شمانیوز
شما نیوز

ایجاد شبکه ملی خیر و احسان در کشور

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به خدمت‌رسانی 957 مرکز فعال نیکوکاری در کشور، گفت: نیازمند ایجاد شبکه ملی خیر و احسان به همراه یک منشور اخلاقی در جامعه هستیم.

ایجاد شبکه ملی خیر و احسان در کشور
به گزارش شمانیوز:بهمن دستاری در نشست خبری به مناسبت برگزاری جشن نیکوکاری گفت: 957 مرکز فعال نیکوکاری در سطح کشور داریم که در 11 ماه گذشته 150 میلیارد تومان در قالب کمک‌های نقدی، کالا و خدمات به جامعه هدف ارائه شده است.

وی ادامه داد: این مراکز نیکوکاری در 80 درصد جمعیت کشور شکل نگرفته که بنا داریم این پوشش را به 100درصد برسانیم و نیازمند ایجاد یک هزار مرکز نیکوکاری جدید هستیم.

وی با بیان اینکه این مراکز نیکوکاری مستقل و مردمی در حال فعالیت هستند، گفت: 6300 تشکل مردم‌نهاد توسط مراکز نیکوکاری سازماندهی شده‌اند.

دستاری گفت: 1250 مؤسسه خیریه با امداد همکاری دارند و این ظرفیت وجود دارد که این تعداد به 4750 مؤسسه برسد. این در حالی است که 53 درصد مراکز نیکوکاری در مکان‌های برخوردار، 30 درصد در مکان‌های متوسط و 17 درصد در مراکز محروم ایجاد شده‌اند.

وی تأکید کرد: نیازمند ایجاد شبکه ملی خیر و احسان در جامعه هستیم تا به صورت هدفمند به توانمندسازی محرومان پرداخته شود. چرا که اکثر خیریه‌ها در شهرهای بزرگ مستقر هستند و در شهرهای محروم مؤسسات توانمند نداریم.

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد گفت: در حال حاضر به دلیل عدم آگاهی از اولویت‌ها و نیازها شاهد مشکلات عدیده در خانواده‌های نیازمند هستیم که از طریق شبکه ملی خیر و احسان می‌توانیم تأثیرگذاری بهتری داشته باشیم.

دستاری با بیان اینکه نیازمند ایجاد یک منشور اخلاقی در شبکه ملی احسان هستیم، گفت: باید تمام ابعاد خدمت‌رسانی با در نظر گرفتن نکات اسلامی در این شبکه وجود داشته باشد./فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied