شمانیوز
شما نیوز

اساسنامه مجمع ملی جوانان در شورای عالی جوانان به تصویب می‌رسد

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ساختار مجمع ملی جوانان در شورا عالی جوانان به تصویب می‌رسد، گفت: مصوبات مجمع ملی جوانان می‌تواند جنبه اجرایی به خود بگیرد.

به گزارش شمانیوز:رضا حجتی با اشاره به تشکیل مجمع ملی سازمان‌های مردم‌نهاد در اسفند ماه، افزود: بخشی از اهداف تشکیل این مجمع در راستای توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد و افزایش قدرت‌ اثرگذاری آنها در فرآیندهای مختلف است.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد باید در ساز و کار تصمیم‌گیری در مراتب مختلف تأثیرگذار باشند و از جمله باید با دیگر نهادهای عمومی تعامل داشته باشند و مسائل مبتلابه سازمان‌های مردم‌نهاد را پیگیری و حل و فصل کنند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد باید قدرت گفتگو و رایزنی خود را بالا ببرند، تأکید کرد: از این مسیر قدرت اثرگذاری سمن‌ها بیشتر می‌شود.

حجتی خاطرنشان کرد: اگرچه تصمیمات مجمع در ابتدای امر بیشتر جنبه مشورتی دارد و کمتر اجرایی است، اما تلاش می‌کنیم اساسنامه مجمع را در شورای عالی جوانان تصویب کنیم و همچنین مصوبه دیگر مراجع ذیربط را بگیریم تا مجمع ملی جوانان به عنوان یک نهاد عمومی تلقی شود.

وی تأکید کرد: اگر مجمع ملی جوانان به عنوان یک نهاد عمومی فعالیت کند، مثل دیگر نهادهای عمومی همچون سازمان نظام پزشکی یا نظام مهندسی می‌تواند مصوباتی داشته باشد که حتی جنبه اجرایی بگیرد.

منبع:مهر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied