور محبوب منطقه، ترکیه

اسفند بود که یک انفجار مهیب در آنکارا ، این شهر را لرزاند و درست 6 روز بعد از این واقعه، 2 کشته و 7 زخمی در انفجار استانبول باعث شد که بیشتر مسافران ترکیه قید سفرشان را بزنند و در کشور خودشان بمانند اما این دلیل نشد تا تورهای ترکیه از رونق بیفتد و کماکان این کشور بازدیدکنندگان خودش را داشت.

معروف‌ترین و محبوب‌ترین جایی که ایرانی ها به آن سفر می‌کنند استانبول و بعد از آن آنتالیا و کوش آداسی می‌باشد. در این مقاله می خواهیم درباره آنتالیا بگوییم.

آنتالیا

آنتالیا یکی از جالب‌ترین و پرطرفدارترین شهر‌های کشور ترکیه که از لحاظ توریسم از قطب‌های توریستی ترکیه به حساب می آید.

سواحل آنتالیا

پولی که باید برای یک تور آنتالیا خرج کنید معمولا از 700 هزار تومان تا میلیون‌ها تومان و هر چقدر که دوست دارید می تواند باشد.

بستگی دارد که بلیط هواپیما و رزرو هتل‌تان چقدر هزینه بردارد. مثلا برای هتل مردان پالاس (یکی از بهترین هتل‌های اروپا) باید هزینه بسیار زیادی را بپردازید.

این شهر زیبا که همواره جزو مهم ترین مقاصد توریست های اروپایی بوده است توانسته با جاذبه های خود خاطراتی فراموش نشدنی برای مسافران تور آنتالیا به ارمغان بیاورد و از یک طرف نیز تورهای نمایشگاهی به مقصد آنتالیا زیاد است.

پارک ملی ترکیه در نود کیلومتری شهر آنتالیا واقع گردیده است. این پارک دارای دو دره با انواع گونه های حیوانی و گیاهی زیبا می باشد. در کنار این پارک، تنگه ای چهارده کیلومتری واقع شده است که به موازات رودخانه کوپرو امتداد پیدا کرده است.

به نقل از کاروانیک :

تور آنتالیا محبوبترین و پرطرفدارترین تور ترکیه به شمار می رود، این شهر که اصلی ترین مرکز توریستی و تفریحی ترکیه محسوب می شود نزدیک به چهل درصد از توریستهای خارجی را به خود اختصاص داده است. آنتالیا از شرق با سواحل فوق العاده آلانیا آغاز شده و در امتداد سواحل لارا، بلک و کندو مدیترانه کشیده شده است و همین موجب شده که آنتالیا از آب و هوای خاص مدیترانه ای برخوردار باشد. این شهر بیش از نصف سال آفتابی بوده و بستر تفریحاتی چون موج سواری، اسکی روی آب، قایق رانی در رودخانه های وحشی و شنا را فراهم می آورد البته تفریحات موجود در آنتالیا فقط در آب دریا خلاصه نمی شود، صخره های کوهستانهای آنتالیا یکی از مناسبترین مکان های دنیا برای صخره نوردی محسوب می شود و بسیاری برای صخره نوردی به این شهر سفر می کنند. پاموک کاله (استخرهای آب گرم طبیعی)، پارک آبی آکوالند، چام یووا و بندر قلعه کاله ایچی از جمله جاذبه های توریستی آنتالیا می باشند.

حال اگر قصد دارید تا به این کشور سفر کنید امیدواریم سفر خوبی را همراه با خاطراتی خوش داشته باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied