شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

چرا سفر با قطار لذت بخش تر است؟

همیشه یک حسی در درون همه ما آرام آرام نجوا می کند که بلیط قطار بخر، با قطار بیشتر خوش می گذرد. اما نمی دانیم دقیقا چه چیزهایی است که باعث می شود در بسیاری از موارد سفر با قطار را به سفر با هواپیما یا اتومبیل شخصی ترجیح دهیم.

چرا سفر با قطار لذت بخش تر است؟
چرا سفر با قطار لذت بخش تر است؟

همیشه یک حسی در درون همه ما آرام آرام نجوا می کند که بلیط قطار بخر، با قطار بیشتر خوش می گذرد. اما نمی دانیم دقیقا چه چیزهایی است که باعث می شود در بسیاری از موارد سفر با قطار را به سفر با هواپیما یا اتومبیل شخصی ترجیح دهیم.

ممکن است برخی از این دلایل به سرعت در ذهن شما ظاهر شوند؛ اما این دلایل در ناخودآگاه شما شکل گرفته اند و تجربه خوب سفر با قطار باعث به وجود آمدن آن ها شده است.

واضح است که هرکدام از این وسایل حمل و نقل مزایا و کاربرد خود را دارند. برای مثال اگر لازم باشد شما در کمتر از 5 ساعت به مقصد مورد نظر برسید احتمالا اولین انتخاب شما بلیط هواپیماست. اما مواردی وجود دارد که باعث می شود سفر با قطار لذت بخش تر و محبوب تر باشد. در این مطلب قصد داریم توضیح دهیم که به چه علت سفر با قطار بیشتر خوش می گذرد.

رپرتاژ آگهی/

واقعا چرا سفر با قطار را دوست داریم؟

مهمترین نکته که البته به ذهن هرکسی خطور می کند این است که سفر با قطار امکان لذت بردن از مسیر را برای مسافر فراهم می کند. مخصوصا اگر قرار باشد از مسیرهای ریلی زیبا و پرمنظره عبور کنید، می توانید لذت سفر را از داخل قطار شروع کنید. در همین کشور خودمان برخی مسیرهای ریلی وجود دارند که گردشگران خارجی تنها برای دیدن مناظر مسیر از آن ها استفاده می کنند. قطار تهران اهواز و قطار تهران گرگان دو مورد از زیباترین مسیرهای قطاری ایران هستند.

قطار، ایمن ترین وسیله نقلیه

طبق آمارهای جهانی، ایمن ترین وسیله ی نقلیه برای سفر قطار است. کمترین میزان حوادث و مرگ و میر در مسیر سفر مربوط به قطار و بیشترین آن مربوط به سفر با خودروی شخصی و اتوبوس است. علاوه بر این مشکلات جوی نمی تواند خطر به خصوصی برای قطار ایجاد کند، اما شرایط جوی نابه سامان در خودروی شخصی و هواپیما می تواند بسیار خطرساز باشد.

همچنین ایمنی وسایل سفر نیز در هنگام سفر با قطار بیشتر است، بخصوص زمانی که کوپه ای اختصاصی رزرو کرده باشید. همه اینها موجب شده که با وجود پیشرفت تکنولوژی و ورود وسایل نقلیه سریع مانند هواپیما همچنان فروش بلیط قطار حجم بزرگی از بازار گردشگری را به خود اختصاص دهد.

رپرتاژ آگهی/

علاوه بر تمام این موارد، همان احساس ایمنی خاصی که در سفر با قطار دارید دلیل محکمی برای علاقه به سفر با قطار است.

راحتی قطار با دیگر وسایل سفر قابل مقایسه نیست!

این راحتی دلایل مختلفی دارد. اولین نکته این است که در سفر با قطار شما می توانید به راحتی صندلی خود را تبدیل به تخت کرده و بر روی آن دراز بکشید و استراحت کنید. اگر به شکل خانوادگی سفر کنید و کوپه ای اختصاصی تهیه کنید هم سفر لذت بخش تر و راحت تری خواهید داشت. به خصوص اگر سفری طولانی در پیش داشته باشید، سفر با اتوبوس یا خودروی شخصی می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

یکی دیگر از دلایل لذت بخش بودن سفر با قطار خاطراتی است که در سفر با قطار داشته ایم. در گذشته بیشتر سفرها با قطار انجام می شد و به همین دلیل خاطرات بسیار زیاد و البته لذت بخشی از سفر با قطار داریم.

امکانات و خدمات قطار کامل تر است!

موردی که کمتر به آن توجه می شود، امکانات و خدمات قطار است. اگر راحتی و لذت بردن از مسیر برایتان بسیار مهم است می توانید از قطارهای لوکس با خدمات فوق العاده عالی بهره ببرید. برخی از قطارهایی همچون قطار زندگی یا قطار فدک خدمات و امکاناتی در حد هتل های پنج ستاره به شما ارائه می دهند و همین موضوع برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است.

رپرتاژ آگهی/

زمان و برنامه ریزی با خرید بلیط قطار معنا پیدا می کند!

از طرفی اگر قصد سفر با قطار را داشته باشید، احتمالا با گزینه های بسیار بیشتری رو به رو هستید. در هر زمان از روز که می خواهید سفر کنید. برنامه تان را خودتان تنظیم کنید.

از طرف دیگر با اینکه مدت زمان بیشتری در قطار خواهید گذراند، اما معمولا توقف ها در مسیرهای قطاری کوتاه تر هستند و همچنین تاخیر بسیار کمتری در حرکت آن ها صورت می گیرد. برای سوار شدن به قطار نیز لازم نیست زمان زیادی را صرف تحویل بار، اضافه بار یا امور گمرکی کنید.

محیط زیست برایتان مهم است یا فقط شعار می دهید؟

احتمالا به این نکته واقف هستید که بیشتر قطارهای امروزی، برای حرکت نیاز به سوخت های فسیلی ندارند و عموما از انرژی برق برای به حرکت در آوردن قطارها استفاده می شود. اگر از افرادی هستید که دغدغه محیط زیست را در سر دارید بهتر است از شر آلودگی های هواپیما و اتومبیل خلاص شوید و با وسیله ای سفر کنید که سبز و دوست دار محیط زیست باشد.

جیبتان هم قطار را دوست دارد!

در نهایت به اصل ماجرا می رسیم. قیمت بلیط هواپیما این روزها به واقع بالاست و بیشتر اقشار مردم توانایی پرداخت مدوام برای هزینه بلیط هواپیما را ندارند. از طرفی قطارهای سریع السیر و قطارهای لوکس و پرامکانات سالهاست که به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور اضافه شده اند و قیمت بلیط قطار برای هر نفر در آنها به مراتب مناسب تر است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied