شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

انتخاب مناسب اسم دختر بر آینده آنها در اجتماع چه تاثیری دارد؟

خانواده های ایرانی باید هنگام تولد فرزند اهمیت بسیار زیادی به موضوع انتخاب اسم دختر یا پسر خود بدهند، زیرا این موضوع بیان گر هویت فردی، ملیت ایرانی و تداعی گر صفات و ویژگی های شخصیتی وی می باشد.

انتخاب مناسب اسم دختر بر آینده آنها در اجتماع چه تاثیری دارد؟

 

انتخاب مناسب اسم دختر بر آینده آنها در اجتماع چه تاثیری دارد؟

خانواده های ایرانی باید هنگام تولد فرزند اهمیت بسیار زیادی به موضوع انتخاب اسم دختر یا پسر خود بدهند، زیرا این موضوع بیان گر هویت فردی، ملیت ایرانی و تداعی گر صفات و ویژگی های شخصیتی وی می باشد. والدین باید در انتخاب اسم دختر یا پسر خود به نکات بسیاری توجه کرده که از آن ها می توان به خوش آوا بودن نام، داشتن حس مثبت و با معنا بودن، متناسب بودن با فرهنگ ایرانی و سایر موضوعات اشاره کرد. با اشاره به این موضوعات، این نتیجه درک می شود که انتخاب اسم مناسب برای فرزند اهمیت بسیار بالایی بر روی شکل دهی به شخصیت و تاثیر در سرنوشت او می تواند داشته باشد. در ادامه متن به بررسی مسایل مهم در این رابطه می پردازیم.

 

تاثیر انتخاب مناسب اسم دختر و پسر در سرنوشت آنها

انتخاب یک اسم مناسب برای فرزندان و به خصوص انتخاب اسم دختر از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا در صورت برگزیدن یک اسم نامناسب برای فرزند خود می تواند تاثیر بدی در سلامت روحی او، انزوای شخصیتی و گوشه گیری از اجتماع و همسالان خود داشته باشد. این مشکل از آن جا سرچشمه می گیرد که اسم های نامناسب زمینه را برای تمسخر فرزند شما و آسیب های روحی به شخصیت اجتماعی او را ایجاد می کند. اسم یک مقوله بسیار مهم تلقی می شود زیرا این نام شماست که تا پایان عمر با شما همراه می شود و در صورتی که مطابق با میل و سلیقه شما نباشد در بزرگسالی موجب سرافکندگی و انزوای شخصیتی شما بشود، پس به این خاطر پدر و مادر باید وقت زیادی را برای این موضوع بگذارند.

اسم دختر یا پسر شما باید بیانی ساده و دل نشین داشته باشد تا به راحتی توسط بیشتر افراد بیان شود، در صورتی که ترکیب نام فرزند شما بسیار پیچیده و سخت باشد ممکن است باعث شود که افراد در جامعه یا مدرسه به تمسخر و دست انداختن نام فرزند شما مشغول بشوند.

این مسائل شاید در ابتدا و تولد نوزاد برای شما بی اهمیت جلوه کند ولی در صورتی که یک انتخاب اشتباه از طرف شما صورت بگیرد تاثیر آن به صورت همیشگی خواهد بود و در سرنوشت فرزند شما اثرگذار خواهد بود.

2533542

 

انتخاب نام فرزند

نکات مهم در انتخاب نام مناسب برای فرزند

گهر : اسم دختر یا پسر شما باید با توجه به فضای فرهنگی حاکم بر جامعه، فرهنگ و سنت های خانوادگی، دین و مذهب شما و خوش آهنگ بودن معنای مناسب آن انتخاب شود. در فضای امروزی جامعه در صورتی که یک اسم نامناسب و نامرتبط با فرهنگ ایرانی انتخاب شود ممکن مشکلات عدیده ای برای فرزند شما پیش بیاید و زمینه را برای ایجاد مشکلات شخصیتی فراهم کند. شما والدین محترم باید در انتخاب اسم دختر یا پسر خود به مسایل مهمی توجه داشته باشید و با دید بلند مدت به این مسئله نگاه کنید، زیرا فرزند دلبند شما در آینده این کشور تاثیر بسیار زیادی داشته و در صورتی که در یک فضای فرهنگی سالم به رشد و بالندگی برسد می تواند به یک شخصیت مهم و تاثیرگذار در علم و فرهنگ این مرز و بوم مبدل شود.

نکته مهم دیگر در انتخاب اسم دختر یا پسر عزیزتان این است که اسم های کوتاه و خوش آوا انتخاب شود، زیرا در صورتی که اسم فرزند شما طولانی باشد یا بسیار سخت تلفظ شود افراد در جامعه نام وی را یا کوتاه نموده یا با لقب ها و اسامی مستعار او را خطاب کنند. این قضیه ممکن است سبب دلخوری و ناراحتی وی شود و از وضعیت خود رضایت قلبی نداشته باشد.

موضوع مهم دیگر این است که هنگامی که یک فرد از اسم خود ناراضی باشد در بزرگسالی خودشان دست به عوض کردن نام خود می کنند. این قضیه شاید مشکل خاصی نداشته باشد ولی هنگامی که بیشتر افراد هنوز او را با نام قبلی می شناسند نه اسم جدید در شناسنامه باعث می شود که فرد دچار دوگانگی در شخصیت خود شده و دنیا های متفاوتی برای او ایجاد شود. این نکته در دختران از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا دختران لطافت روحی بیشتری دارند و این مشکلات می تواند تاثیر بدی در شکل گیری شخصیت آن ها داشته باشد. پس انتخاب اسم دختر باید با دقت و توجه بیشتری انجام شود، البته اسم پسر ایرانی باکلاس نیز جایگاه خود را داشته می باشد.

 

1397070812150330815536744

 

سخن پایانی

اتخاب اسم دختر و پسر یکی از اصلی ترین حقوق والدین برای فرزند خود می باشد. پدر و مادر باید با توجه به این حق خود دانش و اطلاعات کافی را در این زمینه داشته باشند و از انتخاب اسامی نامناسب و نازیبا خودداری کنند. البته این مبحث انتخاب اسم دختر و پسر بیشتر امری سلیقه ای بوده و بیشتر طبق احساسات و عواطف والدین شکل می گیرد ولی باید کمی تفکر و اندیشه را نیز چاشنی این عمل کرد تا با نتیجه ای دل نشین تر آن را همراه نمود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied