شمانیوز
شما نیوز

هوای کرمانشاه و قصرشیرین بحرانی است

رئیس اداره پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هوای شهر‌های کرمانشاه و قصرشیرین از ساعت ۱۲ شب گذشته تا ساعت هشت صبح امروز (شنبه) در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

هوای کرمانشاه و قصرشیرین بحرانی است

به گزارش شمانیوز، جمال رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس پایش‌های انجام شده میزان غلظت گرد و غبار در آسمان شهر کرمانشاه از ساعت ۱۲ شب گذشته تا ساعت ۸ صبح امروز به صورت میانگین ۷۰۵ میکروگرم بر متر مکعب هوا است.
او بالاترین میزان غلظت را در ساعت ۲ و ۲۱ دقیقه بامداد شنبه ۷۷۴ میکروگرم بر مترمکعب و کمترین را نیز ۴۱۰ متر مکعب ذکر کرد.
او این وضعیت هوا را براساس شاخص‌های اندازه گیری، بحرانی دانست.
رئیس اداره پایش محیط زیست کرمانشاه در ادامه همچنین وضعیت قصرشیرین را نیز بحرانی توصیف کرد و گفت: میزان غلظت گرد و غبار در آسمان شهر قصرشیرین از ساعت ۱۲ شب گذشته تا ۸ صبح امروز به صورت میانگین یک هزار و ۳۲۰ میکروگرم بر متر مکعب بود که بالاترین میزان غلظت به یک هزار و ۷۱۱ و کمترین میزان آن نیز ۹۲۸ ثبت شده است.
رحمانی اظهار داشت: براساس پایش‌های انجام شده از شب گذشته تاکنون، وضعیت هوا سیر نزولی داشته به طوریکه از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز شنبه از میزان غلظت گرد و غبار در آسمان استان کمتر شده است.
وی اضافه کرد: در آسمان اغلب شهرستان‌های استان کرمانشاه از شب گذشته تاکنون شاهد گرد و غبار هستیم.
او همچنین گفت: براساس آمارها، هوای شهر کرمانشاه از اول امسال تاکنون هشت روز بحرانی بوده است.
وی در ادامه با بیان اینکه میزان غلظت گرد وغبار تا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است، گفت: از این مقدار تا ۳۹۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا باعث قرار گرفتن در وضعیت هشدار می‌شود.
او همچنین با اعلام اینکه اگر غلظت گرد وغبار بین ۳۹۰ تا ۴۶۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا باشد وضعیت اضطرار ایجاد می‌شود، یادآور شد: در صورتی هم که میزان غلظت گرد و غبار از ۴۶۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا بیشتر شود، وضعیت آلودگی به حد بحران می‌رسد.
هوای شهر کرمانشاه در سال گذشته ۱۳ روز از حد استاندارد خارج شد که ۱۰ روز آن در وضعیت هشدار و سه روز هم در حالت بحران بوده است.
براساس اعلام سازمان هواشناسی براثر وزش باد از سمت نوار مرزی، گرد و غبار به جو استان کرمانشاه نفوذ کرده و تا روز یکشنبه ادامه دارد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied