شمانیوز
شما نیوز

دعا و نماز مخصوص روز دوم ماه مبارک رمضان 98

یک کارشناس علوم قرآنی با تأکید بر لزوم روزه‌داری اعضا و جوارح انسان، به دعا و نماز روز دوم ماه مبارک رمضان اشاره کرد.

دعا و نماز مخصوص روز دوم ماه مبارک رمضان 98
دعا و نماز مخصوص روز دوم ماه مبارک رمضان 98
به گزارش خبرنگار شمانیوز : محمد طا‌ها مرادی کارشناس علوم قرآنی گفت: ماه مبارک رمضان ماهی سرشار از خیر و برکت است و هر یک از این روز‌های ماه مبارک اعمال مربوط به خود را دارد. وی ادامه داد: انجام دادن اعمال هر یک از روز‌های ماه مبارک رمضان درحالی است که این ماه مبارک در قالب کلی نیز از اعمال و دعا‌هایی به خصوص برخوردار است.
مرادی تصریح کرد: برای شب دوم ماه مبارک رمضان نمازی چهار رکعتی مورد سفارش قرار گرفته که در هر رکعت خواندن سوره حمد و سپس ۲۰ مرتبه سوره قدر مورد تاکید است. وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: همچنین در دومین روز از ماه مهمانی خداوند، خواندن دعای روز دوم ماه رمضان نیز از اهمیت و ارزش بسیاری برخوردار است. این کارشناس علوم قرآنی همچنین توضیح داد: در دعای روز دوم ماه رمضان چنین می‌خوانیم: "اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الی مَرْضاتِکَ و جَنّبْنی فیهِ من سَخَطِکَ و نَقماتِکَ و وفّقْنی فیهِ لقراءةِ آیاتِکَ برحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرّاحِمین"
خدایا نزدیک کن مرا در این ماه به سوی خوشنودیت و برکنارم دار در آن از خشم و انتقامت و توفیق ده مرا در آن برای خواندن آیات قرآن به رحمت خودت‌ای مهربانترین مهربانان. وی یادآور شد: در مسیر روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان همواره باید توجه داشته باشیم که روزه‌هایمان همراه با اخلاص باشد و رنگی از ریا و دورویی در آن وجود نداشته باشد. مرادی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین گام در مسیر روزه داری این است که اعضا و جوارح انسان نیز روزه دار باشند و اقدام به انجام دادن کاری مخالف با خواست پروردگار نکنند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied