شمانیوز
شما نیوز

تشکیل پرونده شخصیت برای داوطلبان قضاوت/ کارآموزی ۱۰۳۲ قاضی

قائم مقام مرکز آموزش قوه قضاییه گفت: تشکیل پرونده شخصیت برای داوطلبان قضاوت در سال جاری امری مهم و تاثیرگذار است که برای داوطلبان لحاظ شد.

به گزارش شمانیوز:حجت الاسلام توحید عاملی در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی استان های تهران، قم،شیراز و کرمانشاه که در ساختمان مرکزی قوه قضاییه برگزار شد،گفت: امروز مراسم تحلیف ۲۶۰ نفر از کارموزآن قضایی است که توانسته اند مراحل جذب و گزینش و آموزش را با موفقیت طی کنند.

وی افزود: از این تعداد حدود ۶۸ نفر از طلاب، ۵۶ نفر فارغ التحصیل و ۱۳۶ نفر از سایر دانشگاه ها هستند.

قائم مقام معاونت آموزش قوه قضاییه در خصوث جذب اختصاصی گفت: تعداد ۱۲۹ نفر از طریق فرایند جذب اختصاصی به مراحل کارآموزی قضایی راه یافته بودند.

وی افزود:در حال حاضر تعداد ۱۴۸۸ نفر مشغول دوره کارآموزی هستند که در سال ۹۵ تعداد ۱۰۳۲ نفر مرحله کارآموزی را به اتمام رسانده و کار قضایی را شروع می کنند.

وی تصریح کرد: در سال ۹۶، ۵۹۶ نفر فارغ التحصیل می شوند.

عاملی افزود: به نظام جذب در سال ۹۵ توجه کردیم و سنجش استعداد شغلی به آزمون امسال اضافه شد.مساله دیگر نیز تشکیل پرونده شخصیت برای داوطلبان قضاوت است به طوری که سنجش شخصیت نیز به مرحله قضاوت اضافه شد.

عاملی ادامه داد: اخیرا با دستور معاون منابع انسانی قوه قضائیه، خدمات مشاوره برای عزیزان در حال راه اندازی است و مساله سوم در سال ۹۵ توجه به نیازهای اموزشی کارموزآن قضایی بود.

قائم مقام معاونت آموزش قوه قضاییه گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته درسنامه دوره کاراموزی قضایی قریب به ۵۰ عنوان تهیه شد. این درس نامه ها شامل ارای وحدت رویه مورد نیاز و نمونه سرفصل است که در اختیار کارآموزان قرار می گیرد و مساله چهارم اصلاح نطام ارریابی و دوره کاراموزی است که کلاسی برگزار می شد و قرار شده که این ارزیابی ها سراسری برگزار شود.

وی گفت: مساله پنجم مربوط است به بحث ارزیابی علمی قضات ازمایشی که از عزیزانی که تازه وارد بخش قضایی می شوند این امر صورت می گیرد.وضعیت علمی کارآموزان مورد ارزیابی قرار می گیرد و اشکالات و ایرادات آنها از طریق تذکر به قضات منتقل می شود.

منبع:مهر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied