شمانیوز
شما نیوز

پیشنهاد نام‌گذاری روز"محبت"درسالگرد ازدواج امام علی(ع)وحضرت فاطمه(س)

دبیرکل انجمن مطالعات خانواده کشور پیشنهاد داد تا سالگرد ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) در یکم ذی‌الحجه به عنوان روز محبت بین زوجین نام‌گذاری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به سالگرد ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) در یکم ذی‌الحجه پیشنهاد داد تا این روز به عنوان روز محبت نامگذاری شود.

وی با تأکید بر اینکه برای رساندن بشر به سعادت در هر زمینه‌ای استفاده از الگوی زندگی خانواده امیرالمؤمنین(ع) و حضرت صدیقه طاهره(س) بهترین راهکار به شمار می‌آید گفت: به جهت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی زیستی شاداب همراه با حس خداجویی این خانواده بهترین الگو محسوب می‌شوند.

دبیرکل انجمن مطالعات خانواده کشور با انتقاد از اینکه این الگوی مهم به درستی به خانواده‌ها و مسلمانان معرفی نشده است گفت: با چنین مناسبت‌هایی همچون سالگرد این ازدواج آسمانی نباید به صورت شکلی و برپایی یک یا دو جشن برخورد کرد، بلکه باید از این ظرفیت بیشترین بهره را برد.

وی با اشاره به نامگذاری یک روز در فرهنگ غربی با عنوان ولنتاین اظهار کرد: وقتی مسلمانان از چنین ظرفیتی همچون سالگرد آسمانی‌ترین ازدواج برخوردار هستند چرا باید جوانان ما برای روز محبت الگویی غربی داشته باشند. برخی سنت‌های ناهنجار به دلیل کم توجهی به آئین‌ها و نمادهای دینی در حال گسترش هستند.

ناصری‌پور ضمن بیان این پیشنهاد که سالگرد ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) به عنوان روز محبت بین زوجین نامگذاری شود، تصریح کرد: در این روز می‌توان تسهیلات متنوعی برای کارمندان همچون کاهش ساعت کاری برای کنار هم بودن خانواده در هنگام صرف نهار و یا رایگان کردن تسهیلات رفاهی و تفریحی برای زوجین در نظر گرفت.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان گفت: شب و روزی که پیامبر (ص) و خانواده ایشان شاد بودند باید به نحوی بسترسازی شود تا از فرح‌بخش‌ترین لحظات برای مسلمانان محسوب شود. اسلام به لحاظ محتوایی از شیرین ترین مفاد برخوردار است ولی این کم کاری در معرفی و بیان محتوا بر گردن خودمان است.

منبع:شریان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied